Lucid Air s dojazdom 830 km príde do Európy tento rok, potvrdil výrobca

8

Ambiciózny americký e-mobility startup Lucid Motors s obrovskou trhovou hodnotou, ktorý má silné reči aj voči Tesle, nedávno potvrdil, že tento rok vstúpi na európsky trh. Na starom kontinente pritom ponúkne svoj zatiaľ jediný model Lucid Air, ktorý sa môže pochváliť vynikajúcim dojazdom a nabíjaním či vysokým výkonom.

Lucid Motors je ďalším e-mobility startupom s veľmi ambicióznymi plánmi. Táto americká spoločnosť sa už pritom opiera o svoj prvý model Lucid Air s pôsobivými parametrami, ktorý sa na domácom trhu začal dodávať v októbri minulého roka.

Vo veľmi pozitívnu budúcnosť tejto spoločnosti zdá sa veria aj jej investori. Veď trhová hodnota tohto startupu, ktorý doteraz vyrobil len veľmi málo vozidiel, je cca 66 mld. $ A to je napr. viac ako v prípade Hondy, Ferrari či Hyundaiu.

Zakladateľom a šéfom Lucid Motors je Peter Rawlinson. Ten sa predtým podieľal aj na vývoji elektromobilu Tesla Model S, pričom si ohľadom tohto modelu sám pripisuje veľké zásluhy. Tie však Elon Musk spochybňuje. Každopádne Rawlinson si rád berie spoločnosť Tesla do úst. Je to totiž zdá sa úspešná forma marketingu.

Čo ponúka prvý model?

Aj keď mnohé Rawlinsonové vyjadrenia nie sú zrovna moc sympatické, treba povedať, že prvý elektromobil značky má pôsobivé parametre. A to aj z hľadiska efektivity, ktorá môže značne vypovedať o technologickej úrovni. Luxusný elektrický sedan Lucid Air s rozmermi 4 975 x 1 939 x 1 410 x 2 960 (dĺžka x šírka x výška x rázvor) pritom v prípade verzie zameranej na dojazd ponúka dojazd okolo 830 km EPA (118-kWh batéria), čím je aktuálne osobným sériovým elektromobilom s najväčším dojazdom na svete.

Výnimočná je aj rýchlosť nabíjania. Lucid Air podporuje maximálny nabíjací výkon okolo 300 kW. Výrobca pritom sľubuje, že za 1 min nabíjania získa vozidlo dojazd 32 km a za 20 min si má polepšiť o 480 km v rámci „reálnych podmienok“. A nemenej zaujímavý je aj výkon pohonnej jednotky. Veď verzia Performance ponúka 828 kW či zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h) za 2,42 s.

Potvrdenie pre Európu

A tento zaujímavý elektrický kúsok sa chystá už aj do Európy. Spoločnosť Lucid Motors nedávno uviedla, že „expanzia na európske trhy začne tento rok“. Webová stránka americkej spoločnosti pritom odhaľuje, že Lucid Air si zatiaľ môžu rezervovať zákazníci z Rakúska, Belgicka, Dánska, Fínska, Francúzska, Nemecka, Islandu, Talianska, Monaka, Holandska, Nórska, Španielska, Švédska, Švajčiarska a Veľkej Británie.

Rezervačný poplatok je 300 alebo 900 €, v závislosti od verzie. Európske ceny zatiaľ nepoznáme. Pre získanie predstavy však uvádzame ceny pre americký trh bez DPH. A to od 77 400+ do 139 000+ $, v závislosti od verzie.

Je teda jasné, že nepôjde o masový elektromobil, ktorý významnejšie pomôže s rastom trhového podielu tohto druhu áut. Lucid Motors však na neskôr avizuje aj takéto modely. Ešte predtým sa dočkáme SUV Gravity, ktoré bude vychádzať z modelu Air.

Čo sa týka „zázemia“ spoločnosti, tá ponúka/ponúkne vlastné showroomy a servisné centrá. Podobne ako spoločnosť Tesla. Využíva teda priamy predajný model.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil s najdlhším dojazdom na svete sa má aj najrýchlejšie nabíjať, naznačuje test
Šéf Lucid Motors hovoril o elektromobile za 25 000 $ a možnej spolupráci s inými automobilkami
Lucid Motors poodhalil elektrické SUV Gravity

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Wuling Hong Guang MINI EV v počte kusov určite neprekoná, lebo je trochu drahší! Musíme si počkať, či a ako pôjde „na dračku“ v USA a Európe …..

    Áno, bolo by zaujímavé vedieť, koľko od októbra 2021 Lucid predal Air-ov v USA!

    • Správa o továrni Lucid: „Prvá fáza výstavby sa ukončila v novembri 2020 a začala sa výroba sedanu Air s možnou ročnou výrobnou kapacitou 34 000 kusov ročne.“

      Lucid Air začal po půlročním odkladu sjíždět z výrobní linky v arizonském AMP-1 (Advanced Manufacturing Plant).
      29. 09. 2021

      Takže od októbra mohli vyrobiť a predať cca 9 tis áut.

      „Spoločnosť Tesla vo svojej aktuálnej správe tiež zverejnila predajné čísla za celý rok 2021, ktorý bol takisto jej rekordným. Doručila v ňom 936 172 svojich elektromobilov…“

      cca 9 tisíc Lucid Air proti skoro miliónu Tesiel (a otvorenie Giga Berlín a Texas sú na spadnutie, to bude ďalší milión ročne). Nie je to žiadna konkurencia pre Teslu.

      • Spamätaj sa vo svojich výpočtoch, anonym. Tie čísla sú fakt rozdielne, ale porovnávaj porovnateľné, trebárs napríklad kvartál Tesly s tromi mesiacmi Lucid!
        Ale ako môžeš porovnávať ročnú produkciu Tesly s tromi mesiacmi Lucid?
        Alebo – po čase xy rokov porovnávaj prvých xy rokov produkcie Tesly s prvými xy rokmi produkcie Lucid.
        Potom bude to tvoje porovnanie aspoň trochu objektívne, anonym!

        • Nechcel som porovnávať výrobu za 4 Q. Reagoval som na vetu z článku: „Ambiciózny americký e-mobility startup Lucid Motors s obrovskou trhovou hodnotou, ktorý má silné reči aj voči Tesle…“ Chcel som ukázať, že tie silné reči nie sú odôvodnené. Načrtol som momentálne postavenie Tesly, aby bolo jasné, že Lucid nie je pre Teslu konkurenciou. Či bude niekedy, nevieme, rozbehnúť výrobu nie je ľahké (aj Tesla bola svojho času na pokraji krachu). Pozíciu má Lucid oveľa ťažšiu, lebo dnes je X rozbehnútých výrobcov elektromobilov – keď Tesla začínala, bolo ich minimum. Dal som si tú námahu a snažil som sa zistiť (keď pán Bakša na môj dopyt nereagoval) pre doplnenie článku a informáciu pre čitateľov, koľko asi mohol Lucid tých áut za kvartál vyrobiť. Dúfal som v pochvalu, ale schytal som kritiku. Toľko viem aj ja, že keď by som chcel porovnávať výrobu, musel by som porovnať posledné kvartály. Tesla dodala za 4 Q 308600 vozidiel.
          A ešte by bolo zaujímavé vedieť, ako je na tom Lucid so ziskovosťou – predpokladám, že podobne ako Tesla na začiatku, produkuje stratu. Nech sa páči, pán Kotík, skúste aj vy niečo zistiť – aká je ziskovosť výroby Lucidu?

          • Vážim si Vašu odpoveď, ste inteligentný človek. Ale ziskovosť Lucidu ma nezaujíma. Sám ste napísali, toto je váš citát: Aj Tesla bola svojho času na pokraji krachu.
            Ináč – rád budem s vami komunikovať, ale poprosím vás o podpis. Nemusí to byť vaše pravé meno, trebárs rodné meno vašej starej mamy, je to jedno.
            Len aby som vedel, s ktorým anonymom mám tú česť.
            Je mi jasné, do ktorého „šuplíka“ patríte. Rozhodne nie medzi tých primitívnych a oplzlých hlupákov (akých je bohužiaľ veľa).
            Ale to som už napísal v prvej vete…

          • Vážený pán anonym!
            Dovolím si oponovať vášmu vyjadreniu „Chcel som ukázať, že tie silné reči nie sú odôvodnené“.
            Ale oni odôvodnené sú! Zakladateľom a šéfom Lucid Motors je totiž Peter Rawlinson, „krstný otec“ Tesly model S.
            Prečo sa s Elonom Muskom rozišli nevedno, asi mali rozdielne názory. To sa stáva, dvaja kohúti na jednom smetisku…
            Takže, aby sme ešte neboli veľmi prekvapení!

Pridajte komentár