Prvý elektromobil značky Mazda, model MX-30, sa začal vyrábať

6

Automobilka Mazda informuje, že v Japonsku spustila výrobu svojho prvého elektromobilu Mazda MX-30. Kompaktného crossoveru sa európski zákazníci dočkajú v jeseni.

Mazda MX-30 je 5-miestny crossover nižšej strednej triedy s rozmermi 4 395 mm x 1 795 mm x 1 570 mm x 2 655 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Je vybavený elektromotorom s výkonom 103 kW a krútiacim momentom 265 Nm. Batéria ponúka kapacitu 35,5 kWh a zabezpečuje dojazd cca 200 km (WLTP). Podporuje DC nabíjanie maximálnym výkonom 50 kW, vďaka čomu sa nabije na 80 % za 30 až 40 min. Palubná nabíjačka disponuje výkonom 6,6 kW.

Mazda v súvislosti s dojazdom tvrdí, že európsky zákazník najazdí za deň v priemere 48 km. Dodáva pritom, že ich prvý elektrický model je vhodný ako druhé vozidlo do domácnosti.

Ako prvá dorazí na trh verzia „First Edition“, ktorá stojí na Slovensku 34 400 €. Tá okrem iného ponúkne nasledovné:

  • Farby interiéru: Industrial Vintage alebo Modern Confidence
  • Elektricky nastaviteľné sedadlo s bedrovou opierkou, vyhrievané sedadlo vodiča
  • Pamäť polohy vodiča
  • 18” svetlé zliatinové disky kolies
  • Adaptívne LED svetlomety s automatickým nastavovaním sklonu, LED svetlá na denné svietenie, predné kombinované svetlá s charakteristickým svetelným vzorom
  • Zdokonalené bezpečnostné funkcie

Aktuálne pritom v slovenskom konfigurátore nájdeme aj ďalšie verzie. A to GT (33 990 €) a GT Plus (34 790 – 36 190 €).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mazda si dala patentovať e-pohon s motormi v kolesách, kondenzátorom a „Wankelom“
Toyota sa púšťa do elektromobilov spoločne s Mazdou a Subaru
Mazda tvrdí, že ich prvý elektromobil má malú batériu kvôli emisiám

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Pri takýchto nekonkurencieschopných produktoch si naozaj prajem, aby si to nikto nekúpil.. No žiaľ nájde sa ešte toľko hlupučkých imidžákov, že umožnia zisk aj pri takto predraženom EV s takýmto smiešnym dojazdom, len preto, lebo sú verný značke.
    Samozrejme nechcem tým povedať, že Mazda je shit, ale takto drzo profitovať z povedomia značky mi v dnešnej dobe príde fakt pokrytecké.
    Ehm.. A s tým dojazdom majú istým spôsobom pravdu, ale práve preto malo stáť auto 20-25k, keďže ušetrili na baterke a navyše má ísť o tzv. „druhé auto v domácnosti“ => Z tohto pojmu sa mi robí špeciálne blivno.
    Pre mňa je to tzv.pokrytecká ekológia, ak niekto ešte chce dnes pretlačiť „druhé auto v domácnosti“, keď väčšina ľudí, ktorí ani na prvom nenajazdia viac ako 50km denne a ktorí nemajú ani kam zaparkovať to prvé budú „musieť“ kupovať ešte druhé. Namiesto toho, aby sme konečne začali v EÚ premýšľať hlavou a húfne ľudí učili zdieľať autá, keďže drvivá väčšina ich naozaj potrebuje zriedkakedy (príklad Bratislavy s dobrou MHD, alebo Trnavy s veľkým cyklistickým potenciálom).
    Ale Ok, možno aj takéto drahé autá pomôžu tomu prechodu, keď ľudia konečne pochopia, že ich aj taxík vyjde lacnejšie ako vlastniť 2 autá a platiť 2 poistky, 2 servisy, atď..
    Škoda, že práve tí, ktorí si to nemôžu dovoliť, si to nevedia ani vypočítať. A Mazda to vie, a preto ide osloviť takúto klientelu „bohatých“ imidžáckych blbečkov ;(

    • Máš pravdu len čiastočne čo sa toho druhého auta v domácnosti týka. To čo si napísal, platí len pre mestá, ktoré majú relatívne dobrú MHD. Vzhľadom na to, že MHD v mnohých mestách je tragédia (za seba spomeniem BB), ľudia sú nútení používať a vlastniť aj viac áut, ak dvaja dospelý pracujú v úplne odlišných lokalitách a majú rozdielny začiatok a koniec pracovného času, o dochádzajúcich z dedín ani nehovorím. Nie je to chyba tých ľudí, lebo bohužiaľ oproti mhd človek na aute ušetrí bežne polovicu času, niekedy aj viac. A problém s parkovaním majú obyčajne iba ľudia žijúci na sídliskách, tí v rodinných domoch s tým problém nemajú.
      A čo sa týka toho počítania, tak áno, auto je služba so svojimi + aj -. Veľké + oproti mhd a taxi je to že svoje auto môžeš použiť vtedy keď ty potrebuješ, môžeš na ňom odviezť čo alebo koho chceš a kam chceš. Pre mestského človeka možno zbytočné, ale pre človeka ktorý rád trávi čas výletmi do prírody bohužiaľ nutnosť vlastniť minimálne jedno auto. Jednoducho na mnoho miest je obrovský problém sa verejnou dopravou dostať, nehovoriac o bezpečnosti prepravy (napr. malé deti v aute sú povinne v autosedačke, v autobuse v kočíku, ktorý nemáš ako zabezpečiť proti pohybu pri nehode).

      • A ešte poznamenám, že už raz keď ti dojebú (M)HD a ľudia si nakúpia autá, tak len veľmi ťažko ich dostaneš naspäť…

    • Hlupučky blbeček si ty !…co sa stale vozis na spalovaku ! elektromobil…takmer ziadny servis…ziadna vymena olejov, filtrov, sviecok, remenov a podobnych muzejnych exponatov !

  2. Presne, nebyť tam toho znaku mazdy, kľudne by sa to dalo spliesť s daciou 😉
    Ale to je práve ten rýdzi slovenský imidžizmus ;(

Pridajte komentár