Šéf ambicióznej americkej „elektromobilky“ Lucid Motors, ktorý sa predtým podieľal na vývoji Tesly Model S, hovoril o dôležitosti elektromobilov s cenou na úrovni 25 000 $. Aby bola jeho spoločnosť schopná poskytnúť takýto elektromobil v dohľadnejšej dobe, bude podľa neho nutná spolupráca s inou automobilkou.
Lucid Motors je jednou z e-mobility spoločností, do ktorej mnohí vkladajú veľké nádeje. Tá pritom rada spomína Teslu, aby pritiahla pozornosť nielen na svoj prvý elektromobil Lucid Air. Aktuálne šéf Lucid Motors Peter Rawlinson hovoril aj o menších a cenovo dostupnejších elektromobiloch, pričom opäť spomínal aj svojho bývalého zamestnávateľa.
Rawlinson pre Reuters v súvislosti Teslou Model 3 uviedol, že sa nemôže dočkať, kedy urobia menší a cenovo dostupnejší elektromobil. Dodal však, že nateraz sa musia zamerať na svoj prvý model, ktorým je luxusný sedan Lucid Air, pretože ten vyžaduje nižšie zdroje, ako je tomu v prípade masových vozidiel.
Škálovanie produkcie takýchto vozidiel je totiž podľa neho veľkou finančnou výzvou. A to z dôvodu potreby väčšej továrne a vyššej miery automatizácie.
„Svet potrebuje 25-tisícový elektromobil“
Šéf Lucid Motors tiež uviedol, že svet potrebuje elektromobily a cenou okolo 25 000 $ (bez DPH; mimochodom taký oznámila Tesla ešte minulý rok). V tejto veci dodal, že takéto vozidlo nedokáže jeho spoločnosť urobiť najbližších 8 rokov, s poznámkou, že ani Tesla s takým ešte neprišla.
Tesla pritom oznámila, že s kompaktným elektromobilom za 25 000 $ (bez DPH) máme počítať v roku 2023. Objavili sa tiež viaceré neoficiálne a Teslou nepotvrdené správy, že by sa tak mohlo stať skôr.
Rawlinson však naznačil, že Lucid Motors by mohol prísť s 25-tisícovým elektromobilom nešpecifikovanej veľkosti podstatne skôr ako o spomínaných 8 rokov. A to vďaka spolupráci s inou spoločnosťou. Uviedol pritom, že za ostatný mesiac ich oslovilo 6 automobiliek, ktoré prejavili záujem o technológie Lucid Motors a že prípadná spolupráca by mohla viesť k urýchleniu „ich“ 25-tisícového elektromobilu až o 4 – 5 rokov.
Nuž, sme zvedaví, ako si bude Lucid Motors, ktorý zatiaľ nevyrobil ani jedno sériové vozidlo, počínať v skutočnom automobilovom svete, mimo ambicióznych, „veľkoústych“ vyjadrení, ktoré od neho často slýchame. Prvý model Lucid Air bude meškať a do výroby sa má dostať napokon až koncom roka. Za ním bude nasledovať odvodené elektrické SUV „Gravity“ s predpokladaným príchodom na trh v roku 2023. Budeme pritom dúfať, že sa americkej spoločnosti bude dariť nakoľko, že sa časom dočkáme aj menších cenovo dostupnejších masových elektromobilov.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéfkonštruktér Tesly Model S predstavil vlastný super-elektromobil Lucid Air
Elon Musk spochybnil veľké zásluhy šéfa Lucid Motors pri vývoji Tesly Model S
Lucid Motors poodhalil elektrické SUV Gravity
6 komentárov
Tento článok, resp. slová Petra Rawlinsona, je krásnym odhalením celého problému, presnejšie princípu problému. A to je cena.
Spústa čitateľov Teslamagazínu (vrátane mňa), by túžila kúpiť si „lacný elektromobil s dobrým dojazdom a slušnými parametrami“, ako je často skloňované v mnohých komentároch.
Tiež začnú s „luxusným, sedanom, pretože ten vyžaduje nižšie zdroje (!!!), ako je tomu v prípade masových vozidiel“.
A presne tu je „pes zakopaný“, sú to Prachy, Money, Peneži, Peníze, Geld, Деньги… Proste finančné zdroje.
Takže ono to nebude iba nedostatkom tých batérií, prípadne neochotou automobiliek, alebo ich „hamižnosťou“ (nenažranosťou)…
E-mobily za 25 bez DPH tu máme už dávno – Peugeot 208 a 2008, Renault Zoe, Nissan Leaf, Opel Corsa e
No pozor, netreba si pliesť hrušky s jablkami. Nebavíme sa o cene 25 (tis.) EUR bez DPH (čo je s DPH 30 tis.), ale tu (v Európe) sa štandardne udáva cena s DPH.
V USA sa štandardne udáva cena v dolároch bez DPH, čo po prepočte na Eurá a pripočítaní DPH dáva približne rovnakú číselnú hodnotu.
Napríklad 25 tis. $ bez DPH sa rovná približne 25 tis. € s DPH.
Ja si ale nespomínam, že by ktokoľvek na Slovensku (alebo v Európe) udával cenu akéhokoľvek tovaru bez DPH (pracie prášky, elektronika, nábytok, cigarety alebo trebárs autá).
Bez DPH sa udávajú iba materiály vo výrobnej sfére a podobne ale nikdy nie pri konečnej spotrebe.
Takže vaša informácia o cenách uvedených áut je síce formálne správna, ale v skutočnosti správna nie je.
JD – pises vela, ale vpodstate si nenapisal nic. Ak auto v skutocnosti stoji 30 000 Eur s DPH, tak bez DPH to je 25 000 Eur. Takze info ze e-auta za 25 000 Eur tu uz su, je v skutocnosti spravna.
R, musíš si prečítať celú vec až do konca. JD v poslednej vete napísal to isté, čo ty.
Obrátené naopak – ty si iba napísal to isté, čo pred tebou napísal JD. Vieš?
To len ukazuje na neskutočné prepadnutie vývojových a produkčných schopností západnej spoločnosti. Sme v obrovských problémoch. Pozrite na čínsku produkciu a neviete sa dopočítať modelov v triede 3500-25000 EUR!
A vedia to tam vyrábať aj európske automobilky v spoločných podnikoch s Čínou.
Pozrite Volkswagen v JAC E10X. Auto podobné ako e-up v cene 5100EUR!