Prvý elektromobil japonskej prémiovej značky, Lexus UX 300e, sa po cca 2 rokoch dočkal upgradu. Tým najvýznamnejším je nová, kapacitne podstatne väčšia batéria, ktorá prinesie aj podstatne vyšší dojazd.
Kompaktný crossover Lexus UX 300e, ktorý je v podstate elektrickou verziou modelu UX, čiže nejde o „dedikovaný“ elektromobil, bol po predstavení špecifikácií sklamaním vzhľadom na konkurenciu. Od roku 2020 si pritom našiel 10 000+ zákazníkov.
Teraz Japonci hlásia jeho upgrade, ktorý by snáď mohol zvýšiť záujem o tento model s rozmermi 4 495 x 1 840 x 1 545 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 640 mm.
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
Avizované vylepšenia
Lexus aktuálne uvádza, že vylepšený model UX 300e pre modelový rok 2023 prinesie detailné zmeny v rámci karosérie a podvozku, ktoré majú zlepšiť jazdné vlastnosti a kultivovanosť. Novinka dostane do vienka aj upgradovaný multimediálny systém a komplexnejší bezpečnostný systém. A rozšírili sa aj možnosti interiérového obloženia/čalúnenia či farieb karosérie.
Najpodstatnejším vylepšením je však nová batéria, ktorá ponúka kapacitu 72,8 kWh namiesto pôvodným 54,3 kWh. A to prinesie zvýšenie dojazdu z 315 km na 450 km WLTP (platí pri 17″ kolesách, v prípade 18″ klesne dojazd na 440 km).
Pohonná jednotka zostáva zrejme rovnaká, keďže Lexus informuje, že UX 300e „2023“ ponúka výkon 150 kW a krútiaci moment 300 Nm. Škoda, že zatiaľ nehovorí nič ohľadom nabíjacieho systému. Ten pôvodný bol totiž podpriemerný aj v časoch predstavenia modelu. Veď podporuje DC nabíjanie max. výkonom len 50 kW (nabitie na 80 % za 50 min). Pôvodná palubná nabíjačka má výkon 6,6 kW.
Technickými špecifikáciami pôvodný Lexus UX 300e teda moc nenadchol. Na druhej strane ponúka nevídanú záruku na batériu. A to 10 rokov, resp. 1 000 000 km „na všetky funkčné poruchy hlavnej batérie a pokles kapacity pod 70 %“. Takže dúfame, že tento aspekt zostane zachovaný. Zatiaľ však nepoznáme záručné podmienky a ani cenu vylepšeného modelu, ktorý sa dostane na európsky trh v máji budúceho roku.
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lexus ukázal 4 chystané elektromobily v plnej kráse – 2 SUV, sedan aj športiak
Elektrický superšport od Lexusu s dojazdom 700 km dostane solid-state batériu
Prvý dedikovaný elektromobil od Lexusu má po premiére. Dojazdom nenadchne
3 komentáre
Prišiel mi obrázok showroomu elektrických áut, po ktorom sprevádza predajca zákazníka so sviečkou v ruke !!! 🙂 🙂 🙂 ….. To je smutná prognóza našej budúcnosti cez kukátko dnešných dní !
Že Toyota a Lexus technicky meškajú je stará známa vec! Neviem, či týmto upgradom niečo dobieha, alebo len „udržuje hladinku“ ?!!! 🙂 ….
dufam ze si nechcel povedat nic… lebo ti to vyslo 😉
Ehm, ze naslo si „az“ 10000+ zakaznikov? To plus znamena obycajne viac ako 10000 zakaznkov, v tomto pripade to je pravdepodobne 10001 😉
Ale vazne, Lexus a vlastne Toyota, ktori vyrabaju 10 000 000 aut rocne skusa naozaj velmi opatrne vyrabat zopar ks EV s nevidanou zarukou. To je rozhodne pozitivne.
Ale preco si tak malo veria?
Ked uz min 5 rokov vidno, ze tie baterky, ktore maju dobry BMS a chladenie, vydrzia v pohode 1 000 000 km, pricom stracaju niekde medzi 20-30% kapacity?
Jednoducho toyota uz 15r podcenuje prechod (ropna lobby im zrejme dobre plati) na EV, pricom sa tvaria „pokrokovo“ pri vyrobe vodikovych aut, o ktore zas len usiluju lobbysti, ktori nam chcu centralizovane predavat vodik.
Fakt, ze je toyota obrovska este nemusi automaticky znamenat, ze ma pravdu, resp.ze neskrachuje.