Indická Mahindra chce priniesť svoje chystané elektromobily aj do Európy

10

Indický gigant Mahindra má zdá sa veľké globálne ambície súvisiace s elektromobilmi. A aktuálne sa dozvedáme, že v pláne je aj expanzia do Európy. Dočkať by sme sa pritom mali modelov, ktoré vzídu zo skôr oznámenej spolupráce s koncernom VW Group, ako aj elektrického offroadu, ktorého predobrazom je aktuálne predstavený koncept Thar.e.

Potvrdenie expanzie do Európy

Takmer presne pred rokom spoločnosť Mahindra predstavila 5 koncepčných elektromobilov a oznámila spoluprácu s Volkswagen Group. Uviedla pritom, že ich platforma pre elektromobily Inglo „ponúka bezkonkurenčný potenciál pre rast a ďalšie prispôsobenie v rámci vývoja nových a inovatívnych produktov nielen pre Indiu, ale aj pre globálne trhy“.

Tým naznačila, že v rámci elektromobility sa chystá expandovať do sveta. A keďže svoje koncepčné elektromobily predstavila vo Veľkej Británii, mohli sme domnievať, že Európa je jedným z hlavných potenciálnych trhov.

Aktuálne sa zdá, že Európa je naozaj v hľadáčiku Mahindry. Autocar totiž informuje, že indický koncern potvrdil plán expanzie na európske trhy. Mahindra má pritom „aktívne skúmať možnosti uvedenia nového modelového radu SUV Born Electric na trh v Spojenom kráľovstve a kontinentálnej Európe, a to v najbližších rokoch“.

Aké elektromobily očakávať?

Spomínaný modelový rad má zahŕňať elektromobily, ktoré vzídu z konceptov Mahindra BE.05BE.07 a BE.09. A k týmto „SUV-čkam“ chcú Indovia pribaliť aj skutočný elektrický offroad, ktorého predzvesťou je aktuálne predstavený koncept Mahindra Thar.e.

Tieto modely vyrastú na e-platforme Inglo od Mahindry, ktorá bude používať aj komponenty od VW Group, konkrétne z koncernovej platformy MEB. Podľa informácií z pred roka máme očakávať vozidlá s výkonom 170 až 210 kW (v prípade zadného pohonu), resp. 250 až 290 kW (v prípade pohonu oboch náprav), vďaka čomu majú elektromobily zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5 až 6 s.

mahindra thar.e

Zdroj obrázku: Mahindra

V prípade batérií sa hovorilo o kapacite 60 až 80 kWh, max. nabíjacom výkone 175 kW a nabití na 80 % za menej ako 30 min. Zaujímavé je, že spočiatku má Mahindra používať batérie „s architektúrou“ Blade a Prismatic. Takže je jasné, že jedným z dodávateľov bude čínsky BYD.

Až neskôr sa majú začať používať tzv. „unifikované“ batériové články od VW Group. To je logické, keďže prvé elektromobily postavené na platforme Inglo majú začať prichádzať na trh od budúceho roku a batériové články od VW sú ešte len vo vývoji.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Spolupráca Mahindry a VW prinesie 5 elektrických SUV
Indická Tata predstavila 4 koncepčné elektromobily. Možno sa dočká aj Európa
Najlacnejším elektromobilom na svete má byť táto mestská Mahindra
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Ja Vam neviem, a ked sa to pokaka tak kam s tym pojdem do servisu? Do nemecka?Alebo do Indie? Ciny? Vsetky tieto cinske, indicke atd elektromobily potrebuju servisnu siet,a tym nemyslim ako ma tesla 1x v cr, 0x na svk to by sme teda nevyhrali

    • Ak nepojdu po vzore Tesly, ale klasickou cestou tak servis by nemal byt problem ak existujuce dealerstva (ktore uz teraz mavaju aspon dve znacky) priberu Mahindru do portfolia.

  2. Tento článok vo mne vzbudzuje pocit či obavu, že za krátky čas budú pred európskymi prístavmi čakať dlhé fronty lodí s elektroautami na vylodenie, a každý občan EU dostane svoje prvé BEV od EU-parlamentu, v rámci pomoci tretím krajinám, darom!

    Strašný pocit, však …….

    • To asi tazko. Cina a India niesu tretie krajiny ale tvrda konkurencia pre EU na globalnom trhu. EU sa bude branit dovozom z tychto krajin nie ho podporovat.

      • Ahoj TAUR, verím, že napriek tomu čo píšeš, si pochopil, ako sarkasticky to myslím! Ak sa my v EU nespamätáme, tak na horizonte pár desaťročí sa stane EU nevýznamnou multikrajinou, začneme upadať, stratíme dobre platené pracovné príležitosti, a budeme mať problémy zarobiť si na tie „autá z dovozu“!

  3. Ono, je mi jedno, či to bude Mahindra, VW, MB, Audi, Škodovica, KIA či Tesla alebo aká značka. Kľudne aj z Keni či Nigérie. Pokiaľ mi bude vozidlo vyhovovať po dizajnovej, technickej, ergonomickej, kvalitatívnej, rozmerovej či inej stránke, nemám s tým problém. Samozrejme, za predpokladu, že bude na SVK díler aj so servisom. Taká Tesla, aké fajn auto po technologickej stránke (ale pre mňa nezaujímavé čo do ergonómie a celkovo spracovaním), aké predaje majú a na SVK ešte nie je ani jeden díler či servis. Raz darmo, Ázia sa derie dopredu. Či už sa to niekomu páči či nie. Taká KIA za mňa neskutočne skočila hore. EV5-ka, resp. EV9-ka sú pre mňa momentálne najzaujímavejšie autá. Zaujalo ma aj Volvo EX90-ka, ale podľa videa, kde ukazovali interiér a exteriér, tak vzadu asi veľmi veľa miesta nie je, teda v súvislosti s rozmermi auta. Je to síce 7-miestne auto, ale aj tak. Ale inak by som ho bral. Teda až na tú sklenenú strechu. Ak panoramatickú strechu, tak jedine s možnosťou otvorenia časti tej strechy a samozrejme so zaťahovacím tienením. Alebo ak nie, tak jedine pevnú klasickú strechu. Ale ten materiál sedadiel (vlna či čo to je) u EX90-ky je perfektný.

    • Vieš mohlo by mám to byť jedno, odkiaľ autá a iné výrobky sú, ale my sme na ceste ekonomického a spoločenského úpadku Európy, a „svet“ nás môže takto prevalcovať! Potom budeme mať problém zarobiť si na chleba, nie to na „auto z dovozu“!

      • Možno máš pravdu. Ale tak európske automobilky, resp. tie, ktoré sú v Európe, teda, bohvie kto ich vlastne vlastní, by sa mali spamätať. Na druhú stranu, nemyslím si, že by to bolo až také čierne. Len nenažrané automobilky nebudú mať kvôli Ázii toľké zisky. A Ázijské firmy zase môžu investovať v Európe. Záleží len na tom, ako sa k tomuto problému postavia manažmenty „našich“ automobiliek a celkovo aj tí pajáci v Bruseli. VW Group, MB, Stellantis, …, si asi nenechajú ukrojiť z „koláča potenciálnych kupujúcich“. Alebo sa nechajú „prevalcovať“ Áziou a spoja s nimi sily, ak im nič iné neostane. Veď už teraz rôzne medzi sebou spolupracujú.

    • Servis si v dnešnej dobe nemusím predstaviť ako miesto olejom ušmudlaných chlapov v roztrhaných montérkach.
      Čo vlastne chcete na tých elektromobiloch furt servisovať?
      Ja mám auto, aby som sa vozil…

      • servis nesluzi iba na pravidelnu urdrzbu ,ale aj na opravovanie poruch alebo skod. Ci na elektroaute sa nemoze nic pokazit? alebo kamen nemoze rozbit celne sklo ci svetlomet? Zver, chodci a ine auta sa elektroautam zazracne vyhybaju?

Pridajte komentár