Čínsko-švédska značka Lynk & Co predstavila svoj prvý elektromobil

3

Značka Lynk & Co, za ktorou stojí spoločný podnik spoločností Geely Auto a Volvo a ktorá pôsobí aj v Európe, predstavila svoj prvý elektromobil Lynk & Co Z10. Ten pritom ponúkne zaujímavý dizajn, ultrarýchle nabíjanie či rýchlu akceleráciu a stane sa vlajkovou loďou značky.

Značka Lynk & Co pred rokmi zaujala konceptom elektrického crossoveru Zero Concept. Napokon však z neho vzišiel sériový elektromobil predávaný pod značkou Zeekr, ktorá takisto patrí pod koncern Geely. A tak čas na prvý elektromobil značky, ktorá ponúka viacero plug-in hybridných modelov, prišiel až teraz.

Lynk & Co Z10 – známe špecifikácie

Značka Lynk & Co dnes vo Švédsku predstavila zaujímavý športový elektro-sedan Lynk & Co Z10, informoval web CarNewsChina. Ide pritom o veľké auto s rozmermi 5 028 x 1 966 x 1 468 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 3 005 mm a vynikajúcou aerodynamikou vyjadrenou koeficientom odporu vzduchu len 0,198. Na dizajne vozidla sa pritom podieľal tím zložený zo 100 dizajnérov z vyše 20 krajín.

Prvý elektromobil od Lynk & Co využíva platformu SEA navrhnutú špeciálne pre elektromobily koncernu Geely.  Karoséria vozidla je z 85 % vyrobená z vysokopevnostnej ocele a hliníka, vďaka čomu dosahuje torznú tuhosť 45 000 Nm/st. A podvozok dostal 2-komorové vzduchové pružiny a elektromagnetické odpruženie.

lynk & co z10

Zdroj: Lynk & Co via Carnewschina.com

800-V elektrická architektúra sa postará o veľmi rýchle nabíjanie. Z 10 na 80 % sa totiž vozidlo nabije za 15 min. Kapacita batérie nám aktuálne nie je známa, každopádne batéria má zabezpečiť dojazd 800 km zrejme podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC.

Známy nie je ani výkon 2 elektromotorov na báze karbidu kremíka, vďaka ním však Lynk & Co Z10 zrýchli z 0 na 100 km/h len za 3,5 s.

lynk & co z10

Zdroj: Lynk & Co via Carnewschina.com

Výbava

V interiéri modelu Z10 nájdeme centrálny dotykový displej s uhlopriečkou 15,4″, úzku digitálnu prístrojovú dosku, head-up displej, výkonný palubný systém na báze Qualcomm Snapdragon 8295 či predné a zadné vyhrievané a ventilované sedadlá s masážnou funkciou.

Značka Lynk & Co zatiaľ nezverejnila cenu modelu Z10, web CarNewsChina však uvádza, že podľa jeho zdrojov má novinka na čínskom trhu začínať na cene cez 200 000 RMB (cca 26 000 €). Každopádne ak sa model dostane na európsky trh, môžeme očakávať podstatne vyššiu cenu. A to nielen kvôli možným vysokým clám.

lynk & co z10

Zdroj: Lynk & Co via Carnewschina.com

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zeekr 001 sa nabíja rekordným výkonom vďaka novej batérii, ktorú môžu dostať aj Tesly
Čínsky elektrický „Porsche-chrobák“ prichádza do EÚ a odhaľuje aj ceny
IM L6 s dojazdom 1 000 km (CLTC) a semi-solid state batériou sa chystá na trh
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

    • Áno! Už musím povedať, že sú to usilovní blbci! Pritom by mali do výroby privádzať tak žiadúcu triedu „B s ľudovými“ cenami, aby sme uhlíkovu stopu znižovali rozumne a razantne!

  1. Prečo p. Bakša môžeme v Európe očakávať vyššiu cenu nielen kvôli clám? Preto, lebo sme nemúdri a sme ochotní platiť za to isté o 100 % viac, ako to stojí v Číne?

Pridajte komentár