Lotus predstavil elektrický „hyper-sedan“ aj ultra-výkonnú nabíjačku

6

Známa britská značka Lotus sa v čínskych rukách transformuje na „globálnu značku plne elektrických luxusných technológií“. A to aj vďaka športovému elektrickému sedanu/“hyper-GT“ Lotus Emeya s ultra-rýchlym nabíjaním, ako aj vlastným ultra-výkonným nabíjacím staniciam.

Lotus na nedávno skončenom autosalóne v Kantone bližšie predstavil svoj prvý elektrický sedan Lotus Emeya, ktorý značka Lotus patriaca pod čínsky koncern Geely označuje ako 4-dverové hyper-GT. A tento model bude dostupný aj v Európe.

Lotus už skôr uviedol, že elektromobil Emeya ponúkne pokročilé aktívne aerodynamické prvky, elektronicky riadený systém vzduchového odpruženia, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 2,8 s, rýchlosť cez 250 km/h, nabíjanie na 80 % za 18 min či zisk dojazdu 150 km počas 5 min nabíjania. A spustenie výroby avizoval na začiatok budúceho roku.

Novinky

Vďaka nedávno skočenému autosalónu v Kantone sme sa dozvedeli ďalšie informácie ohľadom novinky od Lotusu, informuje CarNewsChina. Lotus Emeya vyrástol na 800-V platforme Electric Premium Architecture (EPA), čo je vlastne vylepšená platforma SEA od Geely. A spustenie dodávok je naplánované na 1. polrok 2024, pričom do Európy sa má vozidlo dostať v roku 2025.

Toto veľké 4-dverové 5-miestne „hyper-GT“ má rozmery 5 139 x 2 005 x 1 464 mm, rázvor 3 069 mm, pohotovostnú hmotnosť 2 565 kg a dokonalé rozloženie hmotnosti v pomere 50:50. Dostupné budú 2 verzie, pričom obe majú pohon všetkých kolies. Základný variant disponuje výkonom 450 kW, výkonnejší ponúkne až 675 kW. Maximálna rýchlosť vozidla je el. obmedzená na 256 km/h.

Ultra-rýchle nabíjanie aj vďaka vlastným ultra-nabíjačkám

Lotus Emeya je vybavený batériou s kapacitou 102 kWh od spoločnosti CATL. Dojazd ale zatiaľ nepoznáme. Známe sú však pôsobivé údaje ohľadom nabíjania. Lotus totiž tvrdí, že elektromobil Emeya sa z 10 na 80 % nabije len za 15 min a že počas 5 min nabíjania získa dojazd 180 km. To má pritom platiť v rámci nabíjania na nabíjačkách s výkonom 350 kW.

V prípade aktuálne predstavenej vlastnej nabíjacej stanice však ide Lotus s výkonom ešte ďalej. Nabíjací systém totiž okrem napájacej skrine a modulárnej jednotky umožňujúcej nabíjanie až 4 elektromobilov naraz zahŕňa aj nabíjačku s výkonom 450 kW.

nabijacia stanica lotus

Zdroj: Lotus

Zdroj: Lotus

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lotus predstavil elektrické „Hyper-SUV“ Eletre s výkonom od 600 k a dojazdom 600 km
Borenie mýtov: Tesla Roadster 1 nie je elektrickou verziou Lotusu Elise
Lotus predstavil „najvýkonnejšie sériové auto sveta“. Je to elektromobil
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Ako fanusik EV a vlastnik Mazdy MX5 nechapem jednej veci: preco vsetky kvazi sportove EV musia vazit nad 2 tony (!) Tento akoze Lotus dokonca 2.6 tony, tj extrem. Naco tam tlacia 100kwh bateriu ked sa rychlo dobija, nestacila by 50 kwh?
    Jedine svetielko nadeje, aj ked draha maloseriovka je Caterham Project V, s hmotnostou 1.2 tony, tj ako mala benzinova mazda MX5.

    • Lebo to je sice lotus ale nie je to športiak ale plnotučné GT v najlepšom slova zmysle. Porovnávať 5,2metrový koráb s rázvorom cez 3 metre s miatou je dosť úlet. To ako keby som sa čudoval že mám mercedes s klasse a zbadám mercedes unimog a budem meditovať nad tým ako to že ten mercedes unimog nie je tak luxusný ako moja s klasse..

      • Ok, argument velkosti akceptujem 🙂 Su to uplne ine auta a neda sa to porovnavat.
        Ale trvam na tom ze zatial neni na trhu sportove EV kde je ciel zachovat nizku hmotnost aby to aj bolo zabavne na jazdenie a nestalo 100k.
        Stacilo by pritom len 30-50 kwh bateriu s vyssou hustotou, dobrym termalnym manazmentom a s rychlym dobijanim na roadtripy/okruh. Teda EV Miata!

        • Výrobcovia neraz prichádzajú s autami, ktoré mnohí z nás nechápu, alebo nepovažujú za potrebné ……. Ale s tým nič neurobíme! 🙂

        • Naco ti je nizka hmostnost, zrychlenie 2,8s ti nestaci? Pri spalovakoch znizovanie hmotnosti je sposob ako zvysovat zrychlenie. EV nemaju problem z prebytkom vykonu tak hmotnost im tak neprekaza. Poradia si s nou a o to menej potrebuju riesit pritlak obrovskymi spojlermi.
          A sucasna bateria aby poskytla pri sportiaku vysoky okamzity prud zrejme musi mat urcitu kapacitu a tym aj hmotnost. A naopak tiez aby sa mola nabijat rychlo teda vyoskym vykonom. Nemozno do malej baterie pod 50kwh to prat vykonom 350+kw cize 7+C. By zhorela lebo by sa to nedalo uchladit.

          • Rozumiem co pises a 90% ludi by s tebou suhlasilo. Asi aj preto to automobilky robia takto.
            Nevravim ze sa tomu extra rozumiem, ale viem ake su moje preferencie a preco: EV do 1.4 tony, do 250 koni, zrychlenie 6s a 30-50 kwh bateria, staci 3C aby zniesla cca 150 kwh dobijanie. Bolo by to auto s ktorym by bola zabava jazdit, aj ked porovnas s niecim co ma zrychlenie 3s ale vazi to 2.5t. Nieco ako miata alebo BRZ/GR86 len EV, ~60 tis eur.
            Z toho co je teraz na trhu je asi najblizsie Tesla 3, aj ked je to velke auto, vazi ‚len‘ 1.8t. Pre porovnanie ID.4 vazi 2.1t.

Pridajte komentár