Solárny elektromobil Lightyear One s dojazdom cez 700 km smeruje do výroby

6

Holandský e-mobility startup Lightyear aktuálne upresňuje, kedy sa jeho prvý model, veľký 5-miestny solárny elektrický sedan Lightyear One, dostane do výroby a k prvým zákazníkom. Taktiež sa dozvedáme, že druhý, podstatne lacnejší elektromobil značky, si objednala vo veľkom počte ďalšia spoločnosť.

Ako sme už informovali, elektromobil Lightyear One, o ktorom výrobca tvrdí, že ide o prvé solárne vozidlo s dlhým dojazdom na svete, absolvoval testy účinnosti a dojazdu s pozoruhodnými výsledkami. Najskôr v lete minulého roka na testovacom okruhu najazdil pri rýchlosti 85 km/h na plne nabitú 60-kWh batériu 710 km. To znamenalo priemernú spotrebu 8,45 kWh/100 km. Najefektívnejšie dostupné elektromobily na trhu pritom majú podľa Lighyear spotrebovať o 50 % viac energie.

Potom vo februári tohto roka pri teplote okolo 10 °C a s dvoma osobami + 20 kg batožiny na „palube“ podstúpil Lightyear One test pri priemernej rýchlosti 130 km/h. Dosiahol pritom ďalšiu výnimočne dobrú spotrebu – 14,1 kWh/100 km. Vďaka tomu na 60 kWh energie zo svojej batérie prešiel cez 400 „diaľničných“ km. A to bez podpory integrovaného solárneho systému.

Spustenie výroby o pár mesiacov

Z aktuálnej tlačovej správy spoločnosti Lightyear sa dozvedáme, že ich prvý solárny elektromobil, ktorý má byť podľa skorších informácií schopný prejsť v najslnečnejších oblastiach ročne až 20 000 „solárnych“ km, sa začne vyrábať koncom tohto leta, pričom dodávky vozidiel zákazníkom budú spustené koncom tohto roka.

Holandský startup tiež informoval, že sa so spoločnosťou The Sharing Group, ktorá prevádzkuje platformu zdieľania vozidiel MyWheels, dohodol na dodaní druhého modelu značky Lighyear. A to v počte 5 000 ks. Zaujímavé pritom je, že minimálne verejnosť o tomto elektromobile takmer nič nevie.

Spoločnosť Lightyear zatiaľ prezradila len to, že bude začínať na cene 30 000 €, čo je podstatne menej ako v prípade modelu One (prvá limitované edícia: 150 000 € bez DPH, druhá modelová edícia: 250 000 € bez DPH). Takisto vieme, že 2. model značky sa má dostať do výroby v rokoch 2024/2025.

Nejde pritom o prvú veľkú objednávku tohto zatiaľ neexistujúceho elektromobilu. Rovnaký počet, t.j. 5 000 ks, si totiž objednal aj lízingový špecialista, spoločnosť LeasePlan. A to ešte minulý rok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Solárny mini-elektromobil Squad za 6 250 € je už možné predobjednať
Solárny elektromobil Sono Sion sa chystá do výroby. Noví zákazníci si zaň priplatia
Holanďania predstavili obytné auto budúcnosti s údajným 730-km solárnym dojazdom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Len batérie s kapacitou 150 až 250 kWh, ktoré nebudú veľké, ťažké a drahé zabezpečia bežným BEV dojazd do 1.000 km na nabitie doma, aby potom boli poväčšine nezávislé na rýchlonabíjačkách za vysoké ceny …..

    • Naco dojazd 1000km? Mame dva BEV s dojazdom leto 400km/zima 300km zasadne kupujeme BEV verzie s najmensimi ponukanymi bateriami. BEV s mensimi bateriami su lacnejsie, lahsie, maju mensiu spotrebu, lepsie zrychlenie a ostatne jazdne vlastnosti, menej sa im amortizuju gumy, podvozky, brzdy atd. Kedze su lahsie, pricom pouzivaju rovnake karoserie ako auta s vecsimi bateriemi, maju aj vecsiu uzitocnu hmotnost. Cize same vyhody, ktore vecsie baterie neprekryju. Radsej na dlhsich cestach castejsie nabijat ako vlacit so sebou tazke baterie so vsetkymi horeuvedenymi nevyhodami. Vyssie ceny na rychlonabijackach urcite neprekryju zvysene naklady z podstatne drahsieho a tazsiehon auta s vecsou spotrebou.

  2. Stretol som sa s jednym so zakladatelov tohto projektu. Chlapci vedia co chcu a idu pekne krok za krokom. Fandim im, ale este maju dlhu cestu pred sebou a by to zacali seriovo vyrabat.

Pridajte komentár