A ďalší „lacný“ elektromobil z Číny. Letin Mengo stojí od 3 800 €

7

V Číne sa začal vyrábať ďalší konkurent známeho a veľmi lacného elektromobilu Wuling Hong Guang MINI EV, ktorý nesie meno Letin Mengo. Zdá sa teda, že aj menej solventní elektromobilisti s nižšími nárokmi na dojazd a priestor budú mať čoraz viac možností. Teda aspoň v Číne.

Vyzerá to tak, že cenovo dostupné, resp. dokonca až „lacné“ elektromobily, po ktorých mnohí volajú, sa začínajú pomaly objavovať na scéne. Neprekvapí pritom, že sa tak deje v Číne, kde výrazne stúpa produkcia cenovo najdostupenejších li-ion batérií s chémiou LFP.

A týmito batériami je vybavený aj avizovaný model Letin Mengo, ktorého cena po prepočte začína na cca 3 800 €. To je v podstate rovnaká cena ako v prípade vstupnej verzie modelu Changan Benben E-Star, o ktorom sme písali minulý týždeň. A aj na novinku od značky Letin pritom upozornil portál Pushevs.

Oba spomínané modely tak počiatočnou cenou nadväzujú na čínsky elektrický bestseller Wuling Hong Guang MINI EV. Ide však o podstatne väčšie elektromobily, čo môže byť ich výhodou. „Najčerstvejší“ z nich, Letin Mengo, sa začal vyrábať minulý mesiac a prvé dodávky za už chystajú.

3 verzie

Letin Mengo je malý mestský 4-miestny elektromobil s rozmermi 3 620 x 1 610 x 1 525 x 2 440 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). V ponuke nájdeme 3 verzie. Základná, so spomínanou cenou od 3 800 € (bez miestnych dotácií), ponúka výkon 25 kW, krútiaci moment 105 Nm, batériu s kapacitou 11,5 kWh, dojazd 130 km (NEDC) či nabitie z 20 na 100 % prostredníctvom palubnej nabíjačky za 6 až 8 hod. Základná ani stredná verzia nepodporujú DC nabíjanie.

Dve vyššie verzie s cenami od 5 100 / 6 400 € (po prepočte) ponúkajú výkon 25 kW / 35 kW, krútiaci moment 105 Nm / 125 Nm, batériu s kapacitou 17,3 kWh / 29,4 kWh, dojazd 185 km / 300 km (NEDC) či nabitie z 20 na 100 % prostredníctvom palubnej nabíjačky za 9 až 10 / 11 až 13 hod. A v rámci top verzie nájdeme aj systém pre DC nabíjanie (nabitie z 30 na 80 % za 30 min).

Dá sa predpokladať, že Európania by určite najradšej uvítali top verziu, ktorá ponúka podobné parametre ako Dacia Spring. Prvý elektromobil rumunskej značky sa pritom už onedlho stane cenovo najdostupnejším elektrickým autom kategórie M1 na európskom trhu. Ceny oboch vozidiel sú však neporovnateľné odlišné. Líšiť sa však môže aj ich bezpečnosť. Túto oblasť ale zatiaľ nevieme posúdiť.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický „hit“ za 3 600+ € bol podrobený testu. Aký je?
Ďalší super-lacný elektromobil z Číny stojí od 3 800 € a ponúka dojazd od 150 km (NEDC)
Čínsky elektrický bestseller prichádza do Európy. Cena začína na 9 999 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Ďalšie auto názorne demonštruje nízku cenu batérií. Podľa európskych automotive analytikov, posledná kategória prístupných EV (lacnejších ako ICE) budú mini autá najskôr v roku 2025 (po vyššej a strednej triede). Čína uvedenú konkurenčnú cenovú úroveň voči ICE už zjavne dosiahla v roku 2020. Chýba mi už posledná kategória, lacné, technicky rozumné EV mini SUV 4×4. To bude podľa môjho názoru pravdepodobne ideálna kategória pre nástup Číňanov v EU. Ale sebavedomie čínskych automobiliek BEV výrazne narástlo a asi sa budú snažiť o väčšie zisky v strednej a vyššej triede BEV SUV.
    Pre ilustráciu pripomeniem úspešné vytláčanie GM a Fordu z austrálskeho trhu, kde Číňania prerazili aj v kategórii ICE SUV. Zatiaľ čo mám referencie od známych, s kvalitou sú spokojní (na moje prekvapenie) a cena je podstatne lepšia, ako pri pôvodných domácich značkách. Dnes už Austrália nemá žiadnu „veľkú“ fabriku na výrobu áut, čo zároveň prináša ďaleko pragmatickejší pohľad na výber auta.
    Zvýšenie racionality nákupu áut môže obdobne nastať aj v Európe. Zdecimovanej covidom a následným daňovým atakom politikov na strednú triedu…

  2. Európa má, resp. európski výrobcovia, istú „výhodu“. Zatiaľ. Čínsky trh nie je nasýtený EV. Taktiež zatiaľ.
    Čína dokáže veľmi rýchlo kopírovať trh. Dôkazom je aj tento Letin Mengo. Vznikol ako následok veľkého úspechu Wuling Hong Guang MINI EV.
    Takže zatiaľ sa sem, až na pár výnimiek, moc nehrnú. Servis, logistika atď.
    Ale až dôjde k saturácii (nasýteniu) domáceho trhu, situácia sa zvrtne veľmi rýchlo a čínske BEV sa budú v Európe predávať ako teplé rožky. Až potom si tí európski menežéri začnú „obhhrýzať nechty“ – a čo teraz?
    A začnú „chytať kravu za chvost“, namiesto toho, aby ju teraz „chytili za ohlávku“ a viedli tým správnym smerom.
    Nevravím, že sa v Európe nič nedeje, to by nebola pravda. Snáď každá automobilka už má elektrický model, budujú sa baterkárne atď. Ale celé je to akési „bezzubé“ a predražené a zrejme musia dostať „čínsky výprask“, aby sa zobudili.
    Toto nie je celkom presný príklad, ale automobilka VW taktiež musela najskôr dostať výprask v podobe „dieselgate“ a ajhľa, kam teraz smeruje?!!!

    • Pekne popísané JD.
      Rozhodujúca bude schopnosť škálovať produkciu batérií. Číňania to majú dobre rozbehnuté. U Európanov sa bojím pravdepodobne nekvalitných batériových startupov, ktoré majú masívne zásobovať EÚ automobilky. Dúfam že sa mýlim…

      Celkom ma zaujala informácia o mimoriadnej aktivite čínskych výrobcov BEV v južnej Amerike. Špeciálne s EV autobusmi a lacnými malými EV…

  3. do par rokov tu bude situacia ako pri mobiloch. Masovy trh zahlti cina a tradicnym značkám ostanu exkluzivity do momentu kým cinania neovladnu trh lacnych aut a nasledne zacnu vyrabat aj highend za pol ceny. Bezpecnost nie je o tom zeby nevedeli ale ze zatial nepotrebujú pre svoj trh.

    • Ani tu nepotrebujeme tolku bezpecnost. EU to s tou povinnou prehana. Co z toho ze je auto predrazene milionom bezpecnostnych prvkov, ked si ludia nezapnu pas, alebo ocbchadzaju spustene zavory na zel.priecesti.
      Komu zalezi na bezpecnosti nech si vo volitelnej vybave zaplati co len chce. Komu na svojom bezpeci nezalezi, nech si jazdi v lacnej plechovke bez asistentov.
      Aj tak to tak funguje. Ked nema na nove bezpecne drahe auto jazdi v starej nebezpecnej 20-30rocnej neekologickej herke. Nebolo by lepsie keby jazdil v lacnom trebars aj rovnako malo bezpecnom no ekologickom EV?

  4. Mimochodom Číňania veľa týchto malých modelov EV už postavili s cieľom splniť homologizačné kritéria EU. Netvrdím, že zrovna na úrovni 5 hviezdičiek. Z uvedeného sa dá usudzovať o exportných plánoch pre EU, ale hlavne pre zbytok sveta mimo západ. Južná Amerika, Afrika, Austrália a samozrejme Ázia sú trhy, kde sa úspešne etablovali s ICE a BEV. Austrália zatiaľ hlavne s ICE, ale majú ideálne predpolie na BEV. Netreba zabúdať na EV bicykle, motocykle, tuk-tuk. To je klasický otvárač chudobných trhov zo spodného segmentu. Keď získate dôveru v cena/kvalita, kúpite si nabudúce aj drahšiu vec. A hlavne, servisovanie EV je podstatne jednoduchšie v zapadákove, ako ICE.
    A ešte zaujímavosť z trhovej segmentácie. Wuling Hong Guang MINI EV si v Číne kupujú hlavne dve totálne odlišné kategórie kupujúcich. Mladí bohatí mešťania a starší vidiečania. To isté sa bude diať aj v EU. Asi o 7 rokov…

Pridajte komentár