Mazda aktuálne oficiálne potvrdila, že jej nedávno predstavený elektromobil Mazda EZ-6 bude dostupný aj v Európe. Čo od tohto modelu očakávať?
Mazda až na jednu výnimku elektromobily v podstate ignorovala. Je tu však nový záblesk svetla. Ten prichádza z Číny, keďže v apríli predstavený elektrický sedan strednej triedy Mazda EZ-6 vzišiel zo spolupráce s čínskou automobilkou Changan, ktorá sa postarala o technologickú stránku vozidla.
Podľa aktuálnej tlačovej správy spoločnosti Mazda vzišlo prvé vozidlo EZ-6 z výrobnej linky v rámci spoločného podniku Changan Mazda minulý mesiac. A na trh sa dostane na jeseň tohto roku. Potešiteľné pritom môže byť, že tento model sa bude exportovať aj do Európy.
Zaujímavé je, že model bol navrhnutý v Číne, ale o finálne vyladenie dynamiky a validáciu vozidla sa postarali experti z európskeho výskumno-vývojové centra spoločnosti Mazda.
Mazda aktuálne tiež uvádza, že elektromobil EZ-6, ktorý je niečím ako elektrickým nástupcom dobré známeho modelu 6, ponúkne asistovanú autonómnu jazdu úrovne 2.5, vrátane autonómne parkovania, parkovania na diaľku či inteligentného parkovanie na diaľku.
Čo ešte vieme?
Mazda v rámci predstavenia koncepčného modelu Mazda EZ-6 v apríli uviedla, že vozidlo má rozmery 4 921 x 1 890 x 1 485 mm (dĺžka x šírka x výška), rozloženie hmotnosti 50:50, elektricky vysúvateľný zadný spojler či predpokladaný dojazd 600 km (zrejme podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC).
Následne ďalšie informácie, tentokrát už ohľadom sériového modelu, odhalili dokumenty čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT). Podľa nich má Mazda EZ-6 rozmery 4 921 x 1 890 x 1485 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 895 mm, hmotnosť 1 855, resp. 1 962 kg, pohon zadnej nápravy, výkon 190 kW, LFP batériou od CATL či 14,6″ centrálny dotykový displej.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mazda oznámila, že bude mať v ponuke 7 až 8 elektromobilov. A to do 7 rokov
Kia EV4 pre Európu má byť iná. A vyrábať by sa mohla aj na Slovensku
Mazda a Mitsubishi čelia existenčným problémom na najväčšom automobilovom trhu
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Ďalší ukážkový príklad, keď neschopný manažment dotiahol
know how firmy na úroveň návrhu dizajnu štichov na volante. Ostatné dokážu vyrobiť jedine Číňania a Tesla. Mazda je tak isto vážny kandidát na skrachovanie.
Iróniou je že Čínske automobilky ešte niekoľko rokov dozadu kopírovali spaľovacie Mazdy. Dnes už Mazda nie je schopná rozobrať a napodobniť poriadne čínske EV. Musí si to nechať komplet navrhnúť.
IK, ty budeš z tých, čo šíria a vytvárajú nenávistnú atmosféru na celom Slovensku! Mazde si to tak naložil, že ju už nechcem ani vidieť, vidieť, vidieť!
P.S. Ale čo urobíme s tými Slovákmi, čo tiež nechceme ani vidieť, vidieť, vidieť! 🙂 …….
Nenapisal nic nenavistne. Ved napisal len holu npravdu, skonstatoval kam to managery dotiahli a ze nie su schopny vyprodukovať ani vlastny interier.
Aj podla mňa to ma Mazda zratane. Nič vlastne (okrem log aj to sa vyraba v cine), tak aky dovod by bol ku kupe tejto Mazdy? Cinska technika? Infotainment? Tie su činske a z Mazdou 6 nemaju nič spoločného. Tak to je asi lepšie kupiť činsky original.
Nostalgia? Tak to si radsej kupim spalovak s nostalgie 😀
Ako dlhorocny fanusik Mazdy ma mrzi ze toto bude 95% Cinske auto a dobre veci ktora Mazda mala sa tam neprenesu. Napriklad vela investovali do klasickych hardwarovych tlacidiel, ktore su v mazde vyborne. V tejto novej 6-ke vyzera ze su len dotykove tlacitka, teda horsi feedback a nizsia bezpecnost. Povazujem to za zle rozhodnutie a krok spat. Preco Mazda nemohla spravit aspon interier? Vygoglite interier CX60. Chapem ze technologia BEV je pre nich problem, ale mozu spravit aspon to v com su dobri. Drzim im palce, ale obavam sa ze pre Mazdu to nedopadne dobre.
Ja by som rád fandil „všetkým“ automobilkám! V súčasnosti nemám „moju“ automobilku, len „škodu“! 🙂 Americké, európske a japonské automobilky na čele peletónu zleniveli a ochabli. Jedna vec je, že je to niekomu ľúto, druhá, že nielen slovenská, ale aj americká, európska a japonská ekonomika závisí o toho, ako šlapú automobilky! Takže dôsledky budú krach na druhú !!! Smutné …..
Žiadny krach na druhú nebude, nešírme paniku, Japonsko, USA aj EU sú životaschopné ekonomiky a zostanú na čele svetového vývoja.
No, keď budeme neustále fňukať nad Green dealom, tak nám oči ostanú iba na ten plač. Namiesto toho, aby sme to využili na znovuvybudovanie technologického náskoku, tak sa tu budeme naťahovať o spaľováky a Čína nám pod nosom preberie trh a vezme prácu.