Lexus predstavil svoj prvý elektromobil. Je to kompaktný crossover z radu UX

4

Napokon sa potvrdilo, že prvým elektromobilom značky Lexus bude model Lexus UX 300e, čo naznačovala registračná známka z minulého roka. Ide teda o plne elektrickú verziu pomerne etablovaného SUV/crossoveru nižšej strednej triedy z radu „UX“.

Lexus UX 300e sa stane prvým sériovo vyrábaným automobilom pod hlavičkou elektrifikačnej stratégie Lexus Electrified. Konštruktéri spoločnosti Lexus v plnej miere zachovali osobitý dizajn aj úžitkové vlastnosti crossoveru UX a zamerali sa na možnosti využitia výhod, ktoré poskytujú elektrické automobily z hľadiska výkonu.

Hlavné vlastnosti modelu UX 300e

Lexus UX 300e má jednu z najtichších kabín vo svojej triede, tak ako prináleží tradícii DNA značky v oblasti regulácie zvuku. Aj keď elektrické vozidlá sú prirodzene tiché, Lexus UX 300e obsahuje izoláciu aj nad rámec zvukovej izolácie samotného akumulátora a potláča vonkajší hluk.

Vodič má na výber zo štyroch úrovní regeneratívneho brzdenia, ktoré si môže voliť prostredníctvom páčky, a to aj počas jazdy.

Lexus UX 300e má mať vysokú dynamiku výkonu vďaka nízkemu ťažisku, ktoré je výsledkom nízkej polohy motora a akumulátora, ako aj rozloženiu hmotnosti medzi prednou a zadnou časťou. Elektrická verzia je vybavená dodatočnými vzperami, pričom má optimalizovanú silu tlmičov.

Batérie sú vybavené systémom regulácie teploty, ktorý pracuje pri nízkych aj vysokých vonkajších teplotách. Po pripojení smartfónu k systému vozidla pomocou špeciálnej aplikácie si môžu vodiči skontrolovať dojazd a stav nabitia akumulátora.

Zahrnuté sú aj ovládacie prvky nabíjania, ako je napríklad funkcia časovača, ktorá informuje vlastníka o tom, kedy je vozidlo plne nabité alebo naplánuje nabíjanie podľa toho, kedy sa má vozidlo najbližšie použiť. Aplikácia tiež umožňuje majiteľovi vozidla diaľkovo ovládať rôzne komfortné funkcie, napríklad klimatizáciu, vyhrievanie sedadiel či rozmrazovanie okien.

Špecifikácie

Lexus UX 300e sa radí svojou dĺžkou 4 495 mm a rázvorom 2 640 mm do nižšej strednej triedy. Jeho elektromotor poháňajúci prednú nápravu disponuje výkonom 150 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Batéria japonského prémiového elektromobilu má kapacitu 54,3 kWh, pričom má zabezpečiť dojazd 400 km (podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC). Batéria podporuje DC nabíjanie maximálnym výkonom 50 kW. Palubná nabíjačka vozidla má výkon 6,6 kW.

Prvý elektromobil značky Lexus by sa mal začať predávať v Európe budúci rok. Jeho cenu zatiaľ nepoznáme.

Zdroj: tlačová správa

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Chystané elektromobily od Toyoty ponúknu dojazd 300 až 600 km
Lexus chce elektromobily s motormi integrovanými do kolies
Toyota začína testovať „solárnu batériu“ pre elektrifikované autá

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

4 komentáre

  1. Tak toto je – sklamanie. Od značky LEXUS som čakal rozhodne viac, ako 50 kW DC, 6,6 kW AC, 54,3 kWh a tomu zodpovedajúci dojazd…
    Lexus = superlatívy, čo sa o ich prvom EV fakt povedať nedá…

  2. …zvuková izolácia akumulátora…nevedel som že akumulátory treba nejako odhlučňovať…
    Ináč, pravda, slabšie parametre na Lexus, aj keď lepšie ako nič.

  3. Za jistě prémiovou cenu by člověk čekal, že bude mít i prémiové vlastnosti. Nic z toho nevidím. 50 kW DC je už dnes vyloženě směšné, to si nevšimli kde je svět? Lexus této velikosti by měl mít 150 kW DC a nejméně 200 kW elektromotor + 75 kWh baterii.

Pridajte komentár