Lotus predstavil elektrické „Hyper-SUV“ Eletre s výkonom od 600 k a dojazdom 600 km

4

Známa britská športová značka, ktorej 51-% podiel vlastní veľký čínsky koncern Geely, predstavila svoje prvé elektrické SUV Lotus Eletre. Toto „Hyper-SUV“ príde na trh budúci rok a je jedným z viacerých modelov značky, ktoré vyrástli, resp. vyrastú na 800V platforme vyvinutej špeciálne pre elektromobily.

Veľké výkonné elektrické SUV vzniklo na základoch úplne novej platformy Electric Premium Architecture (EPA) s 800V elektrickou architektúrou. Po konštrukčnej stránke je EPA tvorená hliníkom a vysokopevnostnou oceľou. Platforma umožňuje stavbu elektromobilov segmentu C+ až E+ s rôznym výkonom a dojazdom. Tieto vozidlá majú Lotus „katapultovať do novej éry“ vyšších predajov a významných príjmov.

Známe špecifikácie

Lotus Eletre je naozaj veľké vozidlo, čo potvrdzujú jeho rozmery 5 103 x 2 135/2 231 x 1 630 mm (dĺžka x šírka s digitálnymi spätnými zrkadlami/s konvenčnými spätnými zrkadlami) a rázvor 3 019 mm.

Novinka má pohon oboch náprav, čo zabezpečujú 2 elektromotory so systémovým výkonom od 447 kW (600 k). Pohonný systém sa má postarať o cieľovú maximálnu rýchlosť 260 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 3 s.

Batéria bude disponovať kapacitou cez 100 kWh a má zabezpečiť dojazd do 600 km (WLTP). Podporovať bude nabíjanie maximálnym výkonom 350 kW. Za 20 min má byť pritom možné získať dojazd 400 km. Palubná nabíjačka vozidla takisto ponúka vysoký výkon, a to 22 kW.

Lotus Eletre bude jazdiť na 23″ kolesách s keramickými kompozitnými brzdami. Podporovať má OTA aktualizácie, ktoré sa budú týkať minimálne infotainmentu a inteligentných pokročilých asistenčných systémov vodiča. Vo výbave nájdeme tiež LIDAR, ktorý podporuje technológiu autonómneho riadenia. A štandardom je aj 5G konektivita.

Lotus Eletre je už možné rezervovať. Cena však zatiaľ známa nie je. Dodávky vozidla prvým zákazníkom majú byť spustené budúci rok.

Zdroj: Lotus

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lotus predstavil „najvýkonnejšie sériové auto sveta“. Je to elektromobil
Maserati odhalilo svoj prvý elektromobil Grecale Folgore
Borenie mýtov: Tesla Roadster 1 nie je elektrickou verziou Lotusu Elise

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Tá vzájomná zhoda všetkých automobiliek nevyrábať cenovo dostupné elektroautá pre masy je fakt dojemná ! Takto sa v plnom svetle ukazuje vzťah automobiliek k masám ! Dúfam ,že si to ľudia konečne uvedomia ! Jedine Renault s Daciou ako tak zachraňuje situáciu , ale to malé auto je aj tak dosť predražené ! Proste EU nedovolí príchod lacných e-áut , pokiaľ sa nevyprázdnia sklady spalovákov ! Ako dlho to bude ešte trvať a či vôbec niekedy prídu lacné e-autá ??? Či nepríde skôr digitálne euro,ktoré má byť o 30 až 40 % drakšie ako staré euro ? To budú zlaté časy !?

    • JS, chápem tvoje všeobecné rozhorčenie, ale Lotus nikdy nebol, a ani nebude žiadaná „ľudovka“! S takými autíčkami musí prísť tí ostatní, s ľudovkou v názve, ako má Volkswagen …..

  2. Nebudem komentovať krásu a techniku auta, len by ma zaujímalo, ako urobí so spotrebou 16,6 kWh/100km tých WLTP 600 km a batériou „do dna“ !!! To bude skôr sranda ako jazda ….

Pridajte komentár