A máme tu ďalšiu batériu, ktorá sľubuje značné vylepšenie kľúčových vlastností. Vďaka tomu má byť schopná zabezpečiť elektromobilom dojazd cez 1 000 km. Zdá sa pritom, že by nemusela byť ďaleko od komercializácie.
Medzinárodný vedecký tím, ktorý vedie Mahdokht Shaibani z Katedry mechanického a leteckého inžinierstva univerzity v Monash, informuje, že vyvinul batériu, ktorá má potenciál priniesť smartfónom 5-dňovú výdrž a elektromobilom dojazd cez 1 000 km na jedno nabitie.
„4-násobne lepšia“
Vedci dodávajú, že ich lítium-sírová batéria (Li-S) je na pokraji komercializácie a tiež tvrdia, že „by mohla 4-krát prekonať súčasných lídrov na trhu“. Shaibani uvádza, že vysoko-kapacitná verzia batérie má vysoký výkon a je menšou záťažou pre životné prostredie ako súčasné batérie.
Profesor Matthew Hill dopĺňa, že táto Li-S batéria prináša aj nižšie produkčné náklady a jednoduchosť výroby, a to aj vďaka procesom založeným na využití vody. Tým sa tiež významným spôsobom redukuje odpad, ktorý je nebezpečný pre životné prostredie. Taktiež spomína dlhú životnosť.
Spomínaný výrobný proces si dal vedecký tím z Monash patentovať. Prototypy batériových článkov pritom už boli úspešne vyrobené nemeckými partnermi z Fraunhoferovho inštitútu. O túto technológiu mali podľa univerzity prejaviť záujem najväčší výrobcovia batérií na svete, ktorí pochádzajú z Číny a Európy.
Inšpirácia pracím práškom
Vedci za pomoci rovnakých materiálov, ako sa používajú v li-ion batériách, „prekonfigurovali“ dizajn sírových katód, aby zvládli vyššie zaťaženie bez poklesu celkovej kapacity a výkonu.
Inšpirovali sa pritom „premosťovacou architektúrou“, ktorá bola prvýkrát zaznamenaná v rámci procesov pracích práškov v 70. rokoch. Vďaka tomu vytvoril metódu zabezpečujúcu vytváranie väzby medzi časticami tak, aby odolali vysokej záťaži a poskytli úroveň stability, ktorá prekonáva súčasné batérie.
Nuž, už aby tu boli.
Zdroj: Monash University
SÚVISIACE ČLÁNKY:
IBM oznámilo „revolučnú“ batériu bez ťažkých kovov a s 5 minútovým nabíjaním
Toto môže byť prvý sériový elektromobil s „revolučnou“ solid-state batériou
Ďalšia „prelomová“ batéria: „Samoliečiteľná“ a ľahko recyklovateľná
5 komentárov
dalsie z mnohych blablabla… a jedine Tesla aj nieco funkcne vyraba a predava
O rozvoji elektromobility budú rozhodovať batérie a siete nabíjacích staníc. Strategický význam batérií pochopil už dávno jeden neznámy génius ktorý v krčme prehlásil: “ Náš intímny život doma držím pevne v hrsti! Žena má síce vibrátor, ale ja mám z neho batérie …… !
P.S. Ak sa ujme aspoň jedna z mnohých avizovaných noviniek v oblasti batérií, bude to významné plus. Veď aj Tesla na nových batériách intenzívne pracuje !!! ……
v originalnom clanku pisu o stabilite nad 200 cyklov…uvidime co bude po tom 😉
…advances.sciencemag.org/content/6/1/eaay2757…
Elektroauta su nezadržatelná cesta do buducnosti a vylepšovanie baterii umožní znižovanie výrobných nakladov a konečne aj zníženie predajných cien.To umožní konečne aj rozšírenie elektroaut pre všetkých ,nielen pre bohatú vrstvu!!
Kdo zdárně vyřeší dnešní problémy baterií bude mnohokrát bohatší než Gates a Ballmer dohromady. 🙂
A že se na tom teď intenzivně pracuje po celém světě…