Lotus predstavil „najvýkonnejšie sériové auto sveta“. Je to elektromobil

0

So šialene výkonnými hyper-športovými elektromobilmi sa roztrhlo vrece, čoho najnovším dôkazom je Lotus Evija. Podľa výrobcu sa má stať najvýkonnejším sériovým autom na svete. A extrémny nie je len jeho výkon, ale napr. aj cena a rýchlosť nabíjania.

Lotus Evija bol vyvíjaný v spolupráci so špičkovou spoločnosťou Williams Advanced Engineering, ktorá pôsobila aj Formule 1 a Formule E (dodávateľ batérií). Jej služby tiež využil Aston Martin, a to pri vývoji svojho prvého elektromobilu Rapide E.

Konštruktéri si dali okrem iného záležať na hmotnosti. Tá nemá v rámci štandardného modelu prekročiť úroveň 1 680 kg. Rozmery vozidla sú nasledovné: 4,46 m x 2,00 m x 1,12 m (dĺžka x šírka x výška). Údaj o rázvore výrobca nezverejnil.

Výkon a jazdné parametre

O pohyb hyper-športového elektromobilu Lotus Evija sa starajú až 4 elektromotory (+ invertory s obsahom karbidu kremíka), pričom poháňajú každé koleso zvlášť. Kvôli lepšiemu odpruženie hmotnosti sa nachádzajú v strede náprav. Každý jeden z nich má mať výkon 500 koní, pričom systémový výkon by mal dosahovať 2 000 konských síl (1 471 kW). Šialený je aj krútiaci moment, a to 1 700 Nm.

Z 0 na 100 km/h má vozidlo zrýchliť za menej ako 3 s. Ešte extrémnejšie pritom vyznieva údaj o zrýchlení z 0 na 300 km/h pod 9 s. Maximálna rýchlosť sa má zastaviť na hodnote 340 km/h.

Konkurencia

Napriek týmto pozoruhodným jazdným parametrom by však mala konkurencia v podobe elektromobilov Tesla Roadster 2, Rimac C_Two, Pininfarina Battista či Aspark Owl ponúknuť v tomto smere viac. Vodič modelu Evija bude mať na výber z piatich jazdných režimov, a to Range, City, Tour, Sport a Track. V poslednom menovanom dokáže pohonná jednotka dodať maximálny výkon počas 7 minút.

Batéria a nabíjanie

Lotus Evija bude vybavený 70 kWh batériou, ktorá zabezpečí dojazd 400 km (WLTP). Má byť pritom schopná extrémne rýchleho nabíjania, a to až výkonom 800 kW. Na v súčasnosti najvýkonnejších nabíjacích staniciach (350 kW) sa má nabiť na 80 % za 12 min. Plné nabitie si má vyžiadať 18 min.

Cena a dostupnosť

Lotus uvádza, že produkcia modelu Evija bude limitovaná na 130 kusov. Neprekvapí tak obrovská cena, ktorá sa má pohybovať v rozmedzí 1,66 až 2,24 mil. €. Do výroby má ísť v budúcom roku, pričom v rovnakom roku by sa ho mohli dočkať aj zákazníci. Uvádzané špecifikácie sú podľa slov výrobcu cieľové.

Zdroj: Lotus (vrátane titulnej fotografie) cez Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najrýchlejším autom sveta má byť bulharský elektromobil s výkonom 5 221 koní
Raketové motory Tesly Roadster 2 sa budú ukrývať pod „ŠPZ-kou“
Prekrásny elektrický superšport Audi PB18 e-tron pôjde do výroby

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár