Indická automobilka Mahindra, ktorá má so svojimi elektromobilmi globálne plány, vrátane Európy a ktorá spolupracuje aj s koncernom VW Group, predstavila 2 elektrické modely BE 6e a XEV 9e. A to v rámci globálnej premiéry. Prví zákazníci pritom získajú doživotnú záruku na batériu vozidla.
V roku 2022 automobilka Mahindra naraz predstavila päť koncepčných elektromobilov. A zároveň ohlásila spoluprácu s koncernom VW Group. Spomínala pritom vlastnú e-platformu Inglo, ktorá bude používať aj komponenty z platformy VW MEB.
Aktuálne predstavené elektromobily Mahindra BE 6e a Mahindra XEV 9e vyrástli na platforme Inglo, zdá sa však, že Indovia upustili od podstatných komponentov z platformy MEB. Každopádne Mahindra naznačuje, že ide o globálne modely. Minulý rok sa pritom objavila správa, že Indovia potvrdili plán expanzie na európske trhy. Takže je možné, že modely BE 6e a XEV 9e sa dostanú aj na starý kontinent.
Mahindra vo svojej globálne tlačovej správe informuje, že jej elektrické novinky ponúkajú 59 a 79-kWh batérie, max. dojazd 682, resp. 656 km podľa „benevolentnejšieho“ cyklu MIDC, výkon až 210 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 s, resp. 6,9 s, max. nabíjací výkon 175 kW či nabitie z 20 na 80 % pod 20 min.
Mahindra na spomínané batérie poskytne doživotnú záruku. Avšak len pre prvých zákazníkov a s obmedzením na prvého majiteľa vozidla. Indovia tiež uvádzajú, že ich elektromobily Mahindra BE 6e a XEV 9e sú softvérovo definované vozidlá podporujúce pokročilé OTA aktualizácie, ktoré sú vybavené najvýkonnejším čipsetom v automobilovej triedy a mnohými modernými technológiami.
Spustenie dodávok zákazníkom je naplánované na prelom februára a marca budúceho roku, pričom ceny elektromobilov Mahindra BE 6e a XEV 9e na domácom trhu začínajú v prepočte na cca 21 000 €, resp. 24 500 €.
Ďalšie zaujímavé informácie
Vyššie sme zhrnuli zhruba to najpodstatnejšie z oficiálnej tlačovej správy spoločnosti Mahindra. Electrive však priniesol ďalšie zaujímavé informácie ohľadom modelov BE 6e a XEV 9e. Zrejme na základe podujatia pri príležitosti prestavenia týchto vozidiel.
Spoznávame pritom aj rozmery vozidiel – 4 371 x 1 907 x 1 627 mm, resp. 4 789 x 1 907 x 1 694 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor – 2 775 mm (oba modely). Ide tak o menší, resp. „prerastený“ kompakt blížiaci sa k strednej triede. Batožinový priestor vozidiel má objem 455 l + 45 l (frunk), resp. 663 l + 150 l (frunk).
Electrive spomína aj dojazd verzií vybavených kapacitne väčšou batériou na základe cyklu WLTP, čo naznačuje príchod na európsky trh. A to 550, resp. 533 km. Obe batérie sú pritom modelmi BYD Blade, takže majú chémiu LFP. A ani elektromotory s výkonom 170 a 210 kW, ako aj krútiacim momentom 380 Nm nemajú pochádzať od VW Group.
Dozvedáme sa tiež, že všetky verzie modelov Mahindra BE 6e a XEV 9e majú pohon zadnej nápravy a že sa nabijú za cca 20 min (zrejme z 20 na 80 %). Kapacitne menšia batéria pritom podporuje max. nabíjací výkon 140 kW.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Partnerstvo VW Group a Mahindry by mohlo priniesť lacnejšie elektromobily aj pre Európu
Indická Tata predstavila 4 koncepčné elektromobily. Možno sa dočká aj Európa
Prvé indické elektrické SUV je lacnejšie ako Škoda Citigoe iV
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Nuž neviem, ak by som chcel kúpiť BEV, či by som začal s Mahindrou, ak by aj u nás stála od 21.000 € ! …..
Veľmi veľké ambície, Mahindra!
a nebude to skor tym, ze nemas ani na hrdzavy bicykel? 🙂
Nuž neviem. India má svoj vlastný kozmický program. Asi nebudú až tak technicky zaostalí…
Ale berú podpory ako rozvojová krajina. Aj Čína.
realna cena na SK 30 000 eur