O francúzskom startupe Transition-One, ktorý sa zameriava na rýchlu konverziu spaľovacích vozidiel na elektromobily s dôrazom na čo najväčšiu cenovú dostupnosť, sme informovali už v roku 2019. Aktuálne sa zdá, že táto služba je už dostupná na domácom trhu, pričom spoločnosť oznámila, že plánuje expanziu na ďalšie trhy.
Francúzska vláda ide v ústrety konverziám spaľovákov na elektromobily, keď upravila zákon tak, aby boli takto upravené autá homologovateľné a legálne pre použitie na cestných komunikáciách. A navyše ich podporila spotrebiteľskými dotáciami až do výšky 5 000 €.
No a aktuálne sa dozvedáme, že spoločnosť Transition-One má v pláne globálnu expanziu, o čom informoval web Cleantechnica na základe vyjadrení predstaviteľov francúzskeho startupu. Ten chce pritom využiť franšízový systém a v čo najväčšej miere aj lokálne dodávateľské reťazce. Francúzi tiež uvádzajú, že už identifikovali cez 1 000 potenciálnych partnerov, pričom v blízkej budúcnosti sa chystajú vstúpiť aj na africký trh.
Podporované modely a technika
Oficiálna webová stránka spoločnosti Transition-One prezrádza, že vo Francúzsku sú v ponuke prestavby 6 modelov. A to starších sub-kompaktných hatchbackov Fiat 500, Renault Twingo 2, Mini „hatchback“, Renault Clio 2, Renault Clio 3, VW Polo 4 a dodávky Renault Kangoo 2. Cena konverzie po zahrnutí miestnych dotácií je od 5 000 € v prípade menších hatchbackov a 5 000 až 11 000 € v prípade dodávky.

Zdroj: Transition-One
Čo sa týka techniky, konverzia okrem iného zahŕňa elektromotor s výkonom 53 kW a krútiacim momentom 78 Nm a NMC batériu s kapacitou 15 – 30/35 kWh. Batérie majú zabezpečiť dojazd cez 100 km, resp. do 200 km. Motor sa zas postará o maximálnu rýchlosť 110 km/h. Integrovaná nabíjačka má výkon max. 6 kW, pričom akumulátor vozidla má na 100 % nabiť za 5 hod.
Na základe správ z roku 2020 by mala spoločnosť Transition-One na konvertované vozidlá poskytovať záruku 2 roky bez obmedzenia nájazdu. Na batériu by to malo byť 5 rokov alebo 100 000 km.
Dôraz na rýchlu produkciu a znižovanie cien
Aktuálne sa tiež dozvedáme, že francúzsky startup chce znížiť ceny konverzií do 22 až 36 mesiacov na 7 000 – 8 000 €. A konečným cieľom má byť suma maximálne 5 000 € do 5 rokov. Pri znižovaní nákladov bude pritom jedným z hlavných faktorov rýchlosť konverzie. Spoločnosť Transition-One si v tomto smere stanovila za cieľ, aby celý proces nepresiahol 4 hodiny na jedno vozidlo.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemci ponúkajú prestavbu Lady Niva na elektromobil za 14 000 € | Aktualizované
V ponuke Alzy nájdeme aj elektromobily na báze Fiatu 600 s cenou od 25 000 €
Rodinná mini-firma prerába vozidlá na 100 % elektrické solármobily
10 komentárov
Dam im 500 ecok za prerobenie mojej fabie 🙂
Ale prečo prerábka iba na elektromobily.?? Viacerí by sme uvítali aj prerábku na vodíkové autá.. V Anglicku, kde žijem sa momentálne rozmáha jeden škodlivý neduh a síce, že sa začnú vo veľkom kradnúť nabíjacie káble do Elektroáut.. Hľadajú sa výrobcovia, áut a firmy na prerábku zo spaľovákov, ktoré nás zbavia áut na zástrčku..
Budúcnosť 21 storočia sú autá, kde si prídete na čerpačku, jednoducho za pár minút naplníte nádrž vodkom a máte pokoj od káblov a dlhého nabíjania a trampoty so strážením auta pred zlodejmi
To s tými krádežami by ma zaujímalo, nakoľko som čerstvým majiteľom elektroauta (od včera). Pokiaľ ma manuál neklame, ak odchádzam od auta ktoré sa nabíja a zamknem ho, tak sa kábel uzamkne v nabíjacom konektore a nejde vybrať. Aký je modus operandi tých zlodejov?
A čo sa týka vodíka, mne je pohodlnejšie prísť večer domov, zapnúť ho v garáži na nabíjačku a čerpačky neriešim. Vodík je pekná vec (aj minister Sulík je jeho veľký podporovateľ), ale beriem to tak, že v oblasti batérií bude vývoj ešte pokračovať, takže momentálne dlhé nabíjacie časy sa skrátia tak, že rozdiel oproti natankovaniu vodíka bude zanedbateľný oproti nižšej efektivite vodíkového pohonu.
A možno to celé bude úplne inak, čítal som o objave, kedy špeciálne upravený hliník v styku s vodou generoval vodík, takže „natankujeme“ hliníkový blok a budeme jazdiť kým ho neminieme 🙂
Nemusis auto ani zamykat. AC kabel sa zamkne hned ako ho zastrcis, aby sa nedal vyriahnut pod prudom ani pri nabijani s odomknutym autom ked v nom sedis. Uvolnit a odomknut ho musis tlacitkom v aute, alebo na dialkovom (co zaroven ukonci nabijanie az potom sa kabel odomkne, aj to len na cca 30s-1m, ak ho nevytiahnes znova sa uzamkne pre pripad ze sa stlacilo tlacitko na dialkovom omylom napr. vo vrecku). AC sa sam neodomkne ani po skonceni nabijania, prave preto aby ho niekto neukradol. Cize zlodeji v UK ho musia odcvaknut velkymi izolovanymi stikackami a nechat konektor v aute aj AC stlpiku (aj ten je typicky uzamknuty pocas nabijania) , alebo vylomit konektory, alebo sa dostat pod kapotu auta a uvolnit kabel nudzovym tiahlom. Celkovo mi pridu tie kradeze ako blbost. V Cine vraj kradli kable z SCH a nosia do vykupu kvoli medi. Tak mozno je to tento pripad aj v UK. Ale ked to zakazu ako vykup kanalovych poklopov ktore vam v zbere nevezmu, tak bude po probleme. 🙂
DC kabel ktory je napevno spojeny s verejnou nabijackou sa po ukonceni nabijania automaticky odomkne a zostava odomknuty, aby ho mohol vytiahnut a nabijat sa dalsi zaujemca.
Mam elektromobil cca 7mesiacov ale ten kabel pri nabijani nezoberie ani majitel pokial neodomkne auto.
Ten chlap trochu splietol hrušky s jabĺčkami …
Nevidím to ako nejaký masový projekt, skôr výkrik do tmy ….
Ja by som si dal prerobiť autíčko..ale len do 5000eur, viac by som nedal.
Nechapem, ze dnes sa este niekto chce zaoberat prerabkami spalovakov, ked sa daju za rozumnu cenu kupit ojazdene BEV s podstatne lepsimi vlastnostami ako prerabky. Zrejme len kvoli dotacii.
Indukčné nabíjanie časom nahradí káblové, spaľovanie čohokoľvek je apriori neefektívne.