Nemci ponúkajú prestavbu Lady Niva na elektromobil za 14 000 € | Aktualizované

13

Konverzie spaľovacích áut na elektromobily nie sú dnes ničím výnimočným, väčšinou sa však týkajú starších športových vozidiel s vysokou hodnotou. Viacerých by preto mohlo potešiť, že nemecká spoločnosť Elantrie ponúka systém na elektrifikáciu Lady 4×4, predtým známej ako Niva a aj ďalšieho lacnejšieho vozidla. Kúpiť je tiež možné hotovú Ladu Niva s plne elektrickým pohonom.

Zmeny sa udiali samozrejme najmä v útrobách vozidla, a tak jedinými na prvý pohľad viditeľnými znakmi elektrifikovanej Lady Niva sú nasávací otvor na kapote a absencia koncovky výfuku.

Pod kapotu sa dostal elektromotor s výkonom 65 kW, čo je o 3 kW viac ako v prípade pôvodného spaľovacieho agregátu (62 kW). Nový motor pritom po odstránení piestov, ojnice a hlavy valca poháňa pôvodný kľukový hriadeľ a zabezpečuje pohon 4×4.

lada niva elektromobil

Zdroj: Elantrie

Li-ion batéria upraveného vozidla má chémiu LFP, ktorá získava čoraz väčší podiel na trhu. A to vďaka výrobným nákladom, bezpečnosti či životnosti. Konvertovaná Lada Niva disponuje batériou s kapacitou 30 kWh, pričom podľa spoločnosti Elantrie (patriacej pod SCHMID GmbH) v závislosti od použitia zabezpečí dojazd 130 až 300 km.

Nemci tiež sľubujú, že batéria, ktorá sa nachádza v priestore, kde bola predtým nádrž, ponúkne 80 % svojej pôvodnej kapacity aj po nájazde 450 000 km a 9 000 cykloch, ak sa nabíja podľa odporúčania, t.j. po dosiahnutí úrovne SoC okolo 50 %.

Aj obojsmerné nabíjanie

Batériový systém navyše podporuje obojsmerné nabíjanie, čo znamená, že vozidlo dokáže poskytovať energiu z batérie napr. el. sieti. Ďalšou potešiteľnou vecou v prípade elektrifikovanej Lady Niva je, že výbava obsahuje zásuvku, ktorá dokáže napájať elektro-spotrebiče.  A to výkonom až 2 kW.

Nemci si pritom za prestavbu ruskej ikony nepýtajú veľa, čo naznačuje naozaj dostupné ceny LFP batérií. Veď konverzia na elektromobil stojí okolo 2 800 €, čo je prijateľná cena. Obzvlášť, keď vozidlo môže priniesť úsporu v rámci prevádzkových nákladov.

Podľa aktuálnych informácií od nemeckej spoločnosti stojí ich patentovaný systém „Elantrie“, vďaka ktorému je možné elektrifikovať (aj) legendárny ruský model, 13 950 €, vrátane inštalačného videa. Záujemcovia o plne elektrickú Ladu Niva, resp. dnes už model s menom „4×4“, si tiež môžu kúpiť rovno prekonvertovanú verziu vozidla. A to za 19 900 cca 31 000 €.

Lada 4×4 pritom nie je jediným modelom v portfóliu nemeckej spoločnosti zaoberajúcej sa konverziami. Tá totiž ponúka aj elektrifikovanú Daciu Sandero (dojazd po konverzii cca 150 km na jedno nabitie).

Zdroje: Carscoops, Elantrie

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Francúzsky startup prerobí váš spaľovák na elektromobil za 4 hodiny
V ponuke Alzy nájdeme aj elektromobily na báze Fiatu 600 s cenou od 25 000 €
Prvým ruským sériovým elektromobilom bola Lada Ellada (2012)

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Toto je hanba pre západné automobilky v priamom prenose. Malá firma im riadne nakladá!

    Vypadá to tak, že analytik Moneyball (@DKurac) má pravdu, že LFP klesli pod 55 USD za 1kWh.
    Naznačujú to aj ceny článkov (pozor nie battery packov) pre maloodberateľov na Aliexpresse.

  2. To je nerealistická cena, za to sa predsa nedá kúpiť ani len batérie. Invertor plus motor musí byť minimálne 2000 EUR. Či tak nie sú zarátané ešte ďalej dotácie v tom.

    • Aj ja som tomu celkom neveril a snažil sa získať dodatočné informácie na overenie. Nenašiel som…
      Zostáva iba logická kontrola.

      19 900 € za prestavanú Nivu môže odhadom znamenať 2800€ za prestavbu.

      Na Aliexpresse malá objednávka článkov v objeme 100kWh vychádza na cca 100 USD za 1kWh. Veľké objednávky pre automotive môžu byť pod 55 USD za 1kWh. Obdobne to platí pre motor a invertor. Napríklad celé nové supermoderné auto s 800V technológiou BYD Dolphin kúpite od cca 10.000€.

      Na druhej strane sú vysoké náklady pre individuálnu prestavbu (žiadne úspory z rozsahu). Výška dotácie na prestavbu ICE na BEV môže vo Francúzsku dosahovať až 10.000€. Zvyčajne sa však pohybuje okolo 5.000€. No a novinári sa akosi neunúvajú v dnešnej dobe overovať svoje informácie priamo u zdroja…

      • Cena 10000e za BYD Dolphin je po dotácií. Nerozumiem, prečo novinári uvádzajú cenu po dotácií, to značne skresľuje článok a dupľom, keď ho preberie niekto v zahraničí.

        • Dotácie na EV sú v Číne oproti EU veľmi malé. Nezabúdajte že skutočné predajné ceny sú nižšie, ako oficiálne odporúčané. Navyše tieto ceny boli pre-sales, teda ešte vyššie. Neskôr prídu aj lacnejšie verzie BYD Dolphin, ako pri štarte predaja.
          V praxi sa to zrovná a 10000€ je relatívne presná informácia.
          Dotácia najnižšej verzie je cca 1000€, tesne prelamuje kvalifikačnú hranicu dojazdu 300km.

          • Ešte dopĺňam, že daň na autá v Číne je podobne vysoká ako u nás. Treba však povedať, že bola pre koronu operatívne znížená na cca 11%. Neviem, či ešte platí táto znížená, alebo nie.

      • tento clanok je nezmysel!!!!

        chcel som kupit diely aby som to urobil a dostal som cenovu ponuku na 19.992,00, a 14.637.

        pdf je nemcine.

        nemam to prelozene a divim sa ze taku hlupost uverejnili!!!!

        firma sa vola …elantrie.c…

  3. Dobrý deň pán Bakša, aj ja považujem Eur 2.800 za prestavbu Lady Niva včítane komponentov za nereálnu cenu! Dá sa táto informácia overiť?

  4. nova niva sa da kupit za 10 000€ a prestavba vraj 2800€ cize 12 800€. odkial oni pytaju za prestavanu 19 900€ ? to je do oci bijuce ze tu nieco nesedi

  5. Cize tam mal ostat blok motora s klukovkou???? to co je uz za nezmysel, asi trosku zly popis tej konstrukcie…

    A tych 2800 eur by mohlo zodpovedat len cene prace bez komponentov.

  6. Vážení čitatelia,

    v prvom rade sa chcem ospravedlniť za nepresné informácie ohľadom zverejnených cien. Tie boli publikované na viacerých motoristických weboch, vrátane nášho zdroja – Carscoops. S informáciami z tohto zdroja pritom doteraz nebol žiadny problém.

    Každopádne, informácie súvisiace s cenami som si mal overiť hneď, obzvlášť v prípade podozrivo nízkej ceny za konverziu. Článok som „už“ aktualizoval na základe informácií, ktoré mám priamo od Elantrie.

    Nemecká spoločnosť mala podľa všetkého na svojej stránke donedávna zverejnenú cenu za samotnú konverziu (len cena práce), a to v spomínanej výške 2 800 €. Zdá sa však, že tak nešťastne, že viacerí žurnalisti si to vyložili nesprávne. V čase, keď som písal článok ja, tak sa tam táto informácia už nenachádzala.

    Na základe dodatočných informácií od Elantrie sa tiež zdá, že aktuálne je už možné kúpiť len samotný “elektrifikačný” systém alebo kompletné elektrifikované vozidlo. Tzn., že spoločnosť by už nemala poskytovať možnosť prerobenia vozidla, ktoré vlastní zákazník, čo by malo súvisieť so záručnými podmienkami.

    Pritom už dlhšiu dobu čakám na ďalšie detailnejšie informácie od Elantrie, ktoré som si dodatočne vyžiadal kvôli tomu, aby sa vysvetlili možné nedorozumenia. Preto v rámci tohto komentára uvádzam niektoré informácie slovami „podľa všetkého“, „zdá sa”, “malo by”… Ďakujem za pochopenie.

Pridajte komentár