Automobilka Lexus nám ukázala svoju budúcnosť prostredníctvom koncepčného elektromobilu Lexus LF-Z Electrified. A to budúcnosť dizajnu, jazdných vlastností a technológií, ktoré prinesú jej nové modely.
Použitie špecializovanej platformy elektrických vozidiel je základným krokom pri realizácii cieľa stratégie „Elektrifikovaný Lexus„, ktorým je „dosiahnuť významný vývojový posun v oblasti výkonnosti vozidiel pomocou technológie elektrifikácie“.
K tomu prispeje aj nový riadiaci systém pohonu všetkých kolies DIRECT4, ktorý odlišuje tento koncept od bežných vozidiel. Ponúka tiež pokročilé informačno-zábavné funkcie, ktoré budú zákazníkom značky Lexus k dispozícii v blízkej budúcnosti, ako aj pohľad na to, akým smerom sa bude vyvíjať dizajn značky Lexus.
Riadenie je elektronické, takže neexistuje žiadne mechanické spojenie s hriadeľom riadenia. To podľa Lexusu „umožňuje priamejšiu koreláciu medzi činnosťou riadenia a hnacou silou, aby vozidlo mohlo zatáčať s menším uhlom riadenia pri reakcii na jazdné podmienky“. Vodič má pocítiť výhody tejto pokročilej technológie v podobe vyššej presnosti riadenia. Tento plne elektronický systém tiež filtruje neželané vibrácie a súčasne poskytuje potrebnú spätnú väzbu.
Známe špecifikácie
Čo sa týka špecifikácií, elektrický crossover Lexus LF-Z Electrified disponuje rozmermi 4 880 x 1 960 x 1 600 (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 950 mm. Pohotovostná hmotnosť sa zastavila na hodnote 2 100 kg.
Kvapalinou chladená li-ion batéria má kapacitu 90 kWh a podľa výrobcu zabezpečí vozidlu dojazd 600 km (WLTP). A to by vzhľadom na veľkosť a typ vozidla znamenalo jeho veľkú efektivitu. Sme teda veľmi zvedaví, čo v tomto smere ponúknu sériové elektromobily značky Lexus. Čo sa týka nabíjania, batéria vozidla podporuje maximálny nabíjací výkon 150 kW.
Výkon koncepčného modelu Lexus LF-Z Electrified dosahuje 400 kW a krútiaci moment 700 Nm. Vďaka tomu má zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3 s a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 200 km/h.
Elektrifikovaná budúcnosť
Lexus tiež avizuje, že do roku 2025 uvedie na trh 20 nových alebo modernizovaných modelov, medzi ktorými bude viac ako 10 plne elektrických (batériou poháňaných), plug-in hybridných a hybridných vozidiel.
A od roku 2025 má prémiová značka spoločnosti Toyota v úmysle ponúkať všetky svoje modely v elektrifikovaných verziách. Zároveň pritom očakáva, že dovtedy budú elektrifikované vozidlá predstavovať viac ako polovicu všetkých jej predaných vozidiel.
Zdroj: tlačová správa (Lexus)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Avizované elektromobily od Toyoty zrejme prídu na trh najneskôr budúci rok
Lexus UX 300e s „miliónovou“ batériou dostal nemeckú cenovku
Elektromobily od Toyoty by sa mohli nabiť za 10 min vďaka solid-state batérii
5 komentárov
TOYOTA a LEXUS majú určite čo doháňať. Koncept je len koncept!!! Vybičované parametre, ako 15 kWh/100 km, môžu byť neskôr v praxi sklamaním, keď to bude o 50% viac … Kto vie ako dopadne avizovaná spolupráca s Teslou?!!!
Tesla má čo ponúknuť aj ponúka a bolo by na prospech všetkých, keby sa spolupráca napríklad medzi
Giga Berlín a VW rozbehla, len či egá šéfov dinosaurích automobiliek pustia. Mali by si zobrať príklad z Matoviča a urobiť štátnické gestá.
Najvyšší čas, že to Toyote (samozrejme aj jej krásnej dcére Lexus) „docvaklo“, že cez vodík cesta nevedie.
Naši pradedovia, ktorí nemali ani ekonomické vzdelanie ani výpočtovú techniku, používali „sedliacky rozum“ a dokázali si s tužkou na kuse papiera spočítať, čo je výhodnejšie a lepšie.
Chcieť niečo dokázať nasilu a proti logike nevedie nikam. Iba ku zbytočne vyplytvanej námahe.
Nechcem nikoho urážať, možno to preženiem, ale chcieť presvedčiť vodu, aby tiekla do kopca, no čo ti ja viem…
Toyota je krásny príklad kedy predbehla dobu a následne stratila kontakt s realitou. Je to spôsobené aj autoritatívnym rodinným vládnutím vo firme. Ako to už býva, keď máte osvieteného diktátora môžete všetkých naokolo efektívne prebehnúť. Ak stratí víziu, výrazne stráca a o to väčšia katastrofa príde. V podstate aj 10 rokov stará hybridná technológia Toyoty, bez problémov spĺňa dnešné emisné normy. To je jeden z dôvodov, prečo pre ňu nemá ekonomický zmysel rýchla transformácia na BEV. Druhý dôvod je snaha o udržanie koncentrácie energo priemyslu. To je v rozpore s nastoleným trendom Tesly solárnych striech a batériových úložísk, kde je možné decentralizovať obrovský priemysel. Snahou kapitálu je nahradiť príjmy z ťažby ropy a plynu vodíkovým priemyslom, koncentrovane ovládaného korporáciami. Preto sa im hovorí uhľovodíkové korporácie.
Máte perfektný prehľad, IK, vo vašich pár riadkoch je dokonale koncentrovaná celá pravda ohľadom nastolenej problematiky a zmýšľania korporácií.