Prvý elektromobil značky Lexus, Lexus UX 300e, sa dostane na prvé trhy už čoskoro. Preto tento model s doteraz nevídanou zárukou na batériu začína odhaľovať prvé cenovky.
Lexus UX 300e je plne elektrický kompaktný crossover, ktorý sa vďaka rozmerom 4 495 x 1 840 x 1 545 mm a rázvoru 2 640 mm radí do segmentu C. Ponúka pritom kufor s objemom 367/486 (v prípade naloženia po strechu) litrov.
Výkon vozidla dosahuje 150 kW, krútiaci moment je 300 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 7,5 s a maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 160 km/h. Li-ion batéria má kapacitu 54,3 kWh a zabezpečí dojazd do 315 km (WLTP). Podporuje rýchlonabíjanie maximálnym výkonom 50 kW, pričom sa na 80 % nabije za 50 min. Palubná nabíjačka s výkonom 6,6 kW umožní „domáce“ nabitie za 7 hodín.
Výnimočná záruka na batériu
Dojazd a rýchlosť nabíjania modelu UX 300e v dnešnej dobe rozhodne neohúria. Iné to však je v prípade záruky na batériu. Lexus totiž poskytuje záruku 10 rokov, resp. 1 000 000 km „na všetky funkčné poruchy hlavnej batérie a pokles kapacity pod 70 %“. Na pohonnú jednotku sa vzťahuje 5-ročná záruka a celkovo na vozidlo 3-ročná záruka.
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
Vysoká dôvera v akumulátor elektromobilu Lexus UX 300e pritom vychádza aj z pokročilého systému batériového manažmentu. Lexus v prípade vzduchového chladenia batérie uvádza, že „vďaka cirkulácii chladeného vzduchu vo vnútri akumulátora je možné zaistiť stabilný výstupný výkon aj pri vysokej rýchlosti a opakovanom rýchlom nabíjaní. Systém spolupracuje s klimatizačnou jednotkou kabíny a zvyšuje výkon vozidla, životnosť batérie a výkon nabíjania.“
Lexus ďalej dodáva, že „vykurovacie telesá pod každým modulom akumulátora minimalizujú vplyv chladného počasia na dojazd, takže od začiatku je k dispozícii plný výkon“.
No a Lexus UX 300e sa konečne chystá na prvé európske trhy. Podľa aktuálnej tlačovej správy sa v Nemecku začne predávať 11. januára, a to za cenu od 47 550 € vrátane DPH vo výške 19 %. Nuž, vzhľadom na parametre lacný teda rozhodne nie je. Vozidlo bude tiež dostupné na lízing, a to od 399 €/mes.
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lexus chce elektromobily s motormi integrovanými do kolies
Toyota si dala patentovať autonómny dron na nabíjanie elektromobilov
Toyota konečne potvrdila elektromobil aj pre slovenský trh, avšak…
7 komentárov
Nuž, milý Lexus aj s celou materskou Toyotou. Preberte sa z toho sna do reality, ináč, no neviem…
Príkladov firiem, ktoré zaspali dobu, je – no, neúrekom!
Lexus nie je len o dojazde a výkone. Ako hovorí istý klasik – Lexus má svoj vlastný svet 🙂 Verím tomu, že to nebude tuctové auto.
… a okrem toho, ktorý Lexus je lacný? 🙂
Ani jeden, ale tie aspoň nevyzerajú ako ogrcaná lampa s dojazdom Enta.
a prave kvol tomu ze velmo vela fy zaspali dobu- ma sancu na ciastocny uspech…skoda!
Ze cena je lexusna je jasne, ale za tie prachy mohli dat nabijannie DC 100kw a AC 11 ci 22kw. No potom by mozno nevedeli dat na bat zaruku milion km. 🙂 Lexusny zakaznici zvycajne nemaju cas a trpezlivost cakat.
Design je vec vkusu, kolko ludi tolko chuti, urcite sa nejednemu bude pacit.
Ehm, o dôvod viac kúpiť radšej teslu.
Lexus bol vždy trošku iný a hlavne luxus, ale v tomto prípade dizajnu a parametrov teda rozhodne nie je výnimočný. Inak k dizajnu exteriéru : myslím, že je proste standard ako Toyota zvykne.
Snáď aspoň interiér bude lexusovsky, takže zrejme nájde zopár zákazníkov.. Napokon ako to je aj teraz.. Lexus nikdy nebol pre masy.. Ale teraz je ešte menej ;O
50kw nabíjanie 😉 však na to nebolo treba ani termal manažmentu.. Snáď v zime ten vyhrev nezozerie viac, akoby klesla kapacita podchladenim baterky 😉
Ale ok, záruka je záruka. Snáď tu ale ešte značka Lexus vydrží tých 10rokov.
Podľa mňa to mohli spraviť inak: DC nabíjanie 100kW a záruka 500000km.
Veď pri starších teslach to už vidno dnes, že kapacita neklesá pod 70% ani pri veľmi častom rychlonabijani. A to ma tesla technologicky staré 7 ročné batérie.