Registrácia ochrannej známky na názov „UX300e“ naznačuje, že Lexus chystá kompaktné elektrické SUV, podobné modelom Hyundai Kona Electric či Kia e-Niro. Konkurenta od japonskej prémiovej značky by sa však mohla dočkať aj Tesla Model X.
Toyota sa s elektromobilmi neponáhľa, a tak by ju v tomto smere mohla „zastúpiť“ jej luxusná odnož Lexus. Tá už dlhšiu dobu ponúka svoje modely aj s hybridným pohonom od Toyoty, všetko však nasvedčuje tomu, že sa od prémiovej značky dočkáme aj plnohodnotných elektromobilov.
Portálu Autoguide sa podarilo zistiť, že Lexus si nechal zaregistrovať ochrannú známku na názov „UX300e“. Model Lexus UX je pritom čerstvou novinkou japonského výrobcu, ktorý je, resp. u nás ešte len bude dostupný aj s hybridným pohonom 4. generácie.
Konkurent obľúbených kórejských elektromobilov?
Hybrid nesie označenie „UX 250h„, takže „e-čko“ na konci registrovanej známky dáva tušiť, že sa môžeme dočkať aj plne elektrickej verzie. Lexus UX je pritom najnovším a najmenším SUV značky, ktorý sa radí rázvorom 2 640 mm do nižšej strednej triedy alebo ak chcete, medzi tzv. „kompakty“.
Dĺžkou rázvoru teda stojí medzi obľúbenými kórejskými modelmi Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro. Lexus UX je však dlhší (4 495 mm). Mal by tak byť o niečo praktickejší, najmä čo sa týka batožinového priestoru. O tom, či by sa mohlo jednať o priameho konkurenta spomínaných „Kórejcov“, rozhodne zrejme cena. Ak sa teda tento model dostane do výroby.
Úplne nový hybrid
Hybridná verzia, ktorá bola predstavená v marci, disponuje úplne novým hybridným systémom 4. generácie. Jeho súčasťou je nový 2-litrový benzínový 4-valec a prevodovka typu CVT. O pohon elektromotora sa stará nová batéria technológie NiMH (Nikelmetalhydrid). Systémový výkon pohonnej jednotky je 131 kW (178 k), pričom k dispozícii je pohon 4×4.
Konkurent Tesly Model X?
Na začiatku roka predstavila japonská automobilka veľké luxusný koncept SUV či crossoveru s názvom Lexus LF-1. V jeho súvislosti pritom hovorí, že bol navrhnutý pre čo najjednoduchšiu integráciu rôznych druhov pohonu. A to elektrického, plug-in hybridného, hybridného či vodíkového.
Lexus LF-1 sa svojimi rozmermi 5 014 x 1 986 x 1 605 mm, pri rázvore 2 974 mm, podobá Tesle Model X. V prípade verzie s plne elektrickým pohonom by sa tak mohlo jednať o jej ďalšieho možného konkurenta. Či sa však takéhoto modelu reálne dočkáme zatiaľ nevieme. Lexus zatiaľ prezradil len to, že prvé modely so spomínanou variabilnou platformou sa začnú dostávať na trh od roku 2020.
Zdroj titulnej fotografie: Lexus
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota a Tesla spolupracovali pred 8 rokmi na vývoji elektromobilu RAV4 EV
Lexus predstavil v Detroite fascinujúci koncept (aj) elektrického crossoveru
Toyota predávala elektromobily už pred 21 rokmi. Aký je jej súčasný postoj?