Lucid zverejnil európske ceny elektromobilu Air s dojazdom 900 km. Expanzia do Európy začína

6

Luxusný sedan Lucid Air je sériovým elektromobilom s najväčším dojazdom na svete a patrí aj k najvýkonnejším a najrýchlejšie sa nabíjajúcim. A jeho výrobca, Lucid Motors, aktuálne oznámil plány pre Európu, pričom zverejnil špecifikácie európskeho modelu, vrátane cien. Na trh príde ešte tento rok.

Začiatok expanzie amerického e-mobility startupu Lucid Motors v Európe bude v znamení uvedenia modelu Lucid Air v špeciálnych limitovaných edíciách Dream Edition R (zameranie na dojazd) a Dream Edition P (zameranie na výkon), ako aj spustenia prvého showroomu. Ten bude otvorený 13. mája v nemeckom Mníchove.

Ďalšie predajné a servisné miesta by mali byť podľa Lucid Motors spustené tento rok v Holandsku, Nórsku a Švajčiarsku. Nasledovať budú ďalšie „kľúčové trhy na európskom kontinente“.

Známe špecifikácie

Lucid Motors zverejnil aj prvé špecifikácie európskej verzie elektromobilu Air. Spomínané „limitky“ Dream Edition P a Dream Edition R ponúknu pohon oboch náprav a výkon 828 kW, resp. 696 kW, krútiaci moment 1 390 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,7 s. resp. 2,9 s či maximálnu rýchlosť 270 km/h.

Američania zatiaľ spomínajú len odhadovaný dojazd verzie Dream Edition R, a to 900 km podľa cyklu WLTP. Ten by mal platiť pri použití kolies s 19-placovými diskami. Lucid Motors tiež uvádza, že elektrická architektúra vozidla má 924 V, čo umožňuje „pôsobivo rýchle nabíjanie“.

Čísla však neuvádza, a tak si musíme pomôcť špecifikáciami „amerického“ modelu. Ten podporuje maximálny nabíjací výkon okolo 300 kW, pričom za 1 min nabíjania má vozidlo získať dojazd 32 km a za 20 min si má polepšiť o 480 km v rámci „reálnych podmienok“. Reálny test pritom ukázal, že za 22 min má získať 502 km.

Ceny

Aktuálne sme tiež spoznali ceny úvodných verzií modelu Lucid Air pre prvé 4 európske trhy. Napr. v Nemecku vyjde na 218 000 € a v Holandsku na 222 000 € s DPH. Tieto ceny platia pre obe limitované verzie. Pre porovnanie, „limitka“ Dream Edition v USA stála 169 000 $ bez DPH, čo je aktuálne v prepočte po započítaní 20-% DPH cca 192 000 €.

Európania sa však neskôr dočkajú aj podstatne lacnejších verzií. Tie majú totiž začínať na cene okolo 100 000 €. Spustenie dodávok modelu Lucid Air do Európy sa očakáva koncom tohto roka.

Zdroj: Lucid Air

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lucid Air je rekordérom v EPA dojazde. Čo však ukázal test reálneho dojazdu?
Lucid Air sa má aj najrýchlejšie nabíjať, naznačuje test
Šéf Lucid Motors hovoril o elektromobile za 25 000 $ a možnej spolupráci s inými automobilkami

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Začiatkom tohto roka si základná verzia (SR+) polepšila na 448 km (WLTP) a v apríli sa dočkala upgradu aj verzia Long Range (LR), a to na 614 km (WLTP). https://www.teslamagazin.sk/tesla-model-3-dojazd-upgrade-zakladna-verzia/

    Dojazd oproti Tesle LR dlhší o 286 km, teda asi o polovinu, ale cena cca trojnásobná. Je to hračka pre šejkov, ktorí Lucid aj financujú:
    Lucid Motors získava z Fondu verejných investícii v Saudskej Arábii finančnú podporu vo výške 1 miliardy dolárov. Touto investíciou sa zvýši konkurenčný tlak na Teslu. Financovanie umožní spoločnosti Lucid (Silicon Valley) stihnúť komerčné uvedenie elektromobilu Lucid Air do roku 2020. (Nestihli to.)

  2. „828 kW, resp. 696 kW, krútiaci moment 1 390 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,7 s. resp. 2,9 s“

    uplne zbytocne prestrelene… a aj ta „podstatne lacnejsie verzia“ je draha as f*uck.

  3. Kazdy nech si kupi podla svojich moznosti a predstav. Na trhu je toho dost v roznych cenovych relaciach. Naco tu riesite kto na to ma alebo nema. Pripada mi to ako ked chlap od Fabie v krcme place, ze nema na Rolls Royce.

Pridajte komentár