Prvým sériovým elektrickým AMG modelom od Mercedesu je EQS 53 s výkonom až 560 kW

2

Prvý sériový elektromobil s „visačkou“ AMG, Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+, je založený na architektúre Mercedes-EQ. Tento luxusný sedan s výkonom až 560 kW, ktorý vychádza z modelu Mercedes-Benz EQS, bol pritom vylepšený vo všetkých oblastiach relevantných pre výkon.

„Model AMG EQS 53 4MATIC+ je prvým plnoelektrickým poslom v segmente vozidiel orientovaných na výkon vytvorený v Affalterbachu. Je vyhotovený na mieru pre automobilových nadšencov, ktorí hľadajú kombináciu inovatívnej elektrickej mobility v luxusnom prostredí a športových vlastností s agilnou dynamikou jazdy. V blízkej budúcnosti budú nasledovať ďalšie plnoelektrické modely AMG, ktoré budú založené na našej vlastnej platforme AMG.EA,“ uviedol Philipp Schiemer, CEO Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG EQS 53 vznikol na základoch luxusnej limuzíny Mercedes-Benz EQS, úprav sa však dočkali  okrem iného pohon, podvozok, brzdy, ale aj zvukový prejav.

Základná verzia dosahuje maximálny výkon 484 kW (658 k) a maximálny krútiaci moment 950 Nm. S balíkom AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie, sa maximálny výkon zvýši v špeciálnom režime až na 560 kW (761 k) a krútiaci moment na 1 020 Nm.

Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ pri stave nabitia aspoň 80 % zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 s. Maximálna rýchlosť je pri výkonnejšej verzii elektronicky obmedzená na 250 km/h. V rámci sériovej výbavy zrýchli AMG EQS z 0 na 100 km/h za 3,8 s (stav nabitia aspoň 80 %). Maximálna rýchlosť je v tomto prípade obmedzená na 220 km/h.

Špeciálny zvuk

Mercedes-AMG EQS 53 prináša nový zvukový prejav. Ozvučovací systém pomocou špeciálnych reproduktorov, budičov kmitov a generátora zvuku vytvára osobitý zvuk s dvomi charakteristikami: autentický alebo výkonnostný. Tento zvuk sa generuje vo vnútri aj vonku a je tonalitou aj intenzitou prispôsobený konkrétnemu jazdnému stavu, zvolenému jazdnému programu alebo želaniu vodiča.

Špeciálne motory

Elektromotory na prednej a zadnej náprave (dve vinutia po 3 fázy), ktoré sú špecifické pre AMG, sú synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM). Majú špeciálne chladenie, nové vinutia, silnejšiu prúdovú charakteristiku, ako aj nové ovládanie prostredníctvom invertora s vlastným softvérom. A to okrem iného prináša aj vyššie otáčky. Vysoký výkon pritom ponúka aj rekuperačný systém, a to až 300 kW.

Batériu elektromobilu Mercedes-AMG EQS 53 je možné nabíjať výkonom do 200 kW, pričom za ideálnych podmienok má byť možné získať dojazd 300 km (WLTP) počas 19 min nabíjania.

Základné špecifikácie

ElektromotoryDva synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM)
Max. hnací výkon (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)484 kW/560 kW
Max. krútiaci moment na výstupe prevodovky (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)950 Nm/1 020 Nm
NáhonPlne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, natáčanie zadnej nápravy (sériovo)
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)3,8 s/3,4 s
Maximálna rýchlosť (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)220 km/h/250 km/h
Kapacita energie akumulátora, použiteľná (WLTP)107,8 kWh
Menovité napätie396
Max. rekuperačný výkon300 kW
Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie)11/22 kW
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom200 kW
Kombinovaná spotreba elektriny (WLTP)23,9 – 21,5 kWh/100 km
Emisie CO₂ (WLTP)0 g/km
Trieda efektívnostiA+
Dojazd (WLTP)526 – 580 km
Pohotovostná hmotnosť2 655 kg
Hodnota cw0.23

 

Zdroj: tlačová správa (Daimler)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes chystá skutočný elektrický offroad. Koncept EQG je blízky sériovému autu
Daimler/Mercedes ukončil aj vývoj plug-in hybridov
Mercedes-Benz predstavil elektromobil EQE s dojazdom až 660 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár