Šéf Renaultu hovorí, že pracujú na elektromobile za 10 000 €

1

Šéf automobilky Renault Thierry Bolloré prichádza so zaujímavou správou. Podľa jeho slov totiž francúzska automobilka pracuje na elektromobile s cenou 10 000 €. Nepôjde pritom zrejme o model K-ZE. Bude to elektrické Twingo?

V rozhovore pre Handelsblatt Bolloré na adresu elektromobilu za 10 000 € povedal: „Pracujeme na tom. A bude to trvať oveľa menej ako 5 rokov, kým sa takéto auto dostane na európsky trh.“ Dodáva pritom, že je nevyhnutné, aby ceny elektrických áut dramaticky klesli, uvádza portál Ecomento.

„Elektromobily sú ziskovým biznisom“

Zaujímavé je určite aj ďalšie tvrdenie šéfa Renaultu, a to že podnikanie s elektromobilmi v rámci ich automobilky je ziskové. Viacero výrobcov sa pritom v minulosti vyjadrilo, že na elektromobiloch prerábajú. Napr. Fiat a Chevrolet. Chyba tak zrejme nebude v tomto druhu vozidiel, ale niekde inde.

Renault nedávno predstavil plug-in hybridnú verziu modelu Captur s elektrickým dojazdom 45 km (9,8 kWh batéria). V tejto súvislosti sa Bolloré vyjadril, že sa v žiadnom prípade neodkláňajú od svojej stratégie. Plug-in hybridy sú podľa neho jej súčasťou, keďže niektorí zákazníci podľa neho cestujú na dlhé vzdialenosti a „súčasná technológia batérií na to nepostačuje“.

Renault nedávno predstavil nové Zoe II, ktorého cena začína na nemeckom trhu na 30 000 €. O čosi neskôr unikol dokument, ktorý odhaľuje plánované modely značky Renault. Medzi nimi sa pritom nachádza aj „elektrické kompaktné SUV“, ktoré má prísť na trh v roku 2021. Tento elektromobil pritom určite nebude spomínaným modelom za 10 000 €.

Bude to elektrické Twingo?

V roku 2022 má podľa dokumentu doraziť elektrické Twingo, ktoré je o triedu nižšie ako model Zoe. Bude tento model oným „10-tisícový elektromobilom“? Na túto otázku nemáme jednoznačnú odpoveď. Faktom je, že nedávno predstavený vynovený Volkswagen e-up s 36,8 kWh batériou a dojazdom 260 km (WLTP), ktorý patrí do rovnakého segmentu, bude stáť v Nemecku od 22 000 €.

Na druhej strane treba povedať, že nové elektromobily Renault vyrastú na novej aliančnej (Renault-Nissan-Mitsubishi) platforme CMF-EV, ktorá má priniesť zníženie „nákupných nákladov“ o 30 % a „inžinierskych nákladov“ o 40 %. Batérie, ktoré sú jednou z hlavných príčin vysokých cien, pritom budú o 3 roky určite lacnejšie. Rovnako tak možno očakávať, že dopyt po elektromobiloch bude aj naďalej rásť, čo dovolí automobilkám vyrábať viac vozidiel, a tým optimalizovať výrobné náklady.

V hre o „10-tisícový elektromobil“ je teoreticky ešte budúca generácia či faceliftovaná verzia mini-SUV Renault K-ZE. To sa chystá už onedlho na čínsky trh, pričom má ísť o cenovo dostupný globálny model. V Číne však má stáť 12 700 $ – 15 000 € (podľa rôznych zdrojov, zrejme s a bez dotácií). Slová šéfa Renaultu by však mohli skôr naznačovať, že pracujú na novom modeli. Nuž, nechajme sa prekvapiť.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie (Renault Twin’Z concept): Renault

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické mini-SUV Renault K-ZE za 15 000 € prešlo prvým testom
Rusi chcú už čoskoro ponúknuť najlacnejší elektromobil na svete
Cez „Aliexpress“ je možné objednať 4-miestny elektromobil za 1 500 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Konečne Renault prezradil hlavný problém rozšírenia elektromobilov-cenu!!Áno, jediná cesta masovéľho rozšírenia elektro-aut je dramatické zníženie cany.Renault vie čo hovorí,pretože elektroautá robí už roky a presne vie aký má odbyt!Nemci na to musia časom prísť tiež.Renault to presne špecifikova na 10000 eur-áno to by bola dostupná cena pre masy.Za posledných 15-rokov je to jediná automobilka v európe,ktorej na masách naozaj záleží.Veď len na Slovensku je čoraz viac Dacií,značky ktorú na svet priviedol Renault.A určite nebanuje!!

Pridajte komentár