Prvý hybrid Lamborghini je samé „naj“. Namiesto batérie má superkondenzátor

0

Novo predstavené hybridné Lamborghini Sián je podľa výrobcu samé „naj…“. Má ísť o Lambo s najvyšším výkonom, najrýchlejšou akceleráciou a najnižším pomerom hmotnosti a výkonu. Navyše využíva unikátnu technológiu superkondenzátora, ktorá nahrádza klasické li-ion batérie. A takúto technológiu by mohli využívať aj budúce Tesly.

Okrem toho, že Lamborghini Sián je prvým hybridom talianskej značky, má ísť aj o prvé vozidlo, ktoré využíva superkondenzátor v rámci hybridného pohonu. Vyrobených pritom bude len 63 kusov.

Pohonnú jednotku tvorí spaľovací motor V12 s výkonom 577 kW (785 k). K nemu sa pripája pomerne „chudobných“ 34 konských síl z elektromotora, avšak v rámci unikátneho systému. Celkový výkon vozidla je tak 819 koní. A to znamená, že ide o najvýkonnejšie Lambo všetkých čias.

Obrovský výkon v spolupráci s technológiou superkondenzátora umožňuje hybridnému Lamborghini zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,8 s. Ide tak aj o najrýchlejšie akcelerujúci model značky. Zaujímavé pritom je, že „čerstvý“ elektrický sedan Porsche Taycan ponúka rovnaké zrýchlenie. Maximálna rýchlosť modelu Sián presahuje 350 km/h.

Unikátny elektrický systém

Elektrická časť pohonnej jednotky síce nie je výkonná, jej technológia je však unikátna. Nízkonapäťový 48-voltový elektromotor s výkonom 34 koní je zabudovaný do prevodovky, čo umožnilo v podstate prepojiť jeho výkon priamo s kolesami.

Okrem podpory celkového výkonu a akcelerácie (dodáva napr. chýbajúci krútiaci moment pri zmene prevodových stupňov) sa elektromotor využíva napr. aj pri parkovaní či cúvaní. To nie je v rámci hybridov nič výnimočné. Výnimočné však je to, že namiesto bežnej li-ion batérie využíva superkondenzátor.

Táto technológia bola pôvodne vyvinutá pre model Aventador, avšak v Lamborghini Sián má superkondenzátor 10-násobne väčšiu kapacitu. Talianska automobilka pritom dodáva, že je 3-násobne výkonnejší ako batéria rovnakej hmotnosti a 3-násobne ľahší ako batéria rovnakej kapacity.

Celý systém pritom váži len 34 kg, čo znamená pomer hmotnosti a výkonu 1 kg na konskú silu. Podľa Lamborghini ide o najľahšie a najúčinnejšie hybridné riešenie. Vysoká efektivita je pritom zabezpečená v cykloch nabíjania aj vybíjania.

Zrejme aj v Teslách

Zaujímavá technológia, čo poviete? A zaujímavé je aj to, že takou technológiou disponuje aj spoločnosť Maxwell, ktorú pomerne nedávno kúpila Tesla. Je tak pochopiteľné, že sa špekuluje o jej nasadení v rámci elektromobilov kalifornskej značky. Napríklad v modeli Tesla Roadster 2, ktorý sa má stať najrýchlejším sériovým autom na svete. Viac… 

Zdroj: Lamborghini

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ferrari predstavilo prvý plug-in hybrid. Predzvesť elektromobilu?
Fínsky elektromobil s unikátnym pohonným systémom a dojazdom až 1 000 km
Tesla Roadster 2 by mohla ťažiť aj z technológie superkondenzátorov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár