Prémiové kompaktné SUV-éčka dostávajú vážneho konkurenta v podobe modelu Lexus UX. Jeho veľkou konkurenčnou výhodou môže byť úplne nový hybridný pohon 4. generácie, ktorý je optimalizovaný nielen na efektivitu prevádzky, ale aj dynamické jazdné vlastnosti. Ten je dostupný v rámci modelu Lexus UX 250h, na ktorý sa v našom článku zameriame.
Lexus UX je prvým kompaktným SUV prémiovej odnože značky Toyota. Ten zažil svoju premiéru na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve. Je to aj prvé vozidlo značky, ktoré je postavené na novej platforme GA-C. Tá prináša najnižšie ťažisko v triede, zvýšenú tuhosť karosérie a jazdnú agilitu hatchbacku.
Nás samozrejme najviac zaujíma elektrifikovaná verzia s prívlastkom „250h“. Disponuje totiž novým hybridným systémom 4. generácie. Ako sme už spomínali, jedná sa o kompaktný automobil typu SUV. Je tak vhodný aj do mestskej džungle. A to vďaka rozmerom 4 495 x 1 840 x 1 520 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvoru 2 640 mm. Polomer otáčania je len 5,2 metra.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
V Ženeve zažil európsky debut plug-in hybrid s najväčším elektrickým dojazdom na svete
Škoda predstavila v Ženeve koncept elektro-CNG-benzínového SUV s názvom Vision X
Mitsubishi predstavilo vynovený plug-in hybridný bestseller Outlander PHEV
Hybridný systém
Lexus UX 250h disponuje úplne novým hybridným systémom 4. generácie. Jeho súčasťou je nový 2-litrový benzínový 4-valec a prevodovka typu CVT. O pohon elektromotora sa stará nová batéria technológie NiMH (Nikelmetalhydrid). Systémový výkon pohonnej jednotky je 131 kW (178 k).
E-Four pohon
V modeli Lexus UX 250h je dostupný pohon 4×4, nazývaný E-Four. O pohon prednej nápravy sa stará benzínový agregát, o pohon zadnej nápravy elektromotor. Pomer výkonu dostupného pre prednú a zadnú nápravu sa môže prerozdeľovať automaticky. V prípade potreby môže ísť na zadnú nápravu až 80 % výkonu.
Lexus UX 250h sa začne vyrábať na jeseň tohto roku, pričom do predaja by sa mal dostať okolo decembra. Jeho cena bude oznámená s blížiacim sa dátumom spustenia predaja.
Zdroj: Lexus