Francúzsky startup prerobí váš spaľovák na elektromobil za 4 hodiny

12

Francúzska spoločnosť Transition-One sa špecializuje na legálne prestavby konvenčných automobilov na elektromobily. Podľa aktuálne dostupných informácií sa Francúzom podarilo skrátiť tento proces len na 4 hodiny, pričom zoznam podporovaných vozidiel sa rozšíril. Známe sú už aj parametre konvertovaných áut.

Spoločnosť Transition-One minulý rok uviedla, že pracuje na tom, aby ňou uskutočnené konverzie spaľovacích áut boli legálne, resp. aby takto upravené vozidlá mohli legálne jazdiť po cestných komunikáciách. A to sa jej aj podarilo. V tejto súvislosti však spomína zatiaľ len Francúzsko. Dodané vozidlá pritom budú homologované. Snahou spoločnosti je legalizácia konvertovaných áut v rámci Európy.

Od minulého roku sa Francúzom zjavne podarilo urýchliť proces konverzie vozidla, keďže namiesto pôvodne spomínaného necelého dňa to má po novom trvať len 4 hodiny. Taktiež bol rozšírený zoznam modelov, ktoré dokáže prerobiť na elektromobil.

Ten aktuálne zahŕňa nasledujúce modely: Renault Twingo II, Fiat 500, Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107, Mini, Volkswagen Polo, Renault Clio 3, Peugeot 207, Citroën C3, Dacia Sandero, Renault Kangoo, Citroën Berlingo a Peugeot Partner.

Od dodaného elektrického pohonu však nemožno očakávať žiadne obrovské „výkony“. Je totiž určený najmä do mestského prostredia. Ohľadom špecifikácií Transition-One spomína 15 kWh batériu, dojazd 100 km, maximálnu rýchlosť 110 km/h či kompletné nabitie za 5 hodín.

Dodáva však, že vozidlá typu MPV a LCV (ľahké úžitkové dodávky) dostanú pohon, ktorý im zabezpečí dojazd 200 km a maximálnu rýchlosť 130 km/h. Samozrejme niektoré zo spomínaných parametrov sa môžu mierne líšiť v závislosti od konkrétneho modelu.

Čo cena?

Cena konverzie vyjde na 5 000 € po započítaní francúzskej štátnej pomoci. Čo sa týka „hrubej“ ceny, minulý rok startup spomínal sumu 8 500 €. Konverzia vozidiel typu MPV a LCV bude pravdepodobne drahšia. Transition-One poskytne na konvertované vozidlá dodatočnú záruku 2 roky bez obmedzenia nájazdu. Na batériu sa bude vzťahovať 5-ročná záruka alebo 100 000 km. Konverziu vozidla je možné aktuálne predobjednať.

Zdroj: Transition-One

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovenské“ elektro-dodávky Voltia mali dosiahnuť historický míľnik ohľadom ceny lízingu
Vyrovnanie cien elektromobilov a spaľovákov má prísť už pomerne čoskoro, tvrdí UBS
Teslu je ťažké kopírovať, pretože nerobí „katalógové inžinierstvo“, hovorí Musk

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. 8500€ je v prepocte 7142 litrov benzinu pri sucasnej cene 1.19. V meste pocitajme spotrebu 8 litrov tak to mame 89285 km ktore su za cenu prerabky. V pripade nafty by to bolo pri cene 1.01 a 7 litrovej spotrebe 120226 km. Navratnost by bola este vyssia nakolko treba pocitat aj cenu elektriky

    • typicky komentar priemerneho Slovaka… Vsetko prekalkuluje do posledneho centu a ak vyjde cena elektromobilu o par stoviek drahsie, radsej ostane pri spalovaku a bude cuchat rakovinotvorny smrad a k tomu vydavat hluk kam sa len pohne. Hlavne ze usetril.

      • lebo transport surovin z juznej ameriky a nasledna vyroba bateriek v cine a transport do EU lodami, co palia tony paliva, neprodukuje ziadny rakovinotvorny smrad. ved ryby nemaju pluca = nedostanu rakovinu. a cinanov je tiez dost… a to este nespominam vyrobu elektrickej energie. taketo „ciste“ vozenie je pokrytectvo. s novym autom so spalovacim motorom v konecnom dosledku zaspinis prirodu menej, ak jazdis na 20rocnom dizly bez dpf a lejes do neho olej zo skolskej jedalne, tak ano elektromobil je cistejsia forma prepravy
        ekologovia vrhnite sa na mna, aspon umrem za svoju pravdu

  2. No a to je práve to barbarstvo, že kratkozraky zrgrlosi radšej spalia 7000litrov.
    Inak neviem, kde berieš tie ceny, ale vo fr stojí benzín medzi 1,4-1,6 a so štátnou podporou mi to príde naozaj ojedinelý projekt, ktoremu ide o skutočnú ekológiu, teda nezahodiť ešte zachovalé mestské auta, ktorým už prdol spaľovací motor, resp, ktorého opravy často stoja kľudne viac ako 3000. Viem, že na Slovensku je to IN, ale netreba všetko vidieť len cez peniaze. A v prípade dotácie, to dava fin. zmysel aj na Slovensku. A ak to ma zachrániť za rovnakú cenu vypálenie 7000litrov benzínu, tak Super. Ci nie???

    • Hej vy všetci sráči z Bratislavy si myslíte jaaj veď Slováci majú prachy môžu si dovoliť prerobiť si auto za 7000€. Hovno racej jazdiť smradľavým autom ako stratiť zbytočne tolko€€€. Racej by som splatil pôžičku koko*i. Čo si myslite o sebe hnusný blavaci!!! SRÁČI

  3. Treba sa na to pozriet z inej strany.
    Mam zachovale auto a nechcem dat 20 000 – 30 000 za novy elektromobil, ale zato chcem jazdit na elektrinu.
    Prave v obdobi, ked budu elektroauta rychlo zastarale, lebo sa vsetko vyvija to nemusi byt krok zlym smerom.
    Kazdopadne asi len pre male mestske auta.

  4. do 5000 eur + este k tomu dotacia…tak bolo by to zaujimave 🙂
    lenze tu nejde nikomu o ekologiu ….radsej nech zobraci jazdia na starych skodovkach….a naftakoch…..a dalej zasieraju planetu….ja zial tiez patrim k nim….

Pridajte komentár