Nový Lucid Air Sapphire prekonáva špecifikácie najrýchlejšej Tesly. Stojí však ďaleko viac

9

Ambiciózny americký startup Lucid Motors predstavil finálne špecifikácie produkčného elektromobilu Lucid Air Sapphire. Ide pritom o novú najvýkonnejšiu športovo ladenú verziu luxusného sedanu, ktorý z hľadiska parametrov prekonáva aj extrémne rýchlu Teslu Model S Plaid. Startup si však za svoju novinku nechá zaplatiť podstatne viac.

Lucid Air je prvým a zatiaľ jediným modelom spoločnosti Lucid Motors, ktorá sa špecializuje na elektromobilitu. Tento model je dostupný vo viacerých verziách, aktuálne predstavený variant Sapphire však posúva Air ešte ďalej z hľadiska výkonových a rýchlostných parametrov. Stále pritom ponúka vysoko nadštandardný dojazd. A extra rýchle nabíjanie by tiež nemalo chýbať.

Lucid Air Sapphire disponuje troma elektromotormi (jeden v rámci prednej a dva v rámci zadnej nápravy), štyrmi jazdnými režimami, karbón-keramickými brzdami, balíkom špeciálnej aerodynamickej výbavy, športovými sedadlami či odpružením vyladeným na závodné trate.

Špecifikácie

Lucid Air Sapphire ponúka výkon 920 kW a krútiaci moment 1 939 Nm, vďaka čomu tento „pretekársky“ luxusný sedan zrýchli z 0 na 60 mph (97 km/h) za 1,89 s a z 0 na 100 mph (161 km/h) za 3,84 s a tiež zvládne 1/4 míle za 8,95 s či dosiahne maximálnu rýchlosť 330 km/h.

Môže sa pritom zdať, že spoločnosť Lucid  Motors robila všetko preto, aby elektromobil Air Sapphire v rýchlostných parametroch prekonal takisto 3-motorovú Teslu Model S Plaid, ktorá je na trhu od roku 2021. Model S Plaid má pritom skromnejší výkon 761 kW, z 0 na 60 mph (97 km/h) zrýchli za 1,99 s, 1/4 míle pokorí za 9,23 s a s príplatkovým balíkom výbavy dosiahne maximálnu rýchlosť 322 km/h.

Lucid Air Sapphire poráža Teslu Model S Plaid aj z hľadiska dojazdu, keďže Lucid má zvládnuť na jedno nabitie 687 km EPA (na štandardných kolesách: 20″ vpredu, 21″ vzadu), zatiaľ čo Tesla „odhadovaných“ 638 km EPA (na štandardných 19″ kolesách), resp. „odhadovaných“ 560 km EPA (na príplatkových 21″ kolesách).

Rýchlosť nabíjania týchto 2 vozidiel aktuálne nemožno porovnať, keďže Lucid v tomto smere nezverejnil údaje. Každopádne aj Lucid Air Sapphire by mal ponúknuť vysoko nadštandardné hodnoty, keďže je tak ako ostatné verzie postavený na 900-V elektrickej architektúre, vďaka čomu súčasné verzie podporujú maximálny nabíjací výkon 250 kW alebo 300 kW.

lucid air sapphire interier

Zdroj: Lucid Motors

Cena

Porovnať však môžeme ceny. Lucid totiž prezradil, že model Air Sapphire, ktorý sa začne vyrábať v septembri, stojí 249 000 $ (cca 227 000 €) bez DPH. Tesla Model S Plaid vyjde v „základe“ na americkom trhu na 108 490 $ (cca 99 000 €) bez DPH.

Aby bolo toto porovnanie objektívnejšie, k tejto sume je vhodné pripočítať cenu za karbón-keramické brzdy (15 000 $), prípadne balík výbavy „Track Package“ (20 000 $), ktorý okrem karbón-keramických bŕzd zahŕňa napr. aj špeciálne kolesá (20″) a pneumatiky, čo „odomyká“ maximálnu rýchlosť 322 km/h. Aj tak je však Lucid Air Sapphire cca 2-násobne drahší.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobilom budúcnosti postačí dojazd 400 km, tvrdí Lucid a avizuje konkurentov pre Tesly 3 a Y
Lucid, ktorý má byť pod drobnohľadom Tesly, poodhalil elektro-SUV Gravity
Tesla Model S Plaid je inovatívnym autom úplne novej generácie, ukazuje reverzné inžinierstvo Sandyho Munra
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Elon na prestížny Model S Plaid financie má! Je aj zárukou na aký-taký servis a diely do budúcnosti! Ale kto financuje startupový nový Lucid Air Sapphire?! To bude auto do vitríny a do múzea !!! 🙂

  2. Toto je momentalne najsilnejsia elektro limuzina, ktora poraza plaid, ci sa to Tesla fanboyom paci alebo nie.
    Druha vec je, ze tieto 1000 a viac konove auta nepatria na cesty, ale na pretekarsku drahu. Nedava ziaden zmysel, naco ludia potrebuju takyto vykon a pride mi nebezpecne, ze hocikto s peniazmi, si moze taketo auto kupit a riadit v cestnej premavke.
    V japonsku v 80tych rokoch bola medzi automobilkami gentlemenska dohoda, kedze im stupali umrtia v dosledku havarii, ze auta budu mat maximalne 280 koni. Bol by som rad, keby si automobilky dnes nebudovali PR na tom, kto postavi najsilnejsie auto, ale radsej v niecom, co dava vacsi zmysel ako v spotrebe alebo cene.
    A takysto by som prijal zase dohodu automobiliek na maxime 600 koni. Na vacsi vykon, by sa udelovala licencia a dodatocny vykon by sa odomkol az na pretekarsekj drahe.

    • FK, máš úplnú pravdu!

      Problém je v tom, že aj auto so 100 koňmi je v nezodpovedných rukách nebezpečná zbraň!
      Ak si pozrieme a porovnáme, o koľko Lucid prekonáva Teslu v parametroch, tak je to „na zasmiatie“, a pritom tá viac ako dvojnásobná cena !!! Sú to veľmi drahé prekáračky, a pritom by boli lepšie prekáračky o najlepšie ľudové BEV, však !!!

  3. „Lucid Air Sapphire poráža Teslu Model S Plaid aj z hľadiska dojazdu, keďže Lucid má zvládnuť na jedno nabitie 687 km EPA (na štandardných kolesách: 20″ vpredu, 21″ vzadu), zatiaľ čo Tesla „odhadovaných“ 638 km EPA…“

    Aký význam má hovoriť o dojazde, keď neuvedieme veľkosť batérie? Aká je efektivita v porovnaní s Teslou, to by bolo zaujímavé vedieť.

    • No dobre, veľkosť batérie tu hrá roľu! Ale keď si kúpim Lucid, ako dokážem susedovi s Teslou, že ja mám lepšiu akceleráciu 1,89 oproti jeho 1,99 !!!!!!!!!!!!!!!!!! To ma žerie najviac ……… 🙂

      • Netrápte sa, dobre ste kúpili, tá desatina sekundy rozdielu v zrýchlení je síce poriadne drahá, cca 150 tisíc, ale keďže ju denno – denne využijete aj stokrát, hneď máte rozdiel 10 sekúnd – oplatí sa to! A keď si kúpite dva Lucidy, oplatí sa to dvojnásobne. Matika nepustí.

        • Je to ako v F1 !!!! Tam už rozhodujú aj tisíciny sekundy o tom, kto bude na štarte prvý, a zapíše sa nezmazateľne do dejín automobilizmu! Ich to stojí desiatky miliónov, a my to môžeme mať aj za mizerných pár sto tisíc Euro !!!

          Je to úžasné mať možnosť bojovať o „tisíciciny“ !!! 🙂 🙂 🙂

  4. Je super, ze vznikaju aj ine znacky, ktore sa mozno stanu novymi porschemi a lambami medzi ev.
    Druha vec je jazda s vykonnym autom. Je jednoznacne, ze vykonnejsie auto so sebou prinasa vacsie nebezpecenstvo hlavne pre ostatnych ucastnikov premavky. I ked je pravda, ze aj 50kw twingo moze byt zbranou, no jeho vodici obvykle (99.9%) nejazdia ako idioti, narozdiel od 80% vodicov audi, bmw, a inych premotorizovanych tankov.
    Ak sa jedna o zakony, rozhodne by som hlasoval za zavedenie limitov na vykon minimalne v ramci eu.
    Ved je nemyslitelne, aby nejaky 17 rocny frkan s este teplym vodicakom mohol soferovat auto s viac ako 100kw. Okrem veku, by samozrejmostou mohli byt aj tresty za prehnanu rychlost, blokovanie, misickovanie na dialnici a podobne divocenie na cestach vo forme znizenia max.vykonu, ktory by mohli soferovat.
    Takze v pripade, ze by nejaky ‚inteligent‘ sposobil nehodu s vykonnym autom (o ktorom mnohi tvrdia, ze je bezpecnejsie), dostal by limit vykonu na 2 roky a som si isty, ze napr.na fabii s vykonom 60kw by sa behom 2 rokov ukludnil.

Pridajte komentár