Startup bude prerábať malé spaľováky na elektromobily. „Lacno“

1

Francúzsky startup Transition-One bude ponúkať „sériové“ konverzie najpredávanejších malých modelov (v Európe) na elektromobily. A to od 5 000 €. Mohol by pritom používať batérie od Tesly.

Spoločnosť Transition-One vyvinula technológiu, ktorá umožňuje prerobiť staršie modely Citroen C1, Peugeot 107, Fiat 500, Toyota Aygo, Renault Twingo II a Volkswagen Polo na plne elektrické vozidlá. Uvádza pritom, že konverzia bude stáť „len“ okolo 5 000 € po zahrnutí francúzskych štátnych dotácií. Inak vyjde na cca 8 500 €.

Batérie Tesla a dojazd 180 km

Testovací prototyp od Transition-One v podobe 10-ročného modelu Renault Twingo má dojazd 180 km na jedno nabitie. 3 batérie sú pritom nainštalované v prednej časti vozidla a 2 v priestore, kde sa nachádzala nádrž.

Tieto batérie boli zakúpené u predajcu použitých dielov spoločnosti Tesla. Transition-One uvádza, že dokopy vážia 120 kg, pričom batéria Renaultu Zoe, ktorý ponúkne dojazd 210 km, váži 290 km (zrejme starší model so staršími batériovými článkami).

Pravdepodobne však nemôžeme očakávať systém termomanažmentu batérie a rýchle nabíjanie. O týchto veciach zatiaľ startup neinformoval. Taktiež nevieme, či môžeme očakávať v rámci bežných „sériových“ konverzií použitie batériových článkov Tesla/Panasonic z „druhej ruky“.

Okrem batérie sa bude v prerobenom vozidle nachádza samozrejme aj elektromotor (nešpecifikovaný) a prístrojový panel, prepojený s elektrickou pohonnou jednotkou. Vozidlo pritom príde okrem spaľovacieho motora aj o prevodovku či radiacu páku. Veko palivovej nádrže bude nahradené zásuvkou pre nabíjanie.

Konverzia potrvá menej ako deň

Celá konverzia má trvať menej ako 1 deň. Na to však bude potrebné rozbehnúť továreň za 6 mil. €, ktorá by mala byť schopná prerobiť v budúcom roku 4 000 vozidiel. Spoločnosť Transition-One teraz čaká na povolenia od príslušných francúzskych a európskych úradov. V septembri pritom spustí pred-objednávky, aby si overila dopyt.

Profesor automobilových technológií na Technickej univerzite v Mníchove, Markus Lienkamp, však varuje záujemcov pred možnými chybami a ťažkosťami pri získavaní potrebných povolení na prevádzku takto prerobeného vozidla.

Zdroj: Bloomberg

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čo by ste povedali na Nissan Leaf s dojazdom cez 600 km?
Ropný gigant chce zabezpečiť elektromobily, ktoré sa nabijú za 5 min
Startup posunul platformu pre elektromobily na novú úroveň

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár