Mazda plánuje kompletnú elektrifikáciu svojho modelového portfólia, pričom aktuálne vyvíja 2 elektrické modely. Jeden z nich bude obsahovať predlžovač dojazdu na báze Wankelovho motora.
Mazda sa síce neúčastní autosalónu v Paríži, počas neho ale vydala správu o svojej aktuálnej stratégii elektrifikácie vozidiel. Tá vychádza z jej dlhodobej vízie „Sustainable Zoom-Zoom 2030„. Japonská automobilka chce znižovať emisie CO2 najmä nasadením kompaktných a ľahkých elektrifikačných technológií a vylepšovaním spaľovacích motorov.
Plne elektrické modely majú byť dostupné predovšetkým v regiónoch s vysokým podielom elektrickej energie vyrobenej z obnoviteľných zdrojov. A taktiež aj tam, kde budú iné typy vozidiel zakázané kvôli ochrane ovzdušia.
Všetky modely s určitou formou elektrifikácie
Elektrifikačná stratégia Mazdy zahŕňa elektrifikáciu všetkých modelov do roku 2030. Až 95 % všetkých vyrobených vozidiel bude kombinovať spaľovací motor s určitou formou elektrického pohonu. To znamená, že čistokrvné elektromobily sa majú podieľať na predajoch značky len piatimi percentami.
Prvé e-autá už budúci rok
V rámci dlhodobého horizontu sa Mazda zaviazala, že do roku 2050 zníži emisie svojich vozidiel o 90 %. A to v porovnaní s rokom 2010. Prvé elektrifikované modely, ktoré budú kľúčom k naplneniu cieľov, by mali prísť na trh v budúcom roku. Bude sa jednať o elektromobily a mild hybridy. Prvého plug-in hybridu sa dočkáme až v roku 2021.
Mazda vyvíja 2 elektrické modely
Mazda hovorí, že aktuálne vyvíja 2 batériou poháňané modely. Jeden z nich je klasický elektromobil, ten druhý používa na predĺženie dojazdu malý spaľovací motor, tzv. range extender. To znamená, že v prípade potreby dokáže nabiť batériu, podobne ako to funguje v modeli BMW i3 vo verzii REX.
Batériám dodá šťavu aj Wankelov motor
Ako vieme, Mazda je poslednou automobilkou, ktorá sa aspoň z časti venuje vývoju tzv. Wankelovho motora. Tento špeciálny, rotačný typ motora použila naposledy v modeli RX-8. Aktuálne s ním zrejme počíta už len v rámci batériou poháňaných vozidiel, kde poslúži ako predlžovač dojazdu.
Dokáže nabíjať batériu počas jazdy, pričom má mať všetky výhody motora tohto typu. Má byť teda kompaktný, výkonný, tichý a bez rušivých vibrácií. Navyše dokáže spaľovať skvapalnený plyn LPG.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda investuje 2 miliardy € do elektromobility. Čoho všetkého sa dočkáme?
Porsche chce mať údajne všetky modely elektrické, teda okrem jedného
VW predstavil platformu, na ktorej vznikne 27 koncernových elektromobilov
Zdroj (vrátane titulnej ilustračnej fotografie): Mazda
9 komentárov
Asi ste si raz ráno povedal.: „Mohol by som, zarábať písaním článkov o autách. Len škoda, že o nich moc neviem. Ale však to nevadí.“
Ďakujem za „konštruktívnu“ kritiku. Ak narážate na preklep ohľadom modelu RX-8, tak ten je už opravený. Ak na niečo iné, rád sa nechám poučiť.
Bolo to na RX-8. Ale podobné omyly sa vyskytujú nejako často .
Budem rád, keď budete konkrétnejší. Ďakujem
Napr. Článok o Audi e-tron.
Citujem: „Audi e-tron: Prvý elektromobil značky oficiálne predstavený. Vyzerá sľubne!“
Pokial viem prvý elektromibil začky bol Audi R8 e-tron, odvodený od R8.
A bolo toho viac.
Áno máte pravdu. Je to síce nekorektné, ale model za milión €, ktorého sa vyrobilo okolo 100 ks som si dovolil „preskočiť“, nakoľko sa jednalo v podstate o špeciálnu edíciu odvodenú z vozidla, ktoré bolo vyvíjané ako „spaľovák“.
V rámci diskusie. By som len pripomenúl, že Tesla roadster, je tiež iba prerobený Lotus.
Bolo to na RX8. Ale podobný omyly sa vyskytujú nejako často .
Bolo to na RX8. Ale podobný omyly sa vyskytujú nejako často.