Posledné spaľovacie auto sa predá najneskôr v roku 2035, tvrdí šéf výroby CATL

3

Predaje elektromobilov, ako aj ich trhový podiel dlhodobo pomerne prudko stúpajú. Aj napriek tomu, že v ostatnej dobe sa automobilovému priemyslu celkovo moc nedarí. Pritom aj o to sa opiera šéf výroby spoločnosti CATL (najväčší svetový výrobca li-ion batérií pre elektromobily), ktorý v podstate tvrdí, že posledné nové spaľovacie auto sa v rámci celého sveta predá najneskôr v roku 2035.

„Súdiac podľa plánov rozvoja NEV – nových energetických vozidiel (čínske označenie pre elektromobily a plug-in hybridy), ktoré zverejnili veľké krajiny na celom svete, sa na trhu do roku 2030 alebo najneskôr do roku 2035 neobjavia žiadne nové vozidlá so spaľovacím motorom,“ uviedol Ni Jun, šéf výroby batériového giganta CATL, informuje CnEVpost na základe jeho vystúpenia v rámci výročného zasadnutia Svetového ekonomického fóra vo Švajčiarsku.

Ni dodal, že tento trend sa už prejavuje. Upozornil pritom aj na to, že Čína vyvíja veľké úsilie ohľadom prechodu na „novú energiu“, vďaka čomu môže priemysel elektrických vozidiel rásť rýchlym tempom. Vysoko postavený manažér spoločnosti CATL tiež spomenul zaujímavé čísla, ktoré sa týkajú predaja elektromobilov a plug-in hybridov na najväčšom automobilovom trhu sveta.

Minulý rok sa podľa neho predalo 3,5 milióna vozidiel NEV a predaje rástli aj v prvom kvartáli tohto roku. NEV pritom mali dosiahnuť trhový podiel 20 %. A CnEVpost v tejto súvislosti dodáva, že na základe údajov Čínskej asociácie osobných automobilov (CPCA) podiel NEV v Číne vzrástol v apríli na bezmála 30 %. Ni taktiež upozornil, že kým celkové predaje áut za prvé 4 mesiace tohto roka v jeho krajine medziročne klesli, produkčná kapacita elektrických vozidiel NEV sa viac ako zdvojnásobila.

Podpora zo strany krajín aj automobiliek

Ako vieme, mnohé krajiny už oznámili plány ohľadom zákazu predaja nových spaľovacích áut či áut, ktoré nie sú lokálne bezemisné. Čoraz viac automobiliek pritom oznamuje plány ohľadom ukončenia výroby spaľovacích áut. Nedávno sa spoločnosti Ford a Volvo dokonca pridali k signatárom výzvy, v rámci ktorej sa požaduje od EÚ, aby bolo možné od roku 2035 predávať už len automobily s nulovými emisiami (týkať sa to má nových áut).

Takýto návrh minulý rok predložila Európska komisia. A v júni sa bude o ňom hlasovať v Európskom parlamente. Potom majú začať rokovania s vládami krajín EÚ ohľadom finálnej podoby zákona. Veľkú podporu elektromobility tiež chystá druhý najväčší automobilový trh na svete, USA. Na druhej strane, tamojšia vláda zatiaľ na celoštátnej úrovni nestanovila záväzné pravidlá ohľadom predaja elektrických áut či zákazu predaja spaľovákov. Čoraz viac amerických štátov však v tomto smere vyvíja vlastnú iniciatívu.

Nuž, aj naďalej sa zdá, že elektromobilita má dobre našliapnuté. Otázkou týchto dní však je, ako sa súčasné problémy v automobilovom dodávateľskom reťazci a ekonomike premietnu do ďalšieho vývoja.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zákaz predaja nových spaľovacích áut zatiaľ plánuje 27 krajín
6 automobiliek sa spoločne zaviazalo, že postupne ukončí výrobu spaľovacích áut
Najväčší výrobca batérií pre elektromobily dosahuje pokroky vo vývoji „lacných“ sodíkových batérií

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Je dobré mať sny, plány a predstavy! Je však toľko rôznych dnes známych a ešte aj neznámych problémov a prekážok, ktoré môžu veľa zmeniť a posunúť ……. A tak sa elektrofilovia môžu tešiť, že keď to nebude v roku 2035, tak možno už v roku 2036! 🙂

  2. Fakt ani jedno na celom svete? V Afrike, Juznej Amerike a zaostalich castiach Azie sa nepredavaju ziadne nove auta? Budu to len vrakoviska nasich jazdeniek? A infrastrukturu nabiek im tam postavi kto?
    A kto donuti Rusko prestat vyrabat a predavat spalovaky?
    Mi to pride ako velmi smele vyhlasenie.

Pridajte komentár