Šéf Mazdy hovoril aj o príchode elektromobilov a hybridov na trh EÚ

0

Generálny riaditeľ automobilky Mazda, Akira Marumoto, informoval nielen o najbližších plánoch svojej spoločnosti v oblasti elektromobility. V rámci nich sa aktuálne zameriavajú najmä na Európu.

Predstavitelia Mazdy sa netaja tým, že elektromobilita nie je pre nich prioritou. Musia však reagovať na požiadavky konkrétnych trhov. Najväčšou výzvou pre malú japonskú automobilku sú momentálne emisné normy, ktoré už onedlho začnú platiť v rámci EÚ.

Analytická spoločnosť JATO Dynamics, ktorá sa špecializuje na automobilový priemysel, odhaduje, že Mazda dosiahla v roku 2018 priemerné emisie CO2 svojej flotily na úrovni 135 g/km. Nová norma EÚ pritom hovorí o 95 g/km do roku 2021.

Portál Autonews sa preto v rámci rozhovoru s Akirom Marumoto nevyhol ani otázke, ako chce Mazda dosiahnuť spomínané emisné ciele, aby sa vyhla sankciám. Ten hovorí, že v prvom rade vďaka novému druhu spaľovacieho motora Skyactiv-X, ktorý má spájať najlepšie vlastnosti benzínových a naftových motorov. Novinka má produkovať menej ako 100 g CO2 na km a dostupná bude ešte v tomto roku.

EV a PHEV od budúceho roka

To by však Mazde v celkovom meradle nestačilo, a tak sa môžeme tešiť aj na elektromobily a plug-in hybridy. Marumoto hovorí, že budúci rok uvedú na trh prvý z plne elektrických modelov. Od roku 2021 alebo 2022 sa zas dočkáme plug-in hybridných modelov.

Európsky šéf dizajnu Mazdy, Jo Stenuit, sa v minulosti vyjadril, že ich prvý elektromobil nebude variantom žiadneho existujúceho modelu značky. To znamená, že bude mať minimálne originálny dizajn. Šéfdizajnér Mazdy Ikuo Maeda dodal, že nechce, aby ich elektromobily vyzerali “digitálne”. Mali by sa podľa neho niesť v duchu aktuálneho dizajnového jazyka. Stenuit doplnil, že nebudú mať dizajn “chladničiek”, ako je tomu v prípade modelov od niektorých výrobcov.

Marumoto aktuálne potvrdil, že prvý elektromobil dostupný pre Európu je ich vlastným dielom, čím upozornil na to, že nebude postavený na platforme pre elektromobily, ktorú vyvíja Mazda spoločne s Toyotou.

Aj hybridné dízle

Šéf Mazdy verí, že pre veľké vozidlá typu SUV a sedan sú z hľadiska účinnosti najvhodnejšie pohonné jednotky, ktoré kombinujú naftový motor s elektromotorom. Takže japonská automobilka neplánuje ukončiť vývoj a výrobu tohto druhu spaľovacích motorov.

Wankel ostáva v pláne

Marumoto tiež potvrdil, že v rámci elektrifikačnej stratégie počítajú aj s vyžitím Wankelovho motora. Ten má slúžiť ako predlžovač dojazdu pre elektromobily. Pre Mazdu však nie je v tejto chvíli táto technológia prioritou, nakoľko má veľa dôležitejších úloh.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie (Mazda Vision Coupe): Mazda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota chystá 10 elektromobilov a revolučné solid-state batérie
BMW chystá 25 nových e-áut. 12 z nich bude plne elektrických
Audi robí upgrade svojich e-mobility plánov. Ponúkne až 20 elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár