Tento mesiac sa vďaka spoločnému podniku automobiliek Stellantis a Leapmotor dostanú na európsky trh 2 nové čínske elektromobily. A jeden z nich, elektrické SUV Leapmotor C10, konečne odhalil „európske“ špecifikácie, aj keď stále nie kompletné.
Stellantis, ktorý pomerne nedávno kúpil 21-% podiel v čínskej „elektromobilke“ Leapmotor, sa rozhodol, že bude predávať jej modely na európskom trhu, ako aj na ďalších medzinárodných trhoch. A v EÚ bude niektoré z nich vyrábať, resp. montovať.
Spoločný podnik Leapmotor International so sídlom v Holandsku, v ktorom má Stellantis 51-% podiel, v Európe na začiatok ponúkne modely Leapmotor C10 a T03. A na globálnej stránke značky Leapmotor boli konečne zverejnené špecifikácie modelu C10 pre medzinárodný trh, vrátane „európskeho“ dojazdu.
Leapmotor C10, ktorý má byť prvým globálnym modelom značky vyrobeným podľa medzinárodných štandardov a ktorý podľa Stellantisu vstúpi na európsky tento mesiac, má rozmery 4 739 x 1 900 x 1 680 x 2 825 mm a radí sa tak do strednej triedy.
Stellantis už skôr zverejnil, že model C10 bol postavený na e-platforme LEAP3.0 od spoločnosti Leapmotor s centrálne integrovanou elektrickou a elektronickou architektúrou a batériovými článkami integrovanými metódou „cell-to-chassis“.
Novinky
Aktuálne sa dozvedáme, že Leapmotor C10 ponúkne výkon 160 kW, zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 3,9 s (zrýchlenie na „stovku“ sa neuvádza), 69,9-kWh batériu, dojazd 420 km (WLTP), nabitie z 30 na 80 % za 30 min (počas 18 min nabíjania má byť možné získať dojazd 200 km WLTP) či OTA aktualizácie.
Spoznali sme tiež základnú výbavu, ktorá zahŕňa napríklad tepelné čerpadlo, 2-zónovú klimatizáciu, LED svetlomety, Bluetooth a NFC kľúč, zadný parkovací senzor a 360° kameru, audiosystém s 12 reproduktormi, panoramatické strešné okno + „elektrický slnečník“, 14,6″ centrálny displej, 10,25″ digitálny prístrojový panel, Wi-Fi a 4G konektivitu, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, ovládanie cez mobilnú aplikáciu, 18″ disky z ľahkej zliatiny, 7 airbagov či systém LEAP Pilot so 17 aktívnymi bezpečnostnými asistentmi vodiča.
Leapmotor C10 sa tak javí ako dostatočne veľké elektrické SUV s modernou e-platformou a bohatou štandardnou výbavou, avšak na svoju triedu slabšími technickými špecifikáciami a parametrami. Dôležitá bude pritom určite cena. Tá európska je zatiaľ neznáma a určite ju ovplyvnia aj dodatočné clá EÚ. Pre zaujímavosť uvádzame, že doma v Číne sa model predáva za 128 800 až 168 800 RMB (cca 16 400 až 21 400 €).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Stellantis spustil výrobu cenovo dostupného elektromobilu z Číny
Peugeot e-5008 s dojazdom až 680 km dostal slovenský cenník
Stellantis predstavil plán zavádzania čínskych elektromobilov na európsky trh
ODBER NOVINIEK
3 komentáre
Leapmotor C10 sa javí ako použiteľné auto s nenápadným dizajnom, nie ako Leapmotor T03 s výzorom prasiatka pre šetrenie drobných ….
Leapmotor C10 je lowcostové auto, ktoré sa pravdepodobne bude skladať v Európe. Je to exhibícia drzosti Stellantis, keď si vylobovali clá na čínske automobilky a za 500€ si tu budú skladať najlacnejšie čínske autá a predávať ako luxusný tovar. Čudujem sa nemeckým CEO, že si takto nechali od Stellantis skákať po hlave a schytať za Francúzov odvetné clá od Číňanov.
Aktuálne VW musí v Číne do konca roka uzavrieť minimálne dve továrne, kríza naberá na obrátkach…
Tá kríza EU CEO je bohužiaľ všeobecná! ….