Mazda elektrifikuje všetky svoje modely. Aktuálne vyvíja 2 elektromobily

9

Mazda plánuje kompletnú elektrifikáciu svojho modelového portfólia, pričom aktuálne vyvíja 2 elektrické modely.  Jeden z nich bude obsahovať predlžovač dojazdu na báze Wankelovho motora.

Mazda sa síce neúčastní autosalónu v Paríži, počas neho ale vydala správu o svojej aktuálnej stratégii elektrifikácie vozidiel. Tá vychádza z jej dlhodobej vízie  „Sustainable Zoom-Zoom 2030„. Japonská automobilka chce znižovať emisie CO2 najmä nasadením kompaktných a ľahkých elektrifikačných technológií a vylepšovaním spaľovacích motorov.

Plne elektrické modely majú byť dostupné predovšetkým v regiónoch s vysokým podielom elektrickej energie vyrobenej z obnoviteľných zdrojov. A taktiež aj tam, kde budú iné typy vozidiel zakázané kvôli ochrane ovzdušia.

Všetky modely s určitou formou elektrifikácie

Elektrifikačná stratégia Mazdy zahŕňa elektrifikáciu všetkých modelov do roku 2030. Až 95 % všetkých vyrobených vozidiel bude kombinovať spaľovací motor s určitou formou elektrického pohonu. To znamená, že čistokrvné elektromobily sa majú podieľať na predajoch značky len piatimi percentami.

Prvé e-autá už budúci rok

V rámci dlhodobého horizontu sa Mazda zaviazala, že do roku 2050 zníži emisie svojich vozidiel o 90 %. A to v porovnaní s rokom 2010. Prvé elektrifikované modely, ktoré budú kľúčom k naplneniu cieľov, by mali prísť na trh v budúcom roku. Bude sa jednať o elektromobily a mild hybridy. Prvého plug-in hybridu sa dočkáme až v roku 2021.

Mazda vyvíja 2 elektrické modely

Mazda hovorí, že aktuálne vyvíja 2 batériou poháňané modely. Jeden z nich je klasický elektromobil, ten druhý používa na predĺženie dojazdu malý spaľovací motor, tzv. range extender. To znamená, že v prípade potreby dokáže nabiť batériu, podobne ako to funguje v modeli BMW i3 vo verzii REX.

Batériám dodá šťavu aj Wankelov motor

Ako vieme, Mazda je poslednou automobilkou, ktorá sa aspoň z časti venuje vývoju tzv. Wankelovho motora. Tento špeciálny, rotačný typ motora použila naposledy v modeli RX-8. Aktuálne s ním zrejme počíta už len v rámci batériou poháňaných vozidiel, kde poslúži ako predlžovač dojazdu.

Dokáže nabíjať batériu počas jazdy, pričom má mať všetky výhody motora tohto typu. Má byť teda kompaktný, výkonný, tichý a bez rušivých vibrácií. Navyše dokáže spaľovať skvapalnený plyn LPG.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda investuje 2 miliardy € do elektromobility. Čoho všetkého sa dočkáme?
Porsche chce mať údajne všetky modely elektrické, teda okrem jedného
VW predstavil platformu, na ktorej vznikne 27 koncernových elektromobilov

Zdroj (vrátane titulnej ilustračnej fotografie): Mazda

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Asi ste si raz ráno povedal.: „Mohol by som, zarábať písaním článkov o autách. Len škoda, že o nich moc neviem. Ale však to nevadí.“

Pridajte komentár