Prvý sériový elektromobil s „visačkou“ AMG, Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+, je založený na architektúre Mercedes-EQ. Tento luxusný sedan s výkonom až 560 kW, ktorý vychádza z modelu Mercedes-Benz EQS, bol pritom vylepšený vo všetkých oblastiach relevantných pre výkon.
„Model AMG EQS 53 4MATIC+ je prvým plnoelektrickým poslom v segmente vozidiel orientovaných na výkon vytvorený v Affalterbachu. Je vyhotovený na mieru pre automobilových nadšencov, ktorí hľadajú kombináciu inovatívnej elektrickej mobility v luxusnom prostredí a športových vlastností s agilnou dynamikou jazdy. V blízkej budúcnosti budú nasledovať ďalšie plnoelektrické modely AMG, ktoré budú založené na našej vlastnej platforme AMG.EA,“ uviedol Philipp Schiemer, CEO Mercedes-AMG.
Mercedes-AMG EQS 53 vznikol na základoch luxusnej limuzíny Mercedes-Benz EQS, úprav sa však dočkali okrem iného pohon, podvozok, brzdy, ale aj zvukový prejav.
Základná verzia dosahuje maximálny výkon 484 kW (658 k) a maximálny krútiaci moment 950 Nm. S balíkom AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie, sa maximálny výkon zvýši v špeciálnom režime až na 560 kW (761 k) a krútiaci moment na 1 020 Nm.
- Zdroj: Daimler
- Zdroj: Daimler
- Zdroj: Daimler
Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ pri stave nabitia aspoň 80 % zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 s. Maximálna rýchlosť je pri výkonnejšej verzii elektronicky obmedzená na 250 km/h. V rámci sériovej výbavy zrýchli AMG EQS z 0 na 100 km/h za 3,8 s (stav nabitia aspoň 80 %). Maximálna rýchlosť je v tomto prípade obmedzená na 220 km/h.
Špeciálny zvuk
Mercedes-AMG EQS 53 prináša nový zvukový prejav. Ozvučovací systém pomocou špeciálnych reproduktorov, budičov kmitov a generátora zvuku vytvára osobitý zvuk s dvomi charakteristikami: autentický alebo výkonnostný. Tento zvuk sa generuje vo vnútri aj vonku a je tonalitou aj intenzitou prispôsobený konkrétnemu jazdnému stavu, zvolenému jazdnému programu alebo želaniu vodiča.
Špeciálne motory
Elektromotory na prednej a zadnej náprave (dve vinutia po 3 fázy), ktoré sú špecifické pre AMG, sú synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM). Majú špeciálne chladenie, nové vinutia, silnejšiu prúdovú charakteristiku, ako aj nové ovládanie prostredníctvom invertora s vlastným softvérom. A to okrem iného prináša aj vyššie otáčky. Vysoký výkon pritom ponúka aj rekuperačný systém, a to až 300 kW.
Batériu elektromobilu Mercedes-AMG EQS 53 je možné nabíjať výkonom do 200 kW, pričom za ideálnych podmienok má byť možné získať dojazd 300 km (WLTP) počas 19 min nabíjania.
- Zdroj: Daimler
- Zdroj: Daimler
Základné špecifikácie
Elektromotory | Dva synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM) |
Max. hnací výkon (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 484 kW/560 kW |
Max. krútiaci moment na výstupe prevodovky (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 950 Nm/1 020 Nm |
Náhon | Plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, natáčanie zadnej nápravy (sériovo) |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 3,8 s/3,4 s |
Maximálna rýchlosť (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 220 km/h/250 km/h |
Kapacita energie akumulátora, použiteľná (WLTP) | 107,8 kWh |
Menovité napätie | 396 |
Max. rekuperačný výkon | 300 kW |
Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie) | 11/22 kW |
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom | 200 kW |
Kombinovaná spotreba elektriny (WLTP) | 23,9 – 21,5 kWh/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP) | 0 g/km |
Trieda efektívnosti | A+ |
Dojazd (WLTP) | 526 – 580 km |
Pohotovostná hmotnosť | 2 655 kg |
Hodnota cw | 0.23 |
Zdroj: tlačová správa (Daimler)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes chystá skutočný elektrický offroad. Koncept EQG je blízky sériovému autu
Daimler/Mercedes ukončil aj vývoj plug-in hybridov
Mercedes-Benz predstavil elektromobil EQE s dojazdom až 660 km
2 komentáre
Permanentne magnety su zvlastna volba.
Pri hmotnosti 2.655 kg a výkone 560 kW bude skutočný dojazd tak polovičný!