Mazda spustila predpredaj svojho nového elektromobilu Mazda EZ-6. Ten začal na čínskom trhu, model však smeruje aj do Európy. A spoznali sme pritom aj ďalšie špecifikácie „japonsko-čínskej“ novinky.
Mazda EZ-6, ktorá je niečím ako elektrickým náprotivkom známeho modelu Mazda 6, by snáď mohla byť náznakom, že japonská automobilka sa prebúdza z e-mobility spánku. Japonci si pritom tak ako ďalší výrobcovia áut do značnej miery ignorujúci elektromobilitu pomáhajú spoluprácou s čínskymi automobilkami.
Mazde EZ-6 pritom prepožičal základnú techniku koncern Changan. Mazda už skôr uviedla, že ich novinka bola navrhnutá v Číne, ale finálne vyladenie dynamiky a validáciu vozidla prebehlo v európskom výskumno-vývojovom centre spoločnosti Mazda. A potvrdila, že model sa bude dovážať aj do Európy.
Už skôr sme sa tiež vďaka dokumentom MIIT dozvedeli, že elektromobil EZ-6 má rozmery 4 921 x 1 890 x 1485 x 2 895 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), čím ide o väčší sedan strednej triedy, hmotnosť 1 855 kg, resp. 1 962 kg, pohon zadnej nápravy, výkon 190 kW, LFP batériu od CATL či 14,6″ centrálny displej infotainmentu.
Novinky
Aktuálne CarNewsChina na základe oficiálnych informácií pri príležitosti spustenia predpredaja v Číne informuje, že zákazníci majú na výber z LFP batérií s kapacitou 56,1 a 68,8 kWh, ktoré sa z 30 na 80 % nabijú za 15 min a zabezpečia dojazd 480, resp. 600 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho testovacieho cyklu CLTC.
Vo výbave modelu Mazda EZ-6 nájdeme napríklad 50″ head-up displej, čipset Qualcomm Snapdragon 8155, kožené sedadlá, audiosystém Sony so 14 reproduktormi, ambientné osvetlenie, panoramatickú strechu či jazdného asistenta úrovne 2.5, vrátane funkcií autonómne parkovania a parkovania na diaľku.
Napriek spusteniu predpredaja v Číne, tamojšia cena Mazdy EZ-6 je podľa CarNewsChina nejasná. Uvádzať sa má síce rozsah 160 000 až 200 000 RMB (cca 20 400 až 25 000 €), malo by však ísť o ceny všetkých variantov, vrátane EREV. Každopádne v Európe môžeme zrejme očakávať ceny vysoko nad rámec uvedeného rozpätia.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mazda a Mitsubishi čelia existenčným problémom na najväčšom trhu
Dongfeng rozširuje slovenskú ponuku elektromobilov o nový model S7
Mazda oznámila, že bude mať v ponuke 7 až 8 elektromobilov. A to do 7 rokov
ODBER NOVINIEK
15 komentárov
V Európe prakticky nepredajné. 5 metrový sedan s 56 kWh baterkou?
Každému podľa jeho predstáv. Niekomu sa páči 5m koráb s jemnými krivkami, niekomu malé SUV v tvare pštrosieho vajca s polámanými hranami všade, kde sa dá.
Stále chýbajú tie menšie „ľudovky“, a keď sa nájdu, sú za nekresťanské prachy !!!
strc si tie vykricniky tam, kam slnko nedosvieti, dilino
Prepáč, ale moje výkričniky tam nemusia byť s tebou!
Toto nie je ekologicko-ekonomické riešenie nášho životného priestoru !!!
P.S. 50″ displej, to je cez celé predné okno, a cifry ako telegrafné stĺpy! 🙂 ….
ty ani nie si cielova skupina…
Nie, ja nie som cieľová a ani skupina. Tu nie je dôležité kto som ja, ale čo a prečo vyrábajú automobilky.
Zastaraná a špinavá LiFePO batéria v najluxusnejšiej MAZDE? Tá cena je dobrá, no v Európe bude min začínať na 45tis.€! Ale ako tu niekto poznamenal. Mazda do jednej generácie pôjde do kopru! Takže ostáva kúpiť si poslednú Miatu a čakať na zhodnotenie. Predpokladám predaje tejto Čínskej Mazdy na úrovni Alfa Rómeo Giulia.
Tvoj komentár je v podstate v rovnakom duch, ako je môj dole nižšie, a pozri si ten čas 8:52 AM je presne rovnaký, takže sme od seba nič neopisovali! 🙂
Krásne elegantné auto, konkurencia pre id7. Predpokladám, že aj cenovo bude +/- tam. V každom prípade som na neho zvedavý.
Mazda je sľubný kandidát na krach. Preto musia lacno kúpiť od konkurencii v Číne a draho predať v EU. Je smutné, že takéto auto nebude Mazda schopná sama vyvinúť aspoň 15 rokov.
Dnes na trhu máme viac adeptov na krach, ktorí zaspali dobu, ale práve podobné spolupráce by ich mohli zachrániť.
Pozrel som prezentáciu a môže hejtovať, kto chce, koľko len chcete, ale to auto vyzerá výborne.
„https://…“
Aj keď rôzne názory, slušný spôsob komunikácie, až na toho jedného …..
Áno, Mazda EZ-6 vyzerá elegantne, druhá vec je, či si zachová úroveň kvality Mazdy, aká bude jej cena, či bude mať dosť kupcov, či Mazda prežije, a aj to či prídu jej menší ľudovejší súrodenci !!!