Solárny elektromobil Lightyear One je najaerodynamickejšie auto sveta

0

Holandský startup Lightyear pomerne nedávno predstavil svoj solárny elektromobil Lightyear One s dojazdom cez 800 km, pričom aktuálne tvrdí, že ide o automobil s najlepšou aerodynamikou na svete, ktorý ponúka 5-miest na sedenie.

Aerodynamika môže mať značný vplyv na efektivitu, a teda aj spotrebu vozidiel. Obzvlášť v prípade elektromobilov, pričom výrobcovia sa snažia využiť energiu z batérie čo najúčinnejšie, aby maximalizovali ich dojazd.

Aktuálni lídri

Dobrá aerodynamika, vyjadrená koeficientom odporu vzduchu, sa pritom najviac prejaví na spotrebe elektromobilov pri vyšších rýchlostiach, obzvlášť diaľničných. Medzi aktuálnych lídrov v oblasti koeficientu odporu vzduchu v rámci elektromobilov patria modely Tesla Model 3 (0,23) či Hyundai Ioniq Electric (0,24).

A tak nie je náhoda, že ide o najefektívnejšie osobné sériové elektromobily s 5-miestami na sedenie dostupné na trhu. Hodnotu 0,24 dosahuje pritom napr. aj väčšia Tesla Model S a podľa aktuálnych správ aj nová generácia Škody Octavia (liftback).

Rekordná hodnota

Zdá sa však, že spomínané elektromobily jednoznačne prekoná v tejto oblasti chystaný solárny elektromobil Lightyear One. Jeho výrobca totiž aktuálne uverejnil informáciu, že dosahuje koeficient odporu vzduchu 0,20, čím má ísť podľa neho o 5-miestne vozidlo s najlepšou aerodynamikou na svete.

Nešlo by pritom o žiadne prekvapenie. Veď všetci piati zakladatelia spoločnosti Lightyear boli súčasťou tímu World Solar Challenge na Technickej univerzite v Eindhovene. A ten sa stal v čase, keď v ňom pôsobili, 2-násobným víťazom uznávanej súťaže World Solar Challenge, čo by sa určite nestalo, keby ich vozidlá nemali špičkovú aerodynamiku.

Takže aerodynamika je určite jedným z hlavných faktorov, ktoré sa podieľajú na výnimočnej spotrebe (8,3 kWh/100 km) predprodukčného prototypu modelu Lightyear One. Tento batériový elektromobil, výrazne podporovaný solárnym systémom integrovaným do povrchu karosérie, má pritom ponúknuť „batériový“ dojazd 725 km (WLTP), pričom ďalšie km zabezpečia solárne panely (až 12 km/h). Spustenie jeho výroby je naplánované na budúci rok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Známe sú cieľové ceny elektromobilu Aptera s dojazdom 1 600 km
Dostupný solárny elektromobil s machom v kabíne prejde na slnko až 5 800 km ročne
Ktorý elektromobil má najnižšiu spotrebu na svete? Tesla Model 3 vs. Hyundai Ioniq

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár