Francúzsky startup Transition-One bude ponúkať „sériové“ konverzie najpredávanejších malých modelov (v Európe) na elektromobily. A to od 5 000 €. Mohol by pritom používať batérie od Tesly.
Spoločnosť Transition-One vyvinula technológiu, ktorá umožňuje prerobiť staršie modely Citroen C1, Peugeot 107, Fiat 500, Toyota Aygo, Renault Twingo II a Volkswagen Polo na plne elektrické vozidlá. Uvádza pritom, že konverzia bude stáť „len“ okolo 5 000 € po zahrnutí francúzskych štátnych dotácií. Inak vyjde na cca 8 500 €.
Batérie Tesla a dojazd 180 km
Testovací prototyp od Transition-One v podobe 10-ročného modelu Renault Twingo má dojazd 180 km na jedno nabitie. 3 batérie sú pritom nainštalované v prednej časti vozidla a 2 v priestore, kde sa nachádzala nádrž.
Tieto batérie boli zakúpené u predajcu použitých dielov spoločnosti Tesla. Transition-One uvádza, že dokopy vážia 120 kg, pričom batéria Renaultu Zoe, ktorý ponúkne dojazd 210 km, váži 290 km (zrejme starší model so staršími batériovými článkami).
- Zdroj: Transition-one
- Zdroj: Transition-one
Pravdepodobne však nemôžeme očakávať systém termomanažmentu batérie a rýchle nabíjanie. O týchto veciach zatiaľ startup neinformoval. Taktiež nevieme, či môžeme očakávať v rámci bežných „sériových“ konverzií použitie batériových článkov Tesla/Panasonic z „druhej ruky“.
Okrem batérie sa bude v prerobenom vozidle nachádza samozrejme aj elektromotor (nešpecifikovaný) a prístrojový panel, prepojený s elektrickou pohonnou jednotkou. Vozidlo pritom príde okrem spaľovacieho motora aj o prevodovku či radiacu páku. Veko palivovej nádrže bude nahradené zásuvkou pre nabíjanie.
Konverzia potrvá menej ako deň
Celá konverzia má trvať menej ako 1 deň. Na to však bude potrebné rozbehnúť továreň za 6 mil. €, ktorá by mala byť schopná prerobiť v budúcom roku 4 000 vozidiel. Spoločnosť Transition-One teraz čaká na povolenia od príslušných francúzskych a európskych úradov. V septembri pritom spustí pred-objednávky, aby si overila dopyt.
Profesor automobilových technológií na Technickej univerzite v Mníchove, Markus Lienkamp, však varuje záujemcov pred možnými chybami a ťažkosťami pri získavaní potrebných povolení na prevádzku takto prerobeného vozidla.
Zdroj: Bloomberg
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čo by ste povedali na Nissan Leaf s dojazdom cez 600 km?
Ropný gigant chce zabezpečiť elektromobily, ktoré sa nabijú za 5 min
Startup posunul platformu pre elektromobily na novú úroveň
2 komentáre
Ach jaj! Robiť niečo len preto, aby som mal dobrý pocit z toho, že som niečo urobil… Čo ja viem…
Stále lepšie, ako robiť niečo len preto aby som sa uživil 😉