Automobilka Mazda dnes v skratke predstavila svoje plány do budúcnosti. Ako sa dalo čakať, tie sa točia okolo elektrifikácie a ďalších moderných technológií.
Mazda uvádza, že neustále zlepšuje spaľovacie motory a elektrifikačné technológie, a to ako súčasť architektúry „SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture“. A od tejto architektúry sa odrazí prvá elektrifikačná časť Mazdy. Potom príde na rad dedikovaná platforma určená špeciálne pre elektromobily.
Elektrifikované vozidlá na báze multifunkčnej platformy majú vyhovieť rôznym potrebám zákazníkov a environmentálnym predpisom. A odvodené riešenia pomôžu aj v rámci trhu s infraštruktúrou na generovanie elektrickej energie.
V rokoch 2022 až 2025 sa máme od Mazdy najmä v rámci Japonska, Európy, USA, Číny a ASEAN (10 krajín juhovýchodnej Ázie) dočkať 13 elektrifikovaných modelov. A to 5 hybridov (s technológiami od Toyoty), 5 plug-in hybridov a 3 elektromobilov.
Dedikované elektromobily až po roku 2025
Potom sa dostane k slovu dedikovaná platforma pre elektromobily „SKYACTIV EV Scalable Architecture“, ktorá má byť predstavená v roku 2025. Na nej bude postavených „niekoľko“ elektromobilov „rôznych veľkostí a typov karosérie“.
Mazda pritom predpokladá, že do roku 2030 bude mať 100 % jej portfólia „určitú úroveň elektrifikácie“. A elektromobily majú predstavovať štvrtinový podiel.
Japonská automobilka tiež oznámila, že sa chystá nasadiť aj systémy autonómneho riadenia a zamerať na vývoj technológií pre služby súvisiace s konektivitou, vrátane aktualizácií na diaľku (OTA).
Zdroj: Mazda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mazda si dala patentovať e-pohon s motormi v kolesách, kondenzátorom a „Wankelom“
Elektrická Mazda MX-30 dostane predlžovač dojazdu na báze Wankelovho motora
Prvý elektromobil značky Mazda dostal slovenskú cenovku
4 komentáre
jeeeej, deutz tu este nebol 🙂
ale on pride, zarucene 🙁 🙁 🙁
a čo ty! máš vlastný názor alebo len tých smajlíkov?
Mazda má bohužiaľ vysokú pravdepodobnosť straty nezávislosti. Minimálne inovácie, žije z minulosti ICE. Čaka ju asi podobný osud ako Mitsubishi. Japonci už majú výrazný problem s kórejskou konkurenciou, s čínskou v BEV to bude ešte náročnejšie.
Na jednej strane radosť z príchodu nových super-dobrých značiek BEV, na druhej strane sa zmráka nad viacerými známymi značkami …. Pre hospodárstvo EU bude dôležité, či a ktoré automobilky padnú u nás!