Dojazd 1 000 km má elektromobilom zabezpečiť batéria inšpirovaná pracím práškom

5

A máme tu ďalšiu batériu, ktorá sľubuje značné vylepšenie kľúčových vlastností. Vďaka tomu má byť schopná zabezpečiť elektromobilom dojazd cez 1 000 km. Zdá sa pritom, že by nemusela byť ďaleko od komercializácie.

Medzinárodný vedecký tím, ktorý vedie Mahdokht Shaibani z Katedry mechanického a leteckého inžinierstva univerzity v Monash, informuje, že vyvinul batériu, ktorá má potenciál priniesť smartfónom 5-dňovú výdrž a elektromobilom dojazd cez 1 000 km na jedno nabitie.

„4-násobne lepšia“

Vedci dodávajú, že ich lítium-sírová batéria (Li-S) je na pokraji komercializácie a tiež tvrdia, že „by mohla 4-krát prekonať súčasných lídrov na trhu“. Shaibani uvádza, že vysoko-kapacitná verzia batérie má vysoký výkon a je menšou záťažou pre životné prostredie ako súčasné batérie.

Profesor Matthew Hill dopĺňa, že táto Li-S batéria prináša aj nižšie produkčné náklady a jednoduchosť výroby, a to aj vďaka procesom založeným na využití vody. Tým sa tiež významným spôsobom redukuje odpad, ktorý je nebezpečný pre životné prostredie. Taktiež spomína dlhú životnosť.

Spomínaný výrobný proces si dal vedecký tím z Monash patentovať. Prototypy batériových článkov pritom už boli úspešne vyrobené nemeckými partnermi z Fraunhoferovho inštitútu. O túto technológiu mali podľa univerzity prejaviť záujem najväčší výrobcovia batérií na svete, ktorí pochádzajú z Číny a Európy.

Inšpirácia pracím práškom

Vedci za pomoci rovnakých materiálov, ako sa používajú v li-ion batériách, „prekonfigurovali“ dizajn sírových katód, aby zvládli vyššie zaťaženie bez poklesu celkovej kapacity a výkonu.

Inšpirovali sa pritom „premosťovacou architektúrou“, ktorá bola prvýkrát zaznamenaná v rámci procesov pracích práškov v 70. rokoch. Vďaka tomu vytvoril metódu zabezpečujúcu vytváranie väzby medzi časticami tak, aby odolali vysokej záťaži a poskytli úroveň stability, ktorá prekonáva súčasné batérie.

Nuž, už aby tu boli.

Zdroj: Monash University

SÚVISIACE ČLÁNKY:
IBM oznámilo „revolučnú“ batériu bez ťažkých kovov a s 5 minútovým nabíjaním
Toto môže byť prvý sériový elektromobil s „revolučnou“ solid-state batériou
Ďalšia „prelomová“ batéria: „Samoliečiteľná“ a ľahko recyklovateľná

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. O rozvoji elektromobility budú rozhodovať batérie a siete nabíjacích staníc. Strategický význam batérií pochopil už dávno jeden neznámy génius ktorý v krčme prehlásil: “ Náš intímny život doma držím pevne v hrsti! Žena má síce vibrátor, ale ja mám z neho batérie …… !

    P.S. Ak sa ujme aspoň jedna z mnohých avizovaných noviniek v oblasti batérií, bude to významné plus. Veď aj Tesla na nových batériách intenzívne pracuje !!! ……

  2. Elektroauta su nezadržatelná cesta do buducnosti a vylepšovanie baterii umožní znižovanie výrobných nakladov a konečne aj zníženie predajných cien.To umožní konečne aj rozšírenie elektroaut pre všetkých ,nielen pre bohatú vrstvu!!

  3. Kdo zdárně vyřeší dnešní problémy baterií bude mnohokrát bohatší než Gates a Ballmer dohromady. 🙂
    A že se na tom teď intenzivně pracuje po celém světě…

Pridajte komentár