Schyľuje sa k odhaleniu solárneho elektromobilu Lightyear s dojazdom až 800 km

7

Holandská spoločnosť Lightyear informuje, že 25. júna predstaví svoj dlho avizovaný solárny elektromobil Lightyear One. Ten má byť charakteristický vysokou efektivitou a dojazdom, expresným nabíjaním či motormi integrovanými do kolies.

Model Lightyear One bude najskôr predstavený v koncepčnej podobe, avšak prví zákazníci sa ho dočkajú už budúci rok. Pôjde pritom o prvé vozidlo výrobcu na jeho ceste k čistej mobilite, ktorá má byť dostupná pre každého a všade.

Dojazd až 800 km + výpomoc slnka

Základnou myšlienkou pri návrhu tohto elektromobilu bolo, aby riešil problémy s dojazdom a nabíjaním. Len samotná batéria má zabezpečiť dojazd 600 až 800 km. O extra dojazd sa pritom postará integrovaná solárna technológia. Napríklad na Havaji by mala byť schopná zabezpečiť 20 000 km za rok. V Madride by to malo byť 17 000 km a v Amsterdame 10 000 km.

Lightyear sa chváli aj nabíjaním, ktoré má byť vďaka efektivite vozidla 2 až 3-krát rýchlejšie ako v prípade konkurencie. Uvádza pritom, že z bežnej zásuvky môže model One získať za noc dojazd až 400 km. To sa pritom hodí v oblastiach, kde nie sú dostupné verejné nabíjacie stanice.

Dôraz na efektivitu

Podľa výrobcu je Lightyear One od základov navrhnutý s ohľadom na čo najvyššiu účinnosť. Tomu je podriadená aerodynamika, hmotnosť a pohon, ktorý pozostáva zo 4 samostatných elektromotorov integrovaných do kolies.

Podľa informácií z marca 2018 by mal solárny elektromobil pozostávať z ultraľahkých materiálov, predovšetkým uhlíka. Zrejme aj z tohto dôvodu by mala byť cena vozidla veľmi vysoká. Výrobca minulý rok spomínal cenovku okolo 119 000 €. Holandská spoločnosť však neskôr plánuje aj lacnejší model, ktorý má stáť okolo 23 000 €.

Cieľom spoločnosti Lightyear je v najbližších rokoch dodávať vozidlá s veľmi nízkymi prevádzkovými nákladmi a dlhou životnosťou. Elektromobilita má byť pritom dostupnejšia pre ďaleko širšiu skupinu ľudí ako dnes.

Zdroj: Lightyear

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Takto bude vyzerať sériový solárny elektromobil Sono Sion za 25 500 €
Automobily Hyundai a Kia budú vybavené 3 typmi solárnych striech
Energy trailer: Príves, ktorý funguje ako solárna elektráreň a nabíjačka pre elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

    • Netreba byť naivný, z tých 10000km je určite 9500km v teplom, resp letnom období, zvyšok s veľmi prižmureným okom v zimnom období, slnko nie je 24hodin, a slnečná energia je tkz. Mäkký zdroj energie, nie vždy keď je jasno ten istý a presný počet foto energie dopadá na panel… Nápad dobrý ale perpetum mobile to nebude… Dobra vec v krajinách rovníka.. Ale ak by to bola štandardná vybava u nás, to by bolo len plus

      • Vychádzam z toho, že auto by malo batériu pre dojazd 200 km. To bohate stačí pre 95% obyvateľstva – napr. pre cestu do Chrovátska sú to 3-4 zastávky po ceste. Raz-dva krát ročne. Zvyšok roka 95% obyvateľov precestuje tak do 30 km denne.
        30 km je max. 5 kwh. Ak rátame, že na aute by bola fotovoltaická plocha so ziskom 500W, tak stačí 10 hodín vonku denne na dobitie. Samozrejme raz za čas dobiť zo zásuvky. Resp. cez víkend auto často stojí a tým pádom sa lepšie dobije.
        Nevidím v tom problém.

  1. Som zvedavý na 1) tú „integrovanú solárna technológiu“ a na 2) tie „4 samostatné elektromotory integrované do kolies“. Obe ponúka len málo kto. Všetko ostatné sme už videli.

  2. zatial je to strasidelne drahe.. ak mam vyvalit za auto 50,000 tak si to dobre rozmyslim.. kupim radsej aza 10,000 a zvysnych 40 tisic neminie cela rodina do konca zivota na palivo do bezneho auta.. Ina vec by bola keby tie auta boli cenovo podobne dnesnym autam. Zostavalo by vyriesit komfort a rychlost nabijania pre vsetkych a potom by nebol problem aby ludia kupovali elektro auta.. akurat predstava ze ludia z panelaku kde je 100 bytov maju pred vchodom 3 miesta na nabijanie (ak vobec), a budu si hufne kupovat elektro auta, je smiesna.. Bol by uzasny problem keby tych 100 rodin potrebovalo naraz nabit auto..

Pridajte komentár