Lexus ukázal svoj prvý dedikovaný elektromobil RZ 450e

3

Toyota nám včera ukázala množstvo koncepčných elektromobilov, vrátane modelov značky Lexus. Medzi nimi bol aj model Lexus RZ450e, ktorý Japonci o niečo neskôr ukázali prostredníctvom ďalších oficiálnych obrázkov.

Lexus predstavil svoj prvý elektromobil UX 300e v novembri roku 2019. Ten bol pre mnohých sklamaním, keďže išlo o nevýraznú a už v tej dobe technologicky zastaralú prerábku spaľovacieho modelu. Aktuálne však materská spoločnosť Toyota oznámila množstvo dedikovaných elektromobilov značky Lexus, ako aj to, že jej prémiová značka sa stane čisto elektrickou.

Jedným zo 16 prezentovaných elektrických modelov bolo elektrické SUV Lexus RZ 450e, ktoré sa s najväčšou pravdepodobnosťou stane prvým dedikovaným elektromobilom značky, keďže vyrástlo na platforme určenej špeciálne pre elektromobily – e-TNGA.

Tento model teda bude zrejme aj prvým „vážnym“ modelom na ceste k oznámenému plne elektrickému portfóliu značky Lexus do roku 2030, ako aj cielenému 100-% podielu predaja elektromobilov v Európe, Severnej Amerike a Číne v rámci celkových predajov značky na týchto trhoch do roku 2030. A o 5 rokov neskôr to má platiť aj v rámci globálneho predaja.

Bližšie k LF-Z či bZ4X?

Pri pohľade na Lexus RZ 450e je zrejmé, že niektoré prvky a časti dizajnu boli inšpirované konceptom Lexus LF-Z Electrified. Otázkou pritom je, či bol týmto konceptom ovplyvnený aj pohonný systém alebo bude model RZ 450e v tomto smere (bližšie k) súrodencom elektromobilov Toyota bZ4X a Subaru Solterra.

Lexus LF-Z Electrified totiž podľa výrobcu disponoval batériou s kapacitou 90 kWh, dojazdom 600 km (WLTP), výkonom 400 kW, krútiacim momentom 700 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3 s či maximálnou rýchlosťou 200 km/h.

Naproti tomu „dvojičky“ Toyota bZ4X a Subaru Solterra, ktoré prídu k prvým zákazníkom v polovici budúceho roka, ponúkajú batériu s kapacitou 71,4 kWh, odhadovaný dojazd 500 (FWD)/460 (AWD) km (WLTP), výkon 150/160kW, krútiaci moment 265/336 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4/7,7 či maximálnu rýchlosťou 160 km/h.

Nuž, na oficiálne informácie v tomto smere si každopádne budeme musieť počkať, keďže Lexus sa zjavne rozhodol, že nám model RZ 450e predstaví postupne. Jeho svetovej premiéry sa pritom dočkáme v prvej polovici budúceho roka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota ukázala 16 koncepčných elektromobilov. Do roku 2030 chystá 30 batériových modelov
Lexus poskytne na batériu svojho 1. elektromobilu záruku 1 milión km / 10 rokov
Lexus LF-30 Electrified: Elektromobil budúcnosti so 4 motormi v kolesách

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Tak tento Lexus RZ 450e „behá“ vcelku slušne, dojazd a iné parametre tiež „tak to by šlo“, alebo „dá sa“.
    Ešte k tomu aj „vyzerá k svetu“.
    Ešte k tomu ale záleží na prirážke za prémiovosť značky. Aby sa z toho nestal iba Rolls-Royce alebo Maybach pre pár vyvolených…

    • Lexus je luxusná značka Toyoty, takže aj tento model bude drahý či predražený ako Apple (cena = výrobné náklady x cca 20). Luxusné značky sú pre tých, ktorí chcú mať niečo lepšie ako iní, ale dostanú iba niečo drahšie – ale to im stačí, lebo sa vlastne chcú iba odlíšiť od planktónu. Ako zhnusene povedala istá pani s hrubou peňaženkou v ruke, držiac v druhej ruke istý lacný výrobok: Fuj, aké lacné!

  2. Lexus RZ 450e by mal v prémiovom „balení“ poskytnúť aj lepšie technické parametre ako bZ4X. Aspoň na úrovni uvádzanej pre Lexus LF-Z Electrified, inak to nebude to „pravé orechové“ v duchu značky Lexus!

Pridajte komentár