Prvý dedikovaný elektromobil od Lexusu má po premiére. Dojazdom nenadchne

6

Lexus dnes predstavil svoj prvý dedikovaný elektromobil Lexus RZ 450e, ktorý vyrástol na špeciálnej „e-platforme“ e-TNGA od spoločnosti Toyota. Toto SUV či skôr crossover sa pritom zaradí do strednej triedy, kde nájdeme napr. aj Teslu Model Y.

Japonská prémiová značka uvádza, že jednou z najvýznamnejších nových technológií, ktoré nájdeme v  predstavenej novinke, je voliteľný systém elektronického riadenia One Motion Grip. Tento systém sa zaobíde bez mechanického spojenia aj stĺpika riadenia. „Na odosielanie vstupných údajov od volantu ku kolesám sa pritom využíva elektrické prepojenie, výsledkom čoho je okamžitá odozva a precíznejšie ovládanie riadenia,“ píše Lexus.

Súčasťou systému One Motion Grip je aj volant v štýle „yoke“. Podobný volant pritom nájdeme aj vo vynovených vlajkových lodiach od Tesly (modely S a X). V prípade yoke od Lexusu postačí pootočenie o 150 stupňov, aby sa dostal zo strednej do krajnej polohy vľavo alebo vpravo.

Elektromobil Lexus RZ 450e je tiež prvým sériovým modelom s novým systémom DIRECT4, ktorý spolupracuje s dvomi nápravami e-Axle. „Technológia DIRECT 4, exkluzívne od automobilky Lexus, predstavuje inteligentný systém, ktorý neustále vyvažuje záber všetkých štyroch kolies, medzi ktoré automaticky a plynulo rozdeľuje hnaciu silu. Výsledkom je bezproblémový výkon a stabilné jazdné vlastnosti spolu s intuitívnym ovládaním, ktoré posilňuje pocit prepojenia medzi vodičom a strojom,“ píše Lexus.

Známe špecifikácie

Rozmery 4 805 x 1 895 x 1 635 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 850 mm radia Lexus RZ 450e do strednej triedy. Pre porovnanie uvádzame aj rozmery Tesly Model Y: 4 751 x 1 921 x 1 624 mm a rázvor: 2 890 mm.

Model RZ 450e bude zdá sa minimálne spočiatku dostupný v jedinej verzii. Tá ponúkne pohon oboch náprav s výkonom 230 kW (150 kW vpredu, 80 kW vzadu), krútiaci moment 435 Nm, maximálnu rýchlosť 160 km/h či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 s.

Batéria vozidla má kapacitu 71,4 kW. Podrobné údaje o dojazde vozidla a časoch nabíjania sa máme podľa výrobcu dozvedieť neskôr. Lexus však očakáva, že RZ 450e ponúkne na jedno nabitie viac ako 400 km (WLTP).

Japonci pritom uvádzajú, že „hlavný zreteľ sa kládol na životnosť akumulátora, najmä na očakávanú úroveň výkonnosti po 10 rokoch používania vozidla“. A dodávajú, že ani dekáda nemá znížiť kapacitu batérie pod 90 % pôvodnej kapacity. Záručné podmienky však zatiaľ nie sú známe.

Čo sa týka funkcií a výbavy, v modeli Lexus RZ 450e nájdeme napr. infotainment so 14″ displejom, dátový komunikačný modul (DCM) „umožňujúci pohodlne aktualizovať alebo pridávať funkcie na diaľku“, digitálne vnútorné spätné zrkadlo či panoramatickú strechu s možnosťou stmievania.

Európski zákazníci si môžu elektrickú novinku značky Lexus rezervovať od dnes, pričom prví z nich sa majú dočkať svojich vozidiel koncom tohto roka. Ceny zatiaľ nie sú známe.

Zdroj: Lexus

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lexus ukázal 4 chystané elektromobily v plnej kráse. A poodhalil ďalšie
Elektrický superšport od Lexusu s dojazdom 700 km dostane solid-state batériu
Toyota odhalila 16 koncepčných elektromobilov. Do roku 2030 chystá 30 batériových modelov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Na tomto aute sa dá pripomenúť, aký význam má dojazd na jedno nabitie! Aj tú sebalepšiu konštrukciu a výbavu BEV môže potopiť menší, ako očakávaný dojazd! Preto je dobré mať BEV s ponukou 2 až 3-och kapacít batérii, aby si zákazník mohol, hoc za príplatok, vybrať, a to platí u Lexusu zvlášť! Na to však Lexus potrebuje nové moderné výkonné batérie!

    • Myslim ze mnohi ocenia dlhsiu zivotnost baterie a rokmi neklesajuci dojazd pred jeho maximalizaciou. Zvlast ak dostatocny 400km bude v spojeni s rychlym nabijanim.

      • Vo väčšine hodnotení nie je životnosť a strata kapacity batérií väčším problémom. Myslím si preto, že Lexus použil takúto argumentáciu, len aby akosi zdôvodnil dnes už podpriemerný dojazd v prémiovom segmente!

        • Súhlasím,, to použitie silnejšieho motoru vpredu je veľmi zly nápad, pri rovnomennom rozložení hmotnosti pri BEV je lepší zadný pohon, AWD s rovnakými výkonmi na oboch napravach alebo mierne silnejsi motor vzadu..

        • japonci kladú na zivotnost a to nie len baterii vo vseobecnosti velky doraz. Moj sony telefon ma samostatnu sekciu s roznymi nastaveniami, pre setrne nabijanie baterie, ktore ma zabezpecit aj po troch rokoch 90%nu kapacitu.

Pridajte komentár