T&E: „Kým nemecké automobilky podvádzali a lobovali, čínske inovovali“. A teraz má EÚ problém

16

Mimovládna organizácia Transport & Environment (T&E) vydala článok, ktorým reaguje na antisubvenčné vyšetrovanie čínskych elektromobilov zo strany Európskej únie. Kritizuje pritom najmä aroganciu nemeckých automobiliek. A volá po náprave a záchrane európskeho automobilového priemyslu pred „Kodak momentom“.

Ako už vieme, EÚ spustila vyšetrovanie čínskych elektromobilov, ktoré v čoraz väčšom počte prúdia na európsky trh. Dôvodom má byť pritom podozrenie z „nezdravej“ protekcionistickej podpory zo strany čínskej vlády, ktorá údajne môže deformovať európsky trh.

Reakciou nielen na túto záležitosť je aj článok od T&E s názvom „Ako nemecká automobilová arogancia priniesla európsky Kodak moment“. A hneď v úvode táto európska organizácia zameriavajúca sa na „ekologickú“ dopravu uvádza, že antisubvenčným vyšetrovaním predsedníčka Európskej komisie, Nemka Ursula von der Leyen, „upratuje neporiadok, ktorý spôsobil nemecký automobilový priemysel“.

„Kodak moment európskeho automobilové priemyslu“

T&E tvrdí, že aj keď podpredseda Európskej komisie Maroš Šefčovič v roku 2017 vyhlásil, že jeho cieľom je zabrániť „Kodak momentu“ pre európsky automobilový priemysel, napriek jeho snahe sme svedkami tohto momentu.

Výrazom „Kodak moment“ sa pritom v prenesenom význame poukazuje na úpadok spoločnosti Kodak, ktorá dlhý čas dominovala oblasti fotografovania, najmä fotografických filmov. Nezachytila však prerod fotografického priemyslu smerom k digitálnej fotografii a v roku 2012 takmer skrachovala. A dnes má spoločnosť veľmi ďaleko od toho, čo znamenala v časoch svojej najväčšej slávy.

„Arogancia nemeckých automobiliek“

T&E za hlavný faktor smerovania európskeho automobilového priemyslu ku Kodak momentu považuje aroganciu vedúcich predstaviteľov nemeckých automobiliek. Tí si podľa T&E naivne mysleli, že sa nebudú riešiť ich emisné podvody a zároveň ignorovali Teslu a čínske automobilky s tým, že len Nemci vedia vyrábať kvalitné autá.

„Zatiaľ čo čínski výrobcovia automobilov inovovali, znižovali náklady a pomáhali rozvíjať batériový priemysel svetovej triedy, nemecké automobilky a dodávatelia sa tešili z rekordných ziskov, lobovali proti environmentálnym zákonom, podvádzali a potom tieto zákony dodržiavali len s neochotou,“ píše T&E a dodáva, že ich úplne nezobudila ani niekdajšia súvisiaca návšteva Číny zo strany Angely Merkel či raketový vzostup spoločnosti Tesla.

Odporúčania

T&E na záver uvádza, že možné dodatočné clá na elektromobily dovážané z Číny nezabránia príchodu zahraničných výrobcov do Európy. Organizácia pritom odporúča, aby sa „VW a spol“ posunuli na vyššiu úroveň.

Mali by tiež zastaviť plytvanie peniazmi na dividendy a spätné odkupovanie akcií a investovať tam, kde treba. Vedúci predstavitelia automobiliek, ako napr. Oliver Blume, majú podľa T&E využiť svoj vplyv tak, aby sa skoncovalo s nezmyselnými iniciatívami ohľadom e-palív. Dôležité má byť aj zvyšovanie predaja elektromobilov v Európe, pričom T&E víta súvisiace snahy Európskej komisie v oblasti firemných vozových parkov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske automobilky nie sú pre „Európu“ hrozbou, tvrdí šéf VW Group. Z čoho vychádza?
Elon Musk súhlasí, že mnohé tradičné automobilky smerujú ku „Kodak momentu“
Nemecká lobby za spaľováky nepoľavuje a ako vnímajú európske elektromobily Číňania, hovoril šéf Polestaru
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

16 komentárov

  1. Jedine mozno Renault s tradiciou Zoe a teraz Megane e-tech je konkurencieschopny, naozaj uzasne auto, ktore len treba dopilovat co sa tyka znizenia nakladov a tym padom aj ceny.

  2. Chlapci, preco tu potrebujete vzdy sutazit, kdo ta „sionejsi“ prispevok. Bavme sa k veci.
    Konkretne k vyjadreniam T&E nemam co dodat, a kludne by som sa pod ne podpisal.
    Snad len tolko, ze nemecka pycha nemcov, ale aj dalsich narodov uz raz stala vela.
    EU zavedenim ciel mozno trochu oddiali rychlu smrt svojich automobiliek, ale ta bude o to krutejsia.
    Keby tie cla aspon nieco konkretne a transparentne podporovali, bolo by to fajn, zial zisky z ciel sa len nenavratne stratia vo financovani nezmyslov typu vodik v osobnej preprave, prip.sa nikdy nedozvieme, kam tieto peniaze, ktorymi sa okradli eu kupci cinskych aut, zmizli.

    • Pekne povedané LZ, ešte pridávam, že prípadné odvetné opatrenia Číny by nás násobne poškodili, vzhľadom k výraznej asymetrii sily oproti čínskemu trhu.

      Zjednodušene, mravec sa vyhráža slonovi…

      • Ideme stále podľa schémy 20.storočia – zatiaľ to sedí aj rokmi.
        Ak nchceme v 21.storočí kopírovať 20-te storočie, je potrebná systémová zmena a nielen v automobilovom priemysle.
        Máme na výber:
        – Činsky model (zatiaľ okopírovaný Anglosaský, prebiehajú zmeny)
        – Ruský model (protipól Anglosaského)
        – Vlastný model (EÚ ako kolónia prehrala, zbytočne svietiť hystorické objekty do farieb dúhy, vyjde slnko a šou končí…)
        VW dostal v 90-tych za hubičku fabriku v BA so vzdelaným personálom. Mohli vyrobiť a predalo sa čokoľvek, aj haraburda.
        Kam sa to posunulo za 30 rokov ?
        Stále veríme vo folkswagen ako Nemci v roku 1939?
        „…wikipedia.org/wiki/Bratislavsk%C3%A9_automobilov%C3%A9_z%C3%A1vody…“

  3. Kolky z vas co tu pisete vlastnite sukrome elektroauto? Klasicke automobilkyby by bez nezmyselnej polityky a dotacii nemali s Cinou problem. A mozno ani nebudu mat problem, kedze roky hojnosti sa skoncili a EV bez dotacii je ekonomicky nezmysel.

      • A na to ste prišli ako? EV sa presadzujú len na trhoch kde je výrazne politicky pokrivený trh. S výnimkou Číny sú to všetko malé trhy, ale žiadny cenovo zaujímavý elektromobil na trhu nevidím a vsadil by som sa sa, že do roku 2030 ani neuvidím. Ošidené plečky typu Dacia Spring pre mňa nie sú alternatívou k slušnému autu B segmentu. Pokles cien Li batérii sa prakticky zastavil. Slušné batérie s inou chémiu sú v nedohľadne. Jediné čo sa deje je zdražovanie spalovákov z veľkej časti dané neustálymi zmenami v legislatíve(EURO 6 ma 3 väčšie úpravy a niekoľko menších) To len na homologizáciách zhltne milióny.

Pridajte komentár