Mazda konečne prehovorila o svojom prvom elektromobile

2

Mazda sa do elektromobility nikdy “nehrnula”, teraz však pracuje na dvoch elektromobiloch. Aktuálne máme k dispozícii prvé súvisiace informácie z tábora samotnej automobilky.

Môže sa zdať, že Mazda zaspala dobu, čo je z časti pravda. Avšak aj ona má svoje plány v oblasti elektromobility, ktoré zhmotnila do dokumentu  “Sustainable Zoom-Zoom 2030“. Ten zahŕňa elektrifikáciu všetkých modelov do roku 2030. Až 95 % vyrobených vozidiel má kombinovať spaľovací motor s určitou formou elektrického pohonu. Tzn. len 5 % pokrytie elektromobilmi.

Podľa stratégie, chystá Mazda svoje prvé elektrické modely na rok 2019. Jeden z nich má pritom obsahovať predlžovač dojazdu, tzv. range extrender, na báze wankelovho motora. Ten bude fungovať podobne ako motor REX v BMW i3.

Vlastný dizajn

Vývoj dvoch batériou poháňaných modelov potvrdila japonská automobilka na októbrovom autosalóne v Paríži. Aktuálne k ním máme vďaka Autocar prvé informácie, a to priamo od predstaviteľov značky. Európsky šéf dizajnu Jo Stenuita hovorí, že ich prvý elektromobil príde do roku 2020 a nebude variantom žiadneho existujúceho modelu značky.

To znamená, že bude mať originálny dizajn, pričom by mohol byť postavený na novej či modifikovanej platforme. To je na jednej strane dobrá správa, keďže elektromobily si zaslúžia vlastnú “identitu”. Na druhej strane, pri pohľade na novú Mazdu 3 by sme si vedeli predstaviť túto novinku aj s elektrickým pohonom.

Šéfdizajnér Mazdy Ikuo Maeda hovorí, že nechce, aby ich elektromobily vyzerali “digitálne”. Mali by sa podľa neho niesť v duchu aktuálneho dizajnového jazyka, čo rozhodne kvitujeme. Jo Stenuit dodáva, že nechcú, aby vyzerali ako “chladničky”, ako je tomu v prípade modelov od niektorých výrobcov.

Nebude sa jednať o aliančný elektromobil “Toyota-Mazda”

Šéf Mazda Europe Jeff Guyton potvrdil, že ich prvý elektromobil nebude výsledkom aliančnej spolupráce Mazdy a Toyoty. Podľa neho bol tento model vo vývoji ešte pred jej vznikom.

Táto aliancia vznikla minulý rok, pričom jej hlavným cieľom je vývoj technológií pre elektrické vozidlá, ako aj zdieľanie tých súčasných. Tým si chcú obe automobilky zabezpečiť konkurencieschopnosť v oblasti elektromobility.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mazda elektrifikuje v rámci novej stratégie všetky svoje modely
Toyota, Honda či Fiat budú predávať čínske e-auto pod svojím menom. Prečo?
Elektrický sedan Audi e-tron GT oficiálne predstavený. Má takmer 600 koní

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie (koncept Mazda Kai): Mazda

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!