Lynk & Co ako jedna zo značiek technologicky vyspelého čínskeho automobilového koncernu Geely uviedla na európsky trh prvý elektromobil, a to Lynk & Co 02. Ide o kompaktný crossover s podobnými rozmermi ako Škoda Elroq. Takže sa pokúsi presadiť aj popri tejto českej novinke.
Značka Lynk & Co, ktorú založili Volvo a Geely v roku 2016 a ktorá sídli vo Švédsku, aktuálne patrí automobilkám Zeekr a Geely Auto, pričom sa špekuluje, že sa zlúči so Zeekrom. Každopádne aktuálne vstúpila na európsky trh s prvým elektromobilom „02“. Na starom kontinente pritom nie je žiadnym nováčikom, keďže tu už niekoľko rokov ponúka najmä hybridy.
Odhalené špecifikácie
Za modelom Lynk & Co 02 stojí globálne dizajnérske centrum značky so sídlom vo švédskom Göteborgu. Rozmermi 4 460 x 1 845 x 1 573 mm (dĺžka x šírka x výška), ktoré sú podobné ako v prípade nedávno predstavenej Škody Elroq, sa „02“ radí do silného európskeho segmentu menších kompaktov, resp. medzi menšie modely nižšej strednej triedy / segmentu C.
Napriek zadnej časť strihnutej na spôsob modelov typu coupé ponúka novinka od Lynk & Co slušný batožinový priestor. A to 440 l, resp. 1 400 l po sklopení zadného radu sedadiel. To pritom nie je o moc menej ako v prípade Škody Elroq (470 / 1 580 l), ktorá je klasickejším SUV zameraným na rodiny.
Model Lynk & Co 02 vyrástol na koncernovej platforme SEA navrhnutej špeciálne pre elektromobily, ktorú v rôznych variantoch používajú aj značky Geely, Zeekr, Volvo, Polestar, Smart či Lotus. Verzia pre Európu ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 200 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,5 s, dojazd 445 km (zrejme podľa cyklu WLTP), max. nabíjací výkon 150 kW, nabitie za 30 min (SoC rozsah sa neuvádza) či 11-kW palubnú nabíjačku.
Pre porovnanie, spomínaná Škoda Elroq je na slovenskom trhu dostupná vo verziách s výkonom 125 až 210 kW, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 9 – 6,6 s, dojazdom 370 až 560 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 145 až 175 kW, nabíjaním z 10 na 80 % za 24 až 28 min či 11-kW palubnou nabíjačkou.
Cena
Čo sa týka ceny, Lynk & Co 02 sa na európskom trhu predáva za sumu od 35 495 €. U nás sa k tejto cene najviac približuje Elroq vo verzii „60“, ktorý za cenu od 36 470 € ponúka výkon 150 kW, krútiaci moment 310 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,5 s, maximálnu rýchlosť 160 km/h, 63-kWh batériu (59 kWh netto), dojazd „viac ako 400 km“ (WLTP), max. nabíjací výkon 165 kW a nabitie z 10 na 80 % za 24 min.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovensko má byť v hre o výrobu „cenovo dostupného“ čínskeho elektromobilu
Značka Lynk & Co predstavila svoj prvý elektromobil Z10
Konkurent Tesly Model Y od BYD vstupuje na európsky trh a odhaľuje aj ceny
ODBER NOVINIEK
4 komentáre
Na prvý pohľad oproti klasickému Elroqu zaujímavé autíčko (viac pre ženy) a jeho parametre! Iná je otázka kvality, servisu a celkovej výdrže. Ak by som kupoval, tak asi Elroq! Pre mňa istota v značke. 🙂
len aby za par rokov Skoda neskrachovala kedze spada pod VW a ti maju tiez problemi. Tohto sa ja mozno zbitocne zacinam obavat pri EU znackach.
davas tomu slovencinovi pekne na picu…
Pri viacerých čínskych autách asi bude problém so servisom. Zatiaľ čo Elroq by mal vedieť servisovať každý predajca, tak pri týchto značkách bude treba chodiť ďaleko a asi dlho čakať.