Koncept Lexus LF-30 Electrified ukazuje, aké elektromobily môžeme očakávať od prémiovej značky koncernu Toyota v budúcnosti, a to v rámci jej vízie elektromobility „Lexus Electrified“.
Cieľom vízie „Lexus Electrified“ je dosiahnuť významný posun z hľadiska výkonových charakteristík, ovládania i radosti za volantom, hoci s nástupom autonómneho riadenia a elektrifikácie vozidiel sa mobilita v rámci spoločnosti postupne mení.
V snahe priniesť zásadný posun v oblasti jazdných schopností, ovládateľnosti, kontroly nad vozidlom a radosti za volantom používa Lexus LF-30 Electrified nielen systém regulácie postavenia karosérie, ale aj rad ďalších najmodernejších technológií. Elektromotory zabudované do každého z kolies vozidla spoločne s nízkou zástavbou akumulátora zaručujú priaznivejšie pôsobenie zotrvačných síl a vysokú úroveň jazdných schopností.
Integrovaná technológia riadenia elektromotorov
Integrovaná technológia riadenia elektromotorov prináša precíznu reguláciu hnacej sily elektromotorov s vysokým krútiacim momentom, pričom upravuje polohu karosérie vozidla v súlade s vnímaním človeka. Vďaka úplne nezávislej kontrole predných a zadných poháňaných kolies je možné podľa potreby a aktuálnej situácie zaistiť pohon samotných predných kolies, pohon samotných zadných kolies, resp. stály pohon všetkých kolies.
Kompaktné a ľahké pohonné jednotky dávajú návrhárom karosérie širší priestor a vodičovi zase umožňujú vychutnať si pohodlie, dostatočný výkon v každej situácii, bezpečnosť a istotu bez ohľadu na povrch vozovky alebo jazdné podmienky. Lexus považuje vyspelý systém regulácie postavenia karosérie za kľúčovú súčasť vízie „Lexus Electrified“, a má preto v pláne uvedenú technológiu používať v celom modelovom rade elektrifikovaných vozidiel.
Čisto elektronický systém riadenia úplne odbúrava mechanické spojenie a umožňuje flexibilnejšiu kontrolu zatáčania v závislosti od jazdných podmienok. Vyznačuje sa tiež precíznejšou citlivosťou riadenia v súlade so zámermi vodiča.
Bezdrôtové nabíjanie
Lexus LF-30 Electrified ako batériový elektromobil budúcej generácie využíva technológiu bezdrôtového nabíjania pre zjednodušenie každodenného života, rovnako ako systém hospodárenia s energiami na báze umelej inteligencie, umožňujúci optimálnu distribúciu elektriny medzi vozidlom a domácnosťou a ďalej reguláciu nabíjania koordinovanú s každodenným časovým rozvrhom používateľa.
Palubná technológia umelej inteligencie rozpoznáva hlasy jednotlivých pasažierov a funguje ako cestovný partner s využitím informácií na mieru, uložených v elektronickom kľúči vodiča. Pomáha prispôsobiť jednotlivé súčasti prostredia interiéru, napr. teplotu vzduchu a audiosystém, nastavenie trás navigácie a cieľa, ako aj navrhovať aktivity po príchode do cieľa. Pozná vodičove preferencie a pomáha v reálnom čase regulovať odpruženie a nastavovať pohonnú jednotku v závislosti od aktuálneho prostredia.
Podporný dron a autonómia
Lexus LF-30 Electrified využíva technológiu podporného dronu „Lexus Airporter“. Lexus Airporter s využitím autonómneho ovládania dokáže napríklad nezávisle dopraviť batožinu od prahu dverí domu až do kufra vozidla.
LF-30 Electrified s využitím najmodernejšej technologickej koncepcie autonómneho riadenia „Lexus Teammate“ disponuje vyspelými funkciami na podporu riadenia v podobe režimov Chauffeur (vodič), resp. Guardian (ochranca). Počas autonómneho riadenia s využitím vyspelého systému regulácie postavenie karosérie si celá posádka vychutnáva pohodlie a pocit bezpečia.
K mimoriadnej úrovni pohodlia prispieva aj funkcia autonómneho parkovania a vyzdvihovania posádky na prahu dverí, pri ktorej sa model LF-30 Electrified nezávisle presunie od príjazdovej cesty až k prahu domu.
Špecifikácie
Zdroj: tlačová správa (Lexus)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lexus zverejnil podrobnosti o svojom prvom elektromobile UX 300e
Motory v kolesách majú znížiť cenu a enviro-stopu elektromobilov
Lexus spamuje majiteľov Tesiel. Chce, aby vymenili elektromobily za hybridy
2 komentáre
Mám rád Toyotu. Samozrejme aj Lexus. Ale… Niečo mi tu nehrá. Presnejšie, niečo mi tu chýba.
Toto je len SCI FI a zase len SCI FI. Krásne sa to číta, ale…
Chýba mi tu R E Á L N Y elektromobil Lexus, ktorý by som si vedel porovnať s inými značkami a prípadne aj objednať a kúpiť.
SCI FI je fajn. Posúva nás dopredu. Aj Jules Verne napísal v 19. storočí Cestu na mesiac.
O 100 rokov neskôr to bola realita. Odborníci potom žasli, s akou presnosťou dokázali ľudia v čase Julesa Verna vypočítať 2. kozmickú rýchlosť. Tento výpočet bol uvedený v Ceste na mesiac…
Keď sa jeden elektromotor pokazí je to zrejme konečná pre auto. Nikam sa nepohne na rozdiel od iných elektromobilov ktoré pôjdu ďalej