Indická automobilka Mahindra predstavila na prebiehajúcom autosalóne v Dillí mestský elektrický model Atom, ktorý má byť podľa jej slov najlacnejším elektromobilom na svete.
Spoločnosť Mahindra vo svoje tlačovej správe informuje, že elektromobil Atom bol navrhnutý tak, aby „pretransformoval tvár prepravy na poslednú míľu.“ A to kombináciou čistej, pohodlnej a inteligentnej mobility.
Mahindra Atom má napriek svojej „veľkosti“ poskytnúť dostatočne priestranný interiér a dostatočnú bezpečnosť vďaka „ochrannému krytu“. Jej elektrický pohon má byť tým najmodernejším, čo má automobilka k dispozícii. Menším prekvapením je 4G konektivita tohto jednoduchého elektromobilu.
Mahindra uvádza, že model Atom má spôsobiť revolúciu v spôsobe cestovania obyvateľov Indie. Portál Idnes dodáva, že indická automobilka chce svojou novinkou docieliť to, že Indovia do nej presadnú z všadeprítomných spaľovacích tuk-tukov, ktoré zamorujú ovzdušie miest.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Známe špecifikácie
Idnes informuje, že Atom má samonosnú karosériu a je vybavený klimatizáciou a infotainment systémom, ktorý funguje aj ako taxameter. 48V elektromotor s výkonom menším ako 20 konských síl poháňa zadné kolesá, ktorých disky majú priemer 12″.
Maximálna rýchlosť tohto mini-elektromobilu sa má zastaviť na hodnote 70 km/h. Tá však nie je nosnou vlastnosťou vozidla. Tou má byť predovšetkým celková mestská agilita a cenová dostupnosť. Mahindra Atom, ktorá sa začne vyrábať v 2. polovici tohto roka, má byť podľa výrobcu najlacnejším elektromobilom na svete.
Konkrétnu sumu ale nespomína. V tejto oblasti bude mať pritom Atom celkom slušnú konkurenciu. Veď na trh sa pomaly chystajú napríklad modely Zetta City Module 1, XEV YoYo či Squad, ktorých cena sa má pohybovať v rozmedzí 5 750 až 6 400 €.
Zdroj titulnej fotografie: The Vehicles/Youtube
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ruský elektromobil Zetta za 6 400 € je v záverečnej fáze certifikácie
Elektrická reinkarnácia mikro-vozidla „BMW“ Isetta ide do predaja
Renault potvrdil príchod mestského elektromobilu Twingo a ďalších e-áut
10 komentárov
bleeeeeeeeeee… s odstupom to najskaredsie „auto“ na svete… a nie, ani multipla nie je skaredsia….
India bude asi jedno z najsmutnejsich miest na zemi. Na tamojsich cestach asi nestretneme moc pritazlivych a emotivnych aut.
Hlavne je z najchudobnejších krajín.. Takže auta sú čisto účelové a na dizajn sa nehľadí, alebo len veľmi málo. Z čoho by sme si ako Slováci mohli kľudne brat príklad. A nie len mrnčať, že sme chudobný a voziť sa v 5m bavoraku, alebo aj oktavke do 500m vzdialeného baru, kde prídeme piť drahý alkohol a brať si drahé pôžičky 🙁
Homo sapiens, ktorý nie je schopný vzdať sa komfortu, alebo aspoň dizajnu, kým ho niečo nepritlačí a to aj napriek tomu, že mu je jasné a logické, že tento stav nebude trvať večne. Navyše, ktorý svojou sebeckostou má v paži aj vlastné deti, alebo aktuálnu politickú scénu. Áno, hlásim sa k homo sapiens aj ja, ale to ešte neznamená, že s ním súhlasím.
Súhlasím. Auto nemá byť doplnkom pre narcisov.
Má byť na odvedenie.
Odvezenie. ☺ ☺ ☺
wtf príde mi to ako mraznička na kolesách.Tuto karikatúru by som neprial ani najväčšiemu nepriateľovi.Po dizajnovej stránke je to katastrofa,ktorá uputava nechcenú pozornosť
Toto je auto na vozenie a prácu. Neslúži ako chvost páva. Na ukazovanie falošného „statusu“ majiteľa.
toto nie je auto…
A čo to teda je? Motorový čln?
Ani Trabanty neboli považované za autá. A východní Nemci na nich zjazdili svet.
To isté Poliaci a Fiat 126p.
Tak prečo nie Indovia a Mahindra?
Súhlasím s Lubom, Vladom a Kaktusom…
V dešti je to lepší jako motorka.