Mazda zverejnila prvú upútavku na svoj prvý elektromobil

1

Automobilka Mazda zverejnila prvú upútavka na svoj prvý sériový elektromobil, ktorého prototyp niesol meno Mazda e-TPV. Tá nám toho síce veľa neukazuje, oficiálneho predstavenia sa však dočkáme už o týždeň na autosalóne v Tokiu. Čo všetko zatiaľ vieme o tomto vozidle?

Mazda si svoj chystaný elektromobil nemierne chráni, veď testovacie prototypy „obliekla do kabáta“ modelu CX-30. A v rámci upútavky nám odhalila len časti interiéru. Na adresu dizajnu pritom šéfdizajnér Mazdy Ikuo Maeda povedal, že ich elektromobily nebudú vyzerať „digitálne“.

Mali by sa podľa neho niesť v duchu aktuálneho dizajnového jazyka. Európsky šéf dizajnum Jo Stenuit dodáva, že nechcú, aby vyzerali ako „chladničky“, ako je tomu v prípade modelov od niektorých výrobcov. Prvý elektromobil od Mazdy bude mať pritom svoj vlastný špecifický dizajn.

Skromná batéria

Testovacie prototypy naznačujú, že by sme sa mali dočkať crossoveru či SUV nižšej strednej triedy. Nepôjde pritom o žiadne „diaľkové vozidlo“. Mazda podľa vlastných slov totiž nechce súťažiť o čo najväčšiu kapacitu batérie a dojazd. Veď podľa jej prieskumov má jazdiť až 95 % cieľových zákazníkov menej ako 60 km denne.

A tomu zodpovedá aj kapacita batérie – 35,5 kWh. Batériu s identickou kapacitou bude mať pritom malý mestský hatchback Honda e, ktorému má zabezpečiť dojazd 220 km, a to podľa neoficiálnych interných testov. Nuž budeme dúfať, že prvý elektromobil od Mazdy bude vynikať efektivitou a dokáže z tejto na dnešné pomery kapacitne neveľkej batérie vyťažiť v rámci dojazdu maximum.

Žiadny šprintér

Elektromotor s výkonom 103 kW a krútiacim momentom pritom naznačuje, že Mazde pôjde skôr o účinnosť pohonnej jednotky ako o športové výkony. To zdá sa potvrdzujú aj testy predprodukčných prototypov, pričom napríklad redakcia britského Autoexpressu uviedla, že vozidlu chýba bezprostredná akcelerácia, ktorú ponúka množstvo iných elektrických modelov.

Jeho výkon pritom prirovnáva k preplňovanej dízlovej „jedna-šestke“. Jazda je však „hodvábne plynulá“ a výkon v rámci každodenného dochádzania dostatočný.

Mazda tiež zverejnila niektoré informácie, ktoré sa týkajú nabíjania ich prvého sériového elektromobilu. Ten bude podporovať maximálny výkon 50 kW na DC nabíjacích stanciach. Palubná nabíjačka má pritom výkon 6,6 kW. Výrobca však zatiaľ nezverejnil informácie ohľadom rýchlosti nabíjania.

Aj s „predlžovačom dojazdu“

Batériu bude možné nabíjať aj prostredníctvom dodatočného spaľovacieho Wankelovho motora. A to v rámci špeciálnej verzie prvého elektromobilu Mazda. Ten bude pritom slúžiť ako tzv. predlžovač dojazdu. Pri jeho použití sa tak stane z vozidla hybrid.

Prvý sériový elektromobil od Mazdy sa má dostať do predaja v lete budúceho roka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Unikátne Mitsubishi kombinuje 4 elektromotory s plynovou turbínou
Prototyp prvého elektromobilu Mazda bol otestovaný. Aký je?
Porsche predstavilo lacnejšiu „orezanú“ verziu elektromobilu Taycan

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Robia okolo toho dizajnu drahoty akoby na ňom ešte dnes extra záležalo.. Je to ako s mobilmi.. Jeden veľký display, čo ešte riešiť 1mm okolo neho? Tak dúfam, že s takým výkonom a baterkou prekvapia hlavne cenou! Ak to bude 12tis, why not Mazda s dojazdom 150km ?

Pridajte komentár