Elektrický superšport od Lexusu s dojazdom 700 km dostane solid-state batériu

2

Lexus je dôležitou súčasťou plánov spoločnosti Toyota v oblasti elektromobility. Prémiová značka pritom avizuje množstvo batériových elektromobilov. Vrátane extrémne rýchleho športiaka s pracovným názvom „Lexus Electrified Sport„, ktorý nám Japonci aktuálne o čosi viac priblížili. A zdá sa, že by mohlo ísť o jeden z prvých plne elektrických modelov od Toyoty s „revolučnou“ solid-state batériou.

Toyota koncom roka 2021 odhalila 16 z 30 chystaných elektromobilov. Medzi nimi bolo aj viacero modelov značky Lexus. Prémiová značka pritom nedávno zdieľala detailné fotografie viacerých z nich. A aktuálne sa zamerala na športový model s označením Lexus Electrified Sport.

Spoločnosť Lexus prostredníctvom dnešnej stručnej tlačovej správy uviedla, že jej elektrický športiak „symbolizuje budúcnosť značky Lexus a pripomína atmosféru kultového modelu Lexus LFA“. A trošku viac upresnila jeho zrýchlenie z 0 na 100 km/h – „ľahko cez 2 s“.

Potvrdila tiež pôvodne spomínaný údaj ohľadom dojazdu, a to cez 700 km. Po novom však dodáva, že sa tak stane vďaka možnosti použitia solid-state batérií. Tento druh batérie, ktorý má elektrolyt v pevnom skupenstve, sa vo všeobecnosti považuje za technológiu novej generácie, ktorá sa stane nástupcom dnešných bežných li-ion batérií s tekutým či „gélovým“ elektrolytom.

Od solid-state batérií sa pritom vo všeobecnosti očakáva vyšší výkon, vyššia energetická hustota, rýchlejšie nabíjanie či vyššia úroveň bezpečnosti. Ako už vieme, Toyota pracuje na týchto batériách roky, priznáva však, že sa ešte musí popasovať s viacerými výzvami.

Batériová stratégia

Toyota na jeseň minulého roka oznámila svoju batériovú stratégiu, v rámci ktorej vyvíja hneď 3 typy batérií. A to nikel-metal hydridové („Ni-MH“ – používa vo svojich hybridoch), li-iónové s tekutým elektrolytom a li-iónové s elektrolytom v pevnom skupenstve, teda spomínané solid-state batérie.

Technologický šéf Toyoty Masahiko Maeda vtedy uviedol, že ich solid-state batérie boli otestované v rámci vozidla minulý rok. A dodal, že od týchto batérií očakávajú vyšší výkon, avšak zistili, že problémom je ich krátka životnosť.

Zrejme aj preto majú byť predstavené až v druhej polovici tohto desaťročia. Ďalšou otázkou pritom je, kedy budú pripravené na hromadnú výrobu. Toto naznačuje, že na spomínaný športový elektromobil „Lexus Electrified Sport“ si počkáme dlhšie. Ak sa teda bude spoliehať len na solid-state batérie. Nuž, uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lexus ukázal 4 chystané elektromobily v plnej kráse – 2 SUV, sedan aj športiak. A poodhalil ďalšie
Toyota a Kjótska univerzita testujú „F-Ion“ batérie pre dojazd 1 000 km
Vodíkové spaľovacie motory podľa Hondy nedávajú zmysel. Toyota má iný názor

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Toyota o batériách s pevným elektrolytom básní minimálne od 2010.. kým ich reálne začne používať, tak dovtedy budú čínski výrobcovia o 5 generácii batérii vpred.. to je žiaľ smutná realita najväčšej automobilky sveta,, teda aspoň zatiaľ

  2. Tou revolučnou má byť fluorid-iónovová solid-state batéria, ktorú spomína článok v TESLA magazíne z roku 2020? To sa teda asi načakáme ….

Pridajte komentár