„Domestifikovaná Formula 1“, plug-in hybridný superšport Mercedes-AMG One, má vraj problémy s jedným zo svojich piatich motorov. A to konkrétne s tým, ktorý pochádza z monopostu F1.
Ak ste boli minulý rok na bratislavskom autosalóne, určite vašej pozornosti neunikla jeho hlavná hviezda, Mercedes-AMG Project ONE. Išlo o koncept unikátneho plug-in hybridného športiaka, ktorého jedinečnosť pramenila najmä z jeho pohonného systému.
Veď ten zahŕňa 4 elektromotory, batériu, ako aj motor z „továrenského“ monopostu F1. Ide pritom o 6-valec s objemom len 1,6 l, ktorý dokáže vyvinúť neuveriteľných 558 kW. Celkový výkon vozidla je pritom „mýtických“ 1 000 konských síl.
Prispôsobenie cestným štandardom
A práve spaľovací motor má byť podľa zdroja veľkého nemeckého magazínu Auto Motor und Sport dôvodom oneskorenia príchodu na trh (až v roku 2021). Nemeckí inžinieri údajne podcenili problematiku prispôsobenia motora z monopostu Formuly 1 pre použitie v bežnej cestnej premávke.
„Nové“ emisné regulácie
Zdrojom problémov pritom môžu byť zmeny v rámci emisných regulácií. Konkrétne prechod z testovacieho cyklu NEDC na WLTP. To pritom spôsobilo problémy mnohým výrobcom, nielen športovej divízii Mercedesu. Napríklad minulý rok kvôli tomu stiahli z predaja svoje plug-in hybridné modely značky VW, Porsche, BMW, ale aj divízny Mercedes-Benz.
Spomínaní výrobcovia upravili pohonné jednotky zasiahnutých vozidiel tak, aby boli úspornejšie, a teda aj emisne „čistejšie“. V prípade modelu Mercedes-AMG One je to však zrejme zložitejšie. Veď výrobca sľúbil svojim 275 zákazníkom, ktorí si rezervovali toto limitované vozidlo v hodnote 2,275 mil. €, isté parametre. Napríklad spomínaných 1 000 koní, ktoré „musia“ ostať v platnosti.
Komplikované štartovanie
Emisie by však nemali byť jediným problémom. Tým by malo byť aj štartovanie. Problém môže spočívať v tom, že monoposty F1 sa neštartujú tak jednoducho ako bežné automobily, napr. stlačením tlačidla. Využíva sa pritom externý štartér, navyše ešte predtým je potrebné zahriať olej na optimálnu teplotu.
Nemeckých inžinierov je nám samozrejme ľúto, avšak na odľahčenie im navrhujeme, aby použili čisto elektrický pohon. A to napríklad od spoločnosti Rimac, ktorá je aktuálne v tomto smere v kurze.
Zdroj: Motor1
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lotus predstavil „najvýkonnejšie sériové auto sveta“. Je to elektromobil
Raketové motory Tesly Roadster 2 sa budú ukrývať pod „ŠPZ-kou“
Fínsky elektromobil s unikátnym pohonným systémom a dojazdom až 1 000 km
3 komentáre
Áno, návrh na čistý elektromobil je podľa mňa správny a určite aj podľa mnohých ďalších čitateľov.
Ale – treba sa vžiť do myslenia nafúkaných boháčov. Oni totiž zvysoka kašľú na nejaké emisné normy a podobne.
Oni sú ochotní zaplatiť 2 milióny iba za pocit, že sa vozia na F 1. Nič iné ich nezaujíma.
A nemeckí inžinieri si predsa takýto kšeft nenechajú utiecť…
Alebo?
Do tých „mýtických“ 1000 koní im chýba asi 190kW, ktoré chcú dosiahnuť so štyrmi elektromotormi. Asi to bude veľký problém tam dať 4 silnejšie motory. A čo sa týka štartovania, tak v F1 nie je kvôli zbytočnej hmotnosti, tak ako aj iné veci na ktoré sme bežne zvyknutí v spalovákoch. A zahriatie oleja elektricky bude tiež asi veľký problém.
Tie sračkomety majú stále nejaké problémy, sa čudujem, že to ešte niekto kupuje :-)))
Ono je to s tým štartovaním trošku inak. Aby bol dosiahnuteľný tak vysoký výkon z tak malého objemu, tak kvôli efektívnosti sú piesty vo valcoch tesnejšie ako v bežných motoroch. Až tak natesno, že pokiaľ nie sú tieto komponenty zohriate na prevádzkovú teplotu, tzn. keď je motor studený, tak štart motora nie je možný, kvôli vysokému treniu. Je to kvôli tepelnej rozťažnosti materiálov. A toto bude pravdepodobne problém aj tu.