Český „retro-elektromobil“ Luka EV vydal tajomstvá ohľadom svojho nabíjania

1

Zaujímavý český elektromobil Luka EV od spoločnosti MW Motors sa pomaly blíži. A aktuálne sa okrem iného dozvedáme aj informácie, ktoré sa týkajú jeho nabíjania.

Spoločnosť MW Motors nám naposledy prezradila, že ich elektromobil bude dostupný v dvoch verziách. Pôvodne avizovaný model so 4 malými elektromotormi integrovanými do kolies vozidla totiž doplní lacnejšia verzia „Traditional“ s konvenčne riešeným elektrickým pohonom.

Český elektromobil je vybavený 2 batériovými boxmi s celkovou kapacitou 26,4 kWh, pričom tie majú vozidlu zabezpečiť dojazd až 310 km (neoficiálna hodnota stanovená na základe interného testovania). A to by znamenalo extrémnu efektivitu, ktorá zrejme vyplýva aj z nízkej hmotnosti (815 – 886 kg) či skromného výkonu (50 – 55 kW).

3 spôsoby nabíjania

Aktuálne sa cez oficiálnu stránku MW Motors dozvedáme nové informácie, ktoré sa týkajú batérií vozidla. Konkrétne ich nabíjania. Česká spoločnosť pritom hovorí o „3 spôsoboch ako nabíjať“ elektromobil Luka EV. Tým základným je nabíjanie prostredníctvom bežnej domácej jednofázovej zásuvky, kde to trvá akceptovateľných 7,5 h.

Palubná nabíjačka vozidla umožňuje nabíjanie batérie maximálnym výkonom 4,5 kW, pričom na príslušnom AC zdroji je možné vozidlo nabiť na 100 % najskôr za 5 h a 45 min. Určite preto poteší aj podpora DC nabíjania.

Maximálny podporovaný výkon 30 kW je síce na dnešnú dobu naozaj nízky, avšak nízka je aj kapacita batérie, čo umožňuje pomerne rýchle nabitie na 80 %. A to za 30 min. Plné nabitie batérie pritom potrvá 50 až 55 min.

Spoločnosť MW Motors tiež prezradila, že testovacie jazdy na elektromobile Luka EV bude možné uskutočniť od 3. kvartálu tohto roku. A v nasledujúcom kvartáli začne prijímať predobjednávky.

Čo sa týka homologizácie, Česi uvádzajú, že ich vozidlo je schválené vo Veľkej Británii a Holandsku, pričom „prostredníctvom týchto brán je ho možné importovať do ktorejkoľvek krajiny EÚ.“  Viac informácií o zaujímavom elektromobile Luka EV nájdete v našich ďalších článkoch: #Luka EV…

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Česko-ruská spolupráca prináša „cenovo dostupný“ elektrický offroad
Česi predstavili elektromobil, ktorý má konkurovať legendárnej „multikáre“
Za tento český študentský elektromobil by sa nemuseli hanbiť ani tradičné automobilky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Podľa mňa je hlavne ten výkon zaujímavý, lebo nechápem, prečo musia mať všetky ev predimenzovany výkon nad 100kw, ak i tak vždy tromfnu spalovaky, ktoré sa ešte pred nedávnom kľudne vyrábali s výkonmi pod 50kw. Chcelo by to ešte niečo ‚nežnejšie‘ pre východné trhy, s výkonom tých 50kW a batériou aspoň 60kWh, a co najnižšou váhou, aby mali jednoducho nízku spotrebu a dojazd aspon 500km wltp, a cenou pod 15k,by konečne spravili krátky koniec smraďochom rakovinovym!

Pridajte komentár