Nová automobilka zo Silicon Valley chce konkurovat Tesle

1

Čínsko-americká automobilka Lucid Motors, ktorá sídli v kalifornskom Silicon Valley odhalila projekt Atvus, na ktorom pracovala 2 roky. Projekt sa zaoberal vývojom prémiového elektrického sedanu, ktorý má byť priamym konkurentom Tesly Model S.

Pre tých, ktorí projekt po úvodných vetách už dopredu odsúdili na neúspech, uvádzame, že za automobilkou stoja bývalí zamestnanci Tesla Motors. Technickým riaditeľom spoločnosti Lucid Motors je bývalý viceprezident a šéf vývoja pre Model S v automobilke Tesla, Peter Rawlinson. Ako šéf inžinier pracoval aj pre Lotus a Jaguar. Šéf-dizajnérom je Derek Jenkins, ktorý naposledy navrhol najnovšiu generáciu Mazdy MX-5.

Doplnené! Konkurent Modelu S oficiálne predstavený, má 1 000 koní a dojazd 644 km

Spoločnosť, ktorá bola donedávna známa pod menom Atieva, sa primárne zaoberala vývojom batérií pre elektromobily. K zmene jej názvu došlo v čase predstavenia konceptu elektromobilu Atvus. Nová automobilka má so svojim prvým modelom naozaj smelé plány. K oficiálnemu predstaveniu elektromobilu Atvus, by malo dôjsť už v budúcom roku a spoločnosť odhaduje počiatočnú produkciu vozidla na 20 000 kusov ročne. Tá by mala časom vzrásť až na 130 000 vozidiel za rok. Doplnené! Plne funkčný prototyp by mal byt predstavený už v decembri tohto roku.

Na povrch už stihli preniknúť prvé neoficiálne údaje o pripravovanom modeli. Elektromobil má disponovať dvoma elektromotormi o celkovom výkone 662 kW (takmer 900 koní) a Li-ion batériou o kapacite 87 kWh. Tá má údajne o 20 % vyššiu energetickú hustotu ako konkurencia. Dojaz na jedno nabitie má presahovať 480 km. Maximálna rýchlosť vozidla by mala byť 320 km/h, avšak zvažuje sa jej elektronické obmedzenie. Lucid Motors uvažuje aj o verzii s dojazdom 644 km.

Spoločnosť v septembri uverejnila video, v ktorom porovnávala akceleráciu vanu Mercedes Vito, vybaveného vlastnou pohonnou elektro-jednotkou s vozidlami ako Tesla Model S, Nissan GT-R a Ferrari F12. Ťažký van s príšerným koeficientom odporu vzduchu, výrazným spôsobom prešprintoval oba superšporty a dokázal konkurovať aj najvýkonnejšiemu Modelu S. Vanu namerali akceleráciu z 0 na 100 km/h za 2,77 sekundy.

 

Lucid Motors Atvus – špecifikácie a výbava

Elektromobil spoločnosti Lucid Motors, by mal mať rozmery BMW 5 či Mercedesu E, avšak vnútorný priestor by sa mal vyrovnať vozidlám ako BMW 7 či Mercedes S. Vpredu majú byť unikátne LED svetlomety, tvorené 6-tisícmi mikrošošovkami. Infomačný systém od Lucid Motors majú tvoriť celkovo až 4 displeje.

Lucid Motors Atvus vs. mbw 7 vs. mercedes s

Proporčné porovnanie elektromobilu Atvus s Mercedesom S (vľavo) a BMW 7 (vpravo). Zdroj: lucidmotors.com

Strecha bude celo-presklenná a elektrochromatická. To znamená, že sa bude dať tónovať prostredníctvom tlačidla. Interiérové prvky vozidla Atvus sa budú dať ovládať hlasovými povelmi. Lucid Motors taktiež spomína podporu „mobilných“ systémov Android Auto a Apple CarPlay. Elektromobil bude obsahovať vstavané pripojenie na internet, prostredníctvom ktorého dokáže Lucid Motors uskutočňovať aktualizáciu firmvéru vozidla na diaľku. Súčasťou elektromobilu Atvus, by mal byť aj plne autonómny autopilot najvyššej kategórie 5. Ten by mal fingovať na základe metódy LIDAR.

lucid motors atvus celopresklenna strecha

Spoločnosť Lucid Motors plánuje vyrábať Atvus vo vlastnej továrni v USA. Distribúcia vozidla by mala prebiehať po vzore automobilky Tesla Motors, prostredníctvom internetu a vlastných showroomov.

Zdroj: cnet.com

Tesla magazín, želá mladej a odvážnej automobilke veľa šťastia a naplnenie jej veľmi smelých plánov. Vážení čitatelia, budeme veľmi radi, keď sa vyjadríte k ambíciám Lucid Motors v diskusii pod článkom.

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |