Nemci sľubujú expresné prerobenie spaľováku na elektromobil. Koľko to má stáť?

11

Nemecký startup e-Revolt tvrdí, že dokáže prerobiť množstvo modelov so spaľovacím motorom na elektromobily za veľmi krátky čas. A to vďaka novému procesu. Čo spoločnosť ponúka a koľko to stojí?

Konverzia jazdených spaľovacích áut na elektromobily má byť podľa niektorých spoločností lacnejším a udržateľnejším riešením. Zdá sa však, že zatiaľ žiadny poskytovateľ túto službu poriadne neskomercionalizoval. Nemecký startup e-Revolt má však v tomto smere ambiciózne plány, upozornil portál Euronews.

E-Revolt „sľubuje“, že vďaka novému procesu dokáže skrátiť čas konverzie spaľováku na elektromobil len na 8 hodín. Zdá sa pritom, že aktuálne jej to má trvať v priemere asi 1 deň, čo by tiež nebol zlý výsledok. Za expresnou konverziou má byť hlavne rám, ktorý obsahuje elektrickú pohonnú jednotku.

Tento rám s „univerzálnou súpravou“ je navrhnutý špeciálne pre každý jeden zo 42 modelov (napr. VW Golf a Polo, Audi A3 či Seat Leon), v rámci ktorých e-Revolt ponúka konverziu. A to tak, aby využil „staré body motora“ po vybratí pôvodnej jednotky z pod prednej kapoty. Takže stará technika sa vyberie a namiesto nej sa vloží rám, ktorý obsahuje napr. elektromotor (výkon nepoznáme) či výkonovú elektroniku.

Čo batérie a dojazd?

E-Revolt tvrdí, že ich riešenie zabezpečí prerobeným vozidlám odhadovaný dojazd 250 až 300 km na jedno nabitie. Proces integrácie batérie však spoločnosť na svojom webe nespomína. A nezmieňuje sa o ňom ani v rámci článku portálu Euronews. Hovorí pritom len o modulárnom riešení, ktoré má umožniť rýchlu implementáciu nových lepších batérií, keď sa objavia na trhu.

Digitalizácia vozidla

Na webe nájdeme aspoň zmienku ohľadom digitalizácie prerábaných vozidiel. Tie tiež dostanú nový infotainment, ktorý má poskytovať plný prístup k funkciám elektrických áut ako napr. informácie ohľadom dojazdu či ovládanie nabíjania. Spomína sa tiež pristup k navigácii zameranej na elektromobily, konektívnym službám a ekosystému aplikácií.

e-revolt

Zdroj: E-Revolt

Cena konverzie

Čo sa týka ceny za konverziu vybraných spaľovacích modelov na elektromobil, tá sa má pohybovať v rozmedzí 12 000 až 15 000 €. E-Revolt tiež uvádza, že dokážu urobiť aj konverziu iných ako aktuálne podporovaných modelov. To si však vyžaduje „návrat k rysovacej doske“. Takže je pravdepodobné, že takáto konverzia bude podstatne drahšia.

Nuž, uvidíme. Zatiaľ by sme vyjadrenia startupu E-Revolt brali pre istotu s rezervou. Pred e-Revoltom tu už boli viaceré startupy, ktoré sľubovali niečo podobné, ale aktuálne o nich nepočuť.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault spúšťa prestavby spaľovacích „jazdeniek“ na elektromobily. Lacné to ale nebude
Francúzsky startup premení spaľováky na elektromobily za 7 000 – 8 000 € a chystá expanziu
Revolučná inovácia e-pohonu? Hyundai predstavil systém Uni Wheel
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

      • U nas, napr. Spring a vacsina zapadnych znaciek ohlasila modely za 20k na roky 24-26 + Cinania to tu zaplavia. V Cine mas EV uz od 10k (neratam tie mikro 2miestne od 5k).
        Prerabat spalovaky je fakt ekonomicky nezmysel, ved ten balast okolo pohonu+baterie ma minimalnu hodnotu. Ved si vsimni aku max vybavu pchali do EV lebo ich to dokopy nic nestoji aby znizili cenovy rozdiel so spalovakmi.

  1. Neviem, či tento projekt bude úspešný, ale si myslím, že keby takto kreatívne a intenzívne postupovali vývojové oddelenia klasických automobiliek v EU, tak už by tu dávno boli BEV kategórie A a B za cenu pod 20 tis.

    A tak zopakujem, čo som včera napísal:

    Výrobcovia sú voči kupujúcim „kriváci“! BEV 4 m vedia vyrobiť tak, že jednoduchá verzia „len na vozenie“ by mohla vyrobená v EU stáť v EU aj niečo pod 20.000! Len zisk z takej ceny im už nevonia !!! Pozrite sa čo robia potravinové reťazce! Ceny u nás a v ČR sú u mnohých položiek vyššie ako v Rakúsku a Nemecku, a to tam majú citeľne vyššie príjmy. Rozhodli sa „chudobu z Východu“ vyciciavať ako upíri. A to robia dnes aj automobilky v EU globálne.

    P.S. Dobrá rada: Za také ceny BEV nekupovať! Iné nástroje odporu voči predražovaniu nemáme !!!

    • Odporúčam Vám pozrieť zoznam preukázaných kartelových dohôd. Môžem vás ubezpečiť, že množstvo mimoriadne podozrivých, ale nepreukázaných je ešte podstatne vyšší. Manipulácia trhu je enormná. Výsledkom je , že zákazník dostáva nízku kvalitu tovarov za prémiovú cenu. Ak si myslíte, že Vás sa to netýka ste na omyle. Výsledkom sú aj nízke príjmy pre strednú a nižšiu vrstvu.

      Ak zničíte súťaž na trhu, zničíte podstatu kapitalizmu. Výstupom je totalitný systém.
      Takže pozor!

      • Pamätám sa, ako po revolúcii „kecali“ ekonómovia na čele s Klausom a Kučerákom, ako prichádzajúci kapitalizmus urobí poriadky so všetkým zlým, a prinesie „ekonomický ráj na zemi“ !!! Prd! Globalizácia zamietla so všetkým tak, že sa nestačíme diviť!

        P.S. Bolo by dobré, keby sa teraz Umelá Inteligencia „utrhla“, a zaviedla nové pravidlá „GLOBÁLNEHO KAPITALIZMU“ !!! 🙂 🙂 🙂

  2. Jednoduchú prestavbu spaľovacej Fábie I na elektromobil pomocou výmeny zadnej nápravy za poháňanú elektromotorom, sme tu mali už pred ca.20-timi rokmi.
    A keď otvorím Aliexpres, nájdem tam podobných, existujúcich produktov stovky…
    Takže Nemci, nič nové… zasa len vycuciavate, kopírujete a robíte veci zlo-žité.
    Sa preberte! Chápem, že ste 80 rokov pod okupáciou Anglosasov, ale toto je na mňa už moc.
    Pekný deň preajem.

  3. Dobrý článok. Je to nezmysel, batéria má dosť veľký objem a váhu, teda bez integrácie vo výrobe do podlahy to bude len kufor plný batérií ako to svojho času bolo vo Ford Focus electric ( z výroby! ), kde ako pridružený bonus boli mizerné jazdné vlastnosti vyplývajúce zo zlej distribúcie váhy vo vozidle…

  4. Priblizne 4 roky toto (hormedne homologovane prerabky) funguje vo svete. Napr.len vo FR su zname firmy: Phoenix Retrofit, Transition One, Retrofuture a Noil. Co je zaujimave, ze o Transition One sa tu dokonca pisalo od rovnakeho autora. (Tak neviem, ci uz zabudol?).
    Ale v skratke: napad je to vyborny, len tie ceny by sa dali v dnesnej dobe urcite o polovicu realne znizit. V zasade som proti akymkolvek dotaciam, no ked uz, tak prave v prip.prerabok starsich malych aut to jednoznacne dava najvacsi zmysel. Vo FR sa dotacie vztahuju i na „retrofit“, kde stat prispieva polovicou, co je 5000 eur v pripade napr.R.Twingo so 100-150km dojazdom.
    Ako ale pisu mnohi dalsi, vyrobci toto mohli robit sami v autorizakoch hromadne, ale bohuzial lobby, kartely atd..nam vedia lepsie nadiktovat, co je to ekologia ;(

Pridajte komentár