Lordstown ukázal motory v kolesách pre svoj 1. elektromobil, ktorý príde onedlho

0

Americký e-mobility startup Lordstown Motors ukázal svoj unikátny elektrický pohon tvorený 4 motormi integrovanými do kolies, ktorým bude vybavený jeho prvý elektromobil Lordstown Endurance. Na trh má prísť koncom tohto roka, pričom výrobca chce dosiahnuť ambiciózny objem produkcie vo výške 500 000 vozidiel ročne.

Elektromotory integrovane do kolies automobilov sa vo všeobecnosti nepovažujú za moc dobré riešenie kvôli očakávaným problémom s neodpruženou hmotou či vplyvom prostredia na samotné motory. Zdá sa však, že spoločnosť Lordstown Motors počas 10 rokov vývoja prišla na to, ako sa s tým popasovať.

„Za posledných 10 rokov sme nadobudli vysoký stupeň dôvery v náš pohonný systém integrovaný do kolies. Ten bol testovaný vo všetkých možných prostrediach, pričom sa ukázal ako mimoriadne odolný,“ povedal prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Lordstown Motors, Steve Burn.

Americký startup kúpil zatvorenú továreň koncernu GM, a to za 2,3 miliardy $. V nej chce vyrábať spomínaných 500 000 vozidiel ročne. Podľa Insideevs tiež získal kvalifikovanú pracovnú silu a talenty od iných výrobcov áut, vrátane spoločnosti Tesla.

Spoločnosť si chce sama vyrábať aj batérie na úrovni celého balenia (batériové články bude nakupovať). Elektrický pickup Lordstown Endurance má byť pritom jednoduchý a odolný, aby mohol ponúknuť „nízku“ obstarávaciu cenu aj nízko-nákladovú údržbu.

Výrobca v marci uviedol, že ich prvý elektromobil príde na trh do konca roka. Tento plán však môže prekaziť aktuálna pandémia COVID-19. Vozidlo už dostalo aj prvú cenovku. Základná verzia má stáť 52 500 $ bez dane.

Známe špecifikácie

Pohonná jednotka elektrického pickupu Lordstown Endurance vyprodukuje 600 konských síl (440 kW). Maximálna rýchlosť bola obmedzená na 128 km/h. Dojazd má dosahovať minimálne 320 km, a to podľa pomerne realistického cyklu EPA.

5-miestne vozidlo ponúkne ťažnú silu cca 2 700 kg, napájanie pre náradie s výkonom 3,6 kW či OTA aktualizácie. Nešpecifikovaná batéria sa má prostredníctvom 7 kW palubnej nabíjačky nabiť na 95 % za 10 hod. Na DC nabíjacích staniciach to má trvať 0,5 až 1,5 hod.

V rámci nasledujúcich videí si môžete pozrieť, ako pracujú „in-wheel“ elektromotory od Lordstown Motors v praxi.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Revolučný“ elektromotor od HyperPower má „priemer“ 43 cm a ponúka výkon 1 000 kW
Expert porovnal elektromotory Tesiel Model Y/3 a e-áut iných výrobcov
Motory v kolesách majú znížiť cenu a enviro-stopu elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár